Texel. Paard zonder begeleiding huren.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Texel. Paard zonder begeleiding huren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-21 18:57

Goedendag allen,

Mocht alles door gaan (corona, mederuiters op tijd ingeschreven als de inschrijving open gaat) ga ik met een paar bekenden mee naar het paardenweekend op Texel.

Nu ben ik de enige paardloze ruiter van het gezelschap, en zijn er natuurlijk al ideeën om over het strand te rijden met de groep (4 a 5 man).
Weten jullie ook of het mogelijk is om op Texel een paard zonder begeleiding te huren/regelen zodat ik aan kan sluiten en kan meegenieten?

Ik verwacht dat het een speld in de hooiberg is, ik kon zo snel ook niets vinden, vandaar dat ik hier rondvraag. Ervaringen, tips, out of the box ideeën... Ik hoor ze graag. Ze mogen natuurlijk ook via PB!

Groet Kook

nannyrana7
Berichten: 412
Geregistreerd: 08-12-09

Re: Texel. Paard zonder begeleiding huren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 20:01

Nou ik denk niet dat je iemand gaat vinden die zijn paard zo uitleent zonder zelf mee te gaan . Wij van manege kikkert doen het in ieder geval niet want je weet niet wat de mensen met je paard gaan doen . Misschien kan je iemand vinden met meer paarden en dat hij dan zelf mee rijd . Normaal mochten er tijdens onze strandritten ook wel eigen paarden meerijden maar aangezien je met de corona maar een beperkt aantal paarden mee mag nemen zit dat er even niet in . In ieder geval succes met je zoektocht .

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-21 20:51

nannyrana7 schreef:
Nou ik denk niet dat je iemand gaat vinden die zijn paard zo uitleent zonder zelf mee te gaan . Wij van manege kikkert doen het in ieder geval niet want je weet niet wat de mensen met je paard gaan doen . Misschien kan je iemand vinden met meer paarden en dat hij dan zelf mee rijd . Normaal mochten er tijdens onze strandritten ook wel eigen paarden meerijden maar aangezien je met de corona maar een beperkt aantal paarden mee mag nemen zit dat er even niet in . In ieder geval succes met je zoektocht .

Dat is het hem inderdaad, en daar ben ik mij bewust van ;) Vandaar dat out of the box ideeën ook altijd mogen. Zat zelf te denken dat iemand van de stal o.i.d. dan mee zou willen rijden. Al blijft het lastig inschatten of dat klikt met de groep. Of van tevoren een stuk met begeleiding rijden waarop hun de inschatting maken 'dit vertrouwen wij wel/niet.' Het blijven immers paarden, en waarschijnlijk zitten er verzekeringstechnisch ook consequenties aan vast.

Paardenweekend is natuurlijk nog een paar maanden weg, dus de coronamaatregelen die dan gelden zijn nog niet bekend.
Wie weet mag dat grote evenement zelfs niet doorgaan ;)