Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 5 [ 124 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Waar laat ik mijn telefoon?

 
Profiel   

Flipbelt! Dat is inderdaad een soort elastisch heuptasje. Heb hem gekocht om mee te hardlopen (werkt perfect) maar met paardrijden werkt 'ie net zo goed. Blijft perfect zitten. Ik neem sleutels, telefoon en wat geld mee erin. Verschuift niet, voel hem niet zitten, ben nog nooit wat verloren.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 09:39 



 
Profiel   

Ik heb vaak een bodywarmer aan waar hij in kan. En als het echt warm is dan past hij prima in de zak van mijn rijlegging.

https://www.decathlon.nl/p/rijlegging-v ... gKccvD_BwE

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 09:39 



 
Profiel   

Marie111 schreef
Dispar_Vulgo schreef
Een ander wild idee hè:
Zou zo’n telefoon-armband ook om je bovenbeen kunnen doen?
Dus op de plek van zo’n diepe zak in je rijbroek?


Waarschijnlijk zijn de riemen te kort

Dit. Wat je wel kan proberen is of die om het onderbeen/rijlaars past. Ik deed dat ooit met de ruiterverlichting. Dat bleef goed zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 09:41 



 
Profiel   

Hier zit hij altijd in het speciaal daarvoor gemaakte zakje in m'n zomerrijbroek. Ideaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 09:42 



 
Profiel   

Hier ook een rijbroek met vakje op bovenbeen. Ideaal. Heb ook rijbroeken die het niet hebben. Dus alleen eben opletten welke broek je dan aan trekt :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 09:45 



 
Profiel   

Een heuptasje is denk ik de makkelijkste oplossing hiervoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 10:58 



 
Profiel   

Ik heb deze: https://www.decathlon.nl/p/tas-2-draagm ... zLEALw_wcB
Zit heel fijn, niet in de weg en past prima een telefoon in.
Ik heb 'm op mijn buik, maar hij kan ook op je rug.
Ik vond een heuptasje of band waardeloos. Had altijd ruzie met de knop (westernzadel) of hij draaide op mijn rug.


Laatst bijgewerkt door Daihyo op 10-05-21 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 11:00 



 
Profiel   

ik rij zelf met deze
https://www.cowgirlstore.nl/for-you/acc ... l?___SID=U
blijft goed zitten

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 11:04 



 
Profiel   

Ik reed met het heuptasje/portemonnee wat ik hier plaatste, op een fries die goed flink opgooide en liever bleef draven dan ging galopperen. Ik heb er nooit last van gehad dat dat tasje/portemonnee omhoog kwam. Wel deed ik de bandjes door de lussen van m'n rijbroek, zo kon die ook niet naar m'n rug gaan tijdens het rijden. Deze bleef echt heel vlak zitten en had totaal niet de neiging om om te flippen. Ik voelde hem ook totaal niet zitten en had er toch wel een flink grote telefoon in.

Maar het is denk ik vooral uitproberen en kijken wat voor jou werkt. Misschien kijken of je iets kan lenen van mensen uit jouw omgeving. Als je hier bij mij in de buurt had gewoond had je mijn ding prima mogen lenen om het uit te proberen, maar aangezien ik absoluut niet dichtbij een strand woon denk ik niet dat ik bij jou in de buurt woon :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 11:05 



 
Profiel   

darkadia schreef
Ik heb sinds kort de reitertasche. Wel wat groot voor alleen een telefoon, maar ik ben er erg blij mee!

[ [url=m/h43mt8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb ook zoiets, maar dan in het leer. (en niet speciaal voor het paardrijden)
Heb er ook een pakje zakdoekjes, een hoevenkrabber en een touwtje in zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 11:06 



 
Profiel   

Ik kwam toevallig gisteren deze tegen! Vind het erg mooi, maar wel aardig aan de prijs... Wel met ritsen, dat is ook wel fijn.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 12:29 



 
Profiel   

Voor mij lag het eraan wat voor rit ik ging maken. Als het een normale afstand was nam ik vaak een heuptasje mee. Was ik van plan om langer te rijden dan vond ik het juist heerlijk om een klein, compacte rugtas mee te nemen. Water, telefoon, halster en camera voor het geval ik iets nodig had. Of meer. Heerlijk, lekker de tijd en rust kunnen nemen omdat ik alles al mee had. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 12:35 



 
Profiel   

Flew schreef
Ik ben overgestapt op rijbroeken met een telefoonvakje op het bovenbeen. Ideaal, hoef nergens om te denken en heb totaal geen last van de telefoon.


Dit!!!
Ik heb een rij legging met een vakje op het bovenbeen. Ideaal! Kan nu ook gewoon met 1 hand mijn telefoon pakken ipv twee handen geklooi met ritsjes etc etc. Geen bengel met een heuptasje, geen gedoe met jasjes etc. Telefoon valt er echt niet uit, geen enkele hinder, hobbelt niet, en je kun met 1 hand er snel uitvissen en weer instoppen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 12:38 



 
Profiel   

Ik lees mee, want ben ook zoekende.

Voorheen had ik een leren (western ) hoesje waar de telefoon rechtop in zat. Zat een metalen klem die je aan broerkband of riem deed.

maar telefoons werden steeds groter en groter. Heb echt groot steeds geprobeert te voorkomen, propte alles nog in mn achterzak (jeans) maar het floept er toch uit. Ook wel tussen mn zadel en knop gepropt, maar met een rengalopje vertrouw ik dat ook niet.

Vanuit huis wil ik alleen de telefoon mee.

Maar bij langer ritje ook sleutels en water. Dus dan rij ik met een klein rugzakje, maar dat vind ik al best warm en irritant.
Om die reden doe ik niks in BH, laars of broek.

Nu is mn telefoon iets van 15/16cm? en zit in zo een mapje. Je hebt daar wel broekriem hoesjes/mapjes voor, maar dat is al best groot dan. Ik heb mn telefoon daar gehouden en dat ga ik echt voelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 12:52 



 
Profiel   

superpony schreef
Ik lees mee, want ben ook zoekende.

Voorheen had ik een leren (western ) hoesje waar de telefoon rechtop in zat. Zat een metalen klem die je aan broerkband of riem deed.

maar telefoons werden steeds groter en groter. Heb echt groot steeds geprobeert te voorkomen, propte alles nog in mn achterzak (jeans) maar het floept er toch uit. Ook wel tussen mn zadel en knop gepropt, maar met een rengalopje vertrouw ik dat ook niet.

Vanuit huis wil ik alleen de telefoon mee.

Maar bij langer ritje ook sleutels en water. Dus dan rij ik met een klein rugzakje, maar dat vind ik al best warm en irritant.
Om die reden doe ik niks in BH, laars of broek.

Nu is mn telefoon iets van 15/16cm? en zit in zo een mapje. Je hebt daar wel broekriem hoesjes/mapjes voor, maar dat is al best groot dan. Ik heb mn telefoon daar gehouden en dat ga ik echt voelen.

Ook de horizontale hoesjes? Daar merk je niks van als je die aan de achterkant doet

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 13:14 



 
Profiel   

996981 schreef
superpony schreef
Ik lees mee, want ben ook zoekende.

Voorheen had ik een leren (western ) hoesje waar de telefoon rechtop in zat. Zat een metalen klem die je aan broerkband of riem deed.

maar telefoons werden steeds groter en groter. Heb echt groot steeds geprobeert te voorkomen, propte alles nog in mn achterzak (jeans) maar het floept er toch uit. Ook wel tussen mn zadel en knop gepropt, maar met een rengalopje vertrouw ik dat ook niet.

Vanuit huis wil ik alleen de telefoon mee.

Maar bij langer ritje ook sleutels en water. Dus dan rij ik met een klein rugzakje, maar dat vind ik al best warm en irritant.
Om die reden doe ik niks in BH, laars of broek.

Nu is mn telefoon iets van 15/16cm? en zit in zo een mapje. Je hebt daar wel broekriem hoesjes/mapjes voor, maar dat is al best groot dan. Ik heb mn telefoon daar gehouden en dat ga ik echt voelen.

Ook de horizontale hoesjes? Daar merk je niks van als je die aan de achterkant doet


Niet? Die je vroeger had waren dan net iets breder dan de broekband of even breed als een brede riem zo ongeveer.
Als ik nu kijk, wordt het best groot.
Ik heb maat 36/38, dus misschien niet genoeg ruimte??

Kan hij er dan zo in met mapje? daar zit nu ook rijbewijs en bankpas in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 13:44 



 
Profiel   

Ik heb een heuptasje. Ik probeer hem eigenlijk altijd in me broekzak te doen maar soms past dat niet en dan pak ik mijn heuptasje. Dat is hartstikke handig! *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 13:47 



 
Profiel   

Ik heb met een heuptasje gereden, gaat prima maar vind ik zelf toch minder prettig (zeker met knop). Nu rijd ik met een bodywarmer van de decathlon die zowel wind als waterdicht is maar niet te warm voor in de zomer en ik wil niet meer anders! Telefoon, portomonnee en sleutels passen er prima in. Zelfs een klein zakje brood als je wilt. Dingen als een hoefkrabber en ehbo setje heb ik in mijn zadeltassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 13:50 



 
Profiel   

superpony schreef
996981 schreef

Ook de horizontale hoesjes? Daar merk je niks van als je die aan de achterkant doet


Niet? Die je vroeger had waren dan net iets breder dan de broekband of even breed als een brede riem zo ongeveer.
Als ik nu kijk, wordt het best groot.
Ik heb maat 36/38, dus misschien niet genoeg ruimte??

Kan hij er dan zo in met mapje? daar zit nu ook rijbewijs en bankpas in.

Nee hoor, kijk maar op het gemiddelde springconcours. Allemaal dames met maat 34, 36 en 38 met de telefoon “achterop” :)

Dit soort hoesjes bedoel ik

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 13:50 



 
Profiel   

superpony schreef
Niet? Die je vroeger had waren dan net iets breder dan de broekband of even breed als een brede riem zo ongeveer.
Als ik nu kijk, wordt het best groot.
Ik heb maat 36/38, dus misschien niet genoeg ruimte??

Kan hij er dan zo in met mapje? daar zit nu ook rijbewijs en bankpas in.


Nee hoor, zo'n horizontale die je iets naar achter schuift, heb je geen last van. Ik ken zo veel mensen die er mee rijden, en daarvan zijn er genoeg 1.60 m. Met maatje 34. Ik heb een waar precies mijn telefoon in past, een bankpasje wil er wel bij maar er gaat al geen sleutelbos meer inpassen. Ideaal.

Ik hoor iedereen het over zo'n elastisch riempje praten, maar als je dan onderweg je telefoon even nodig hebt, krijg je hem er echt niet even makkelijk uit en weer in met 1 hand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 13:51 



 
Profiel   

Een riemhoesje voor je telefoon. Minste last van https://www.hoesjesdirect.nl/media/cata ... cognac.jpg

zoiets

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 13:56 



 
Profiel   

996981, Die bedoel ik ja! Die had ik met de centimeter gemeten en beetje inschatting gemaakt en leek me enorm groot.

prugelpriet, ook dat. Ik heb nu voor het eerst een mapje. Had normaal alleen zo een bumper en glas bescherming.

Maar voorheen dus een verticale en dan magneet sluiting. Trok je zo je telefoon uit. Die zat dan wel voor, naast het midden zeg maar.

Sleutel neem ik vanaf huis nooit mee. Maar als je met trailer op pad bent, moet je die ook nog kwijt en bij je dragen. Heb alleen weleens een lelijke plek gehad door een sleutelbos. Doe nu meestal alleen auto sleutel in de broekzak en dan rest in de auto.

Voor flesje water heb ik wel een soort tasje voor aan het zadel. Gewoon van de action van hardloop/sport deel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 13:57 



 
Profiel   

superpony schreef
996981, Die bedoel ik ja! Die had ik met de centimeter gemeten en beetje inschatting gemaakt en leek me enorm groot.

prugelpriet, ook dat. Ik heb nu voor het eerst een mapje. Had normaal alleen zo een bumper en glas bescherming.

Maar voorheen dus een verticale en dan magneet sluiting. Trok je zo je telefoon uit. Die zat dan wel voor, naast het midden zeg maar.

Sleutel neem ik vanaf huis nooit mee. Maar als je met trailer op pad bent, moet je die ook nog kwijt en bij je dragen. Heb alleen weleens een lelijke plek gehad door een sleutelbos. Doe nu meestal alleen auto sleutel in de broekzak en dan rest in de auto.

Voor flesje water heb ik wel een soort tasje voor aan het zadel. Gewoon van de action van hardloop/sport deel.

Dat valt dus heel erg mee :j zeker als je hem echt helemaal achterop draagt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 14:01 



 
Profiel   

Deze zijn ook heel fijn:
https://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/anw ... uptas.html
Pas alleen een telefoon in (niet ál te groot) , doordat de band in het midden zit draait of klappert 'ie niet :) !

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 14:02 



 
Profiel   

Die hoesjes en mapjes zien er ook handig uit :-)

Ik ga me daar eens op oriënteren.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 14:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 5 [ 124 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen