Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Systeem voor bepakking trektocht maken

 
Profiel   

Hoi allemaal,

Ik heb deze topic aangemaakt omdat ik jullie hulp goed kan gebruiken bij het maken van een systeem om spullen mee te nemen te paard.

Over 1,5 maand ga ik een solo trektocht rijden van 130 km, in 6-7 dagen. Op de rustdag na heb ik geen locaties om te overnachten geregeld en ga dit ook niet doen. Lekker "old school" gaan :D en neem dus (hiking) gear mee.

Ik ga de tocht rijden met mijn Tekna dressuurzadel en moet een aantal spullen aan het zadel meenemen. Ik ben al een tijdje druk bezig met het ontwikkelen en testen van systemen om spullen zo comfortabel mogelijk voor mens en paard mee te kunnen nemen. Ik heb er bewust voor gekozen om geen zadeltassen te gebruiken omdat mijn paard makkelijk en veel zweet, ik niet houd van het geklapper tegen het lichaam en mezelf wil dwingen zo min mogelijk kg mee te nemen.

Na proberen en testen ben ik tot een prototype gekomen waar ik tevreden over ben en echt als "product" ga maken.

Wat gaat er mee:
[ img ]

Voorop, 600 gram
• matje
• bivakzak

[ img ]

[ img ]

Achterop, 1100 gram
• tarp (tent)
• slaapzak
• tentstok
• regenhoes
[ img ]

[ img ]


De witte hoes om de lepel is op de foto gemaakt van een dunne stof, maar voor wat ik ga doen is dit te zwak.

Hebben jullie goede tips/ervaringen met stoffen en welke geschikt zou zijn voor mij?

Eisen voor de hoes:
• Moet zwaar/sterk zijn, 1100 gram kunnen dragen
• Onder naaimachine kunnen zonder te scheuren bij naden
• geen beschadegingen door schuurplekken aan zadel (oplossing eventueel voering maken)
• mooie fitting om de lepel
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 15:13 



 
Profiel   

Is zoiets niet een idee? Ligt ‘om’ de lepel, zoals in jouw prototype
https://hypostore.nl/busse-banaantas-en ... BwE#80=123

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 15:19 



 
Profiel   

Mis ik in je lijst toch iets van reserve-kleding.

Elke dag schone kleding hoeft inderdaad niet, maar minimaal een reserve-setje is toch wel praktisch.

Daarnaast, wat is "old school" in jouw beleving? Alles zelf? Hoe ga je dan je eten bereiden?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 09:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen