Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 75 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Gezocht: buitenrit waarbij fitte man van 105 kg ook mee kan

 
Profiel   

Binnenkort is een goede vriend van mij jarig en zijn vriendin en ik zouden hem heel graag een buitenrit cadeau willen geven. Punt is alleen; hij weegt 105 kilo. Bovendien heb ik maar 1 pony beschikbaar en die is met pensioen.. dat wordt dus niks ;)

Ik ben dus op zoek naar een stal waar we samen op buitenrit zouden kunnen!

Mijn vriend is groot, fit, fysiek handig en sterk, maar dus ook zwaar. Hij is geen absolute beginner, hij heeft wat lessen gehad in het verleden en maakt wel eens vaker een (vakantie)ritje, hij kan redelijk goed meekomen met de beweging en zit zonder problemen een galopje uit.

Heeft iemand tips voor een locatie waar hij fatsoenlijk mee zou kunnen komen met een buitenrit? Ik kan me voorstellen dat de meeste maneges die paardenwelzijn hoog in het vaandel hebben staan (terecht) een bovengrens van rond de 95kg hanteren, maar misschien weten jullie wel plekken waar er ook een flink groot en sterk paard beschikbaar is, die nét wat meer kan hebben. Stal Mansour in Arnhem heeft in ieder geval geen geschikte paarden staan.

Bij voorkeur rijden we ergens in het midden van het land (hij woont in Utrecht, ik in Arnhem), maar een stukje autorijden voor een mooie rit is uiteraard ook geen probleem :)

Ik hoor heel graag jullie tips!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 11:13 



 
Profiel   

Stal Jacobs biedt dit aan, zit in Voorthuizen Gelderland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 11:19 



 
Profiel   

Er zijn een aantal maneges waar op shires en trekpaarden wordt gereden, kun je daar niet eens informeren? Wie weet hebben die er een groot en sterk dier met korte rug tussen zitten die dat met twee vingers in zijn neus doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 11:19 



 

leuk alternatief: een aangespannen rit op een cross terrein

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 11:19 



 
Profiel   

Oef, ik denk dat je daar een speld in een hooiberg zoekt. Alle maneges die ik ken hanteren 85 kilo als maximale gewicht voor hun grote, sterke paarden

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 11:19 



 
Profiel   

Misschien bij Stal Kroes? https://stalkroes.nl

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 11:20 



 
Profiel   

https://www.bigfieldshires.nl/
Hier eens vragen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 11:22 



 
Profiel   

Ik vind niet dat iemand van 105 kilo op een paard, ook al is het een groot paard moet gaan zitten. Daar doe je het paard geen plezier mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 11:28 



 
Profiel   

Even zoeken op plekken waar ze ritten met trekpaarden doen inderdaad.
De blauwe maaten (ofzo) biedt dit aan, ik vermoed dat 105 kilo geen groot probleem zal zijn .

@purny: ik heb liever iemand van 105 kilo op een geschikt paard die deftig rijdt, meekomt in de beweging en zacht is in de hand, dan iemand van 75 kilo die er als een zoutzak op zit te hotsen.
En dit is ook de vraag van Ts niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 11:30 



 
Profiel   

105 kilo vind ik wel erg veel, fit of niet... Bij de Hartjeshoeve rijden ze met trekpaarden, maar ook daar is het max 90 kilo.

Mennen lijkt me inderdaad een leuk alternatief!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 11:32 



 
Profiel   

purny schreef
Ik vind niet dat iemand van 105 kilo op een paard, ook al is het een groot paard moet gaan zitten. Daar doe je het paard geen plezier mee.



Dit! Deze vriend is gewoon veel te dik en zwaar! Niet goed voor hem, niet goed voor het paard.

Ik vind de optie een leuke aangespannen rit veel mooier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 11:37 



 
Profiel   

Duhelo schreef
Even zoeken op plekken waar ze ritten met trekpaarden doen inderdaad.
De blauwe maaten (ofzo) biedt dit aan, ik vermoed dat 105 kilo geen groot probleem zal zijn .

@purny: ik heb liever iemand van 105 kilo op een geschikt paard die deftig rijdt, meekomt in de beweging en zacht is in de hand, dan iemand van 75 kilo die er als een zoutzak op zit te hotsen.
En dit is ook de vraag van Ts niet.

Iemand die in het verleden lessen heeft gehad zal niet gelijk stabiel zitten. Je moet er na een tijdje weer inkomen.
Maar excuus dat ik aan het paardenwelzijn denk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 11:38 



 
Profiel   

Mennen lijkt me inderdaad ook een beter plan!
En dat een zoutzak van 75 kg minder fijn is dan iemand van boven de 100 kilo die wel mee zit betwijfel ik. Ik denk dat het belangrijk is om altijd het welzijn van het paard voorop te zetten, en ondanks dat het om een grote man gaat en dat voor hem waarschijnlijk een prima gewicht is, maakt dat voor het paard niet uit. 100 kilo is echt heel veel, en dan komt er ook nog tuig bij..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 11:38 



 
Profiel   

Sabri schreef
purny schreef
Ik vind niet dat iemand van 105 kilo op een paard, ook al is het een groot paard moet gaan zitten. Daar doe je het paard geen plezier mee.



Dit! Deze vriend is gewoon veel te dik en zwaar! Niet goed voor hem, niet goed voor het paard.

Ik vind de optie een leuke aangespannen rit veel mooier!

Afgezien van het gewicht op een paard; waar haal jij vandaan dat deze persoon te dik is? Misschien is hij wel super mager en 2.50 lang. Niet zo snel een aanname doen!.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 11:38 



 
Profiel   

Sabri schreef
Dit! Deze vriend is gewoon veel te dik en zwaar! Niet goed voor hem, niet goed voor het paard.

Ik vind de optie een leuke aangespannen rit veel mooier!


Nou nou, iemand dik noemen... Een beetje lange gespierde man komt prima aan dit gewicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 11:39 



 
Profiel   

Sabri schreef
Dit! Deze vriend is gewoon veel te dik en zwaar! Niet goed voor hem, niet goed voor het paard.

Dat hij te zwaar is voor een standaard paard, dat klopt; maar te dik weet je niet.
Dus om te zeggen: hij is te dik en dat is niet goed voor hem, is niet iets wat je daar zomaar uit kan concluderen.
Hij kan ook ruim 2 meter lang zijn of bv bodybuiler.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 11:39 



 
Profiel   

Sabri schreef
purny schreef
Ik vind niet dat iemand van 105 kilo op een paard, ook al is het een groot paard moet gaan zitten. Daar doe je het paard geen plezier mee.



Dit! Deze vriend is gewoon veel te dik en zwaar! Niet goed voor hem, niet goed voor het paard.

Ik vind de optie een leuke aangespannen rit veel mooier!



Veel te dik? Mannen van 105 kilo kunnen ook gewoon bodybuildende spierbundels zijn hoor.

Zijn dan dus net zo zwaar. Maar echt ongelooflijk lekkere kerels :~

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 11:40 



 
Profiel   

Sabri schreef
purny schreef
Ik vind niet dat iemand van 105 kilo op een paard, ook al is het een groot paard moet gaan zitten. Daar doe je het paard geen plezier mee.


Dit! Deze vriend is gewoon veel te dik en zwaar! Niet goed voor hem, niet goed voor het paard.

Ik vind de optie een leuke aangespannen rit veel mooier!


Of hij te Dik is kan jij vanaf je scherm echt niet inschatten. Wat een pannenkoek opmerking

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 11:40 



 
Profiel   

Sabri schreef
purny schreef
Ik vind niet dat iemand van 105 kilo op een paard, ook al is het een groot paard moet gaan zitten. Daar doe je het paard geen plezier mee.



Dit! Deze vriend is gewoon veel te dik en zwaar! Niet goed voor hem, niet goed voor het paard.

Ik vind de optie een leuke aangespannen rit veel mooier!

Heb je wel gelezen? Het betreft een fitte man. Mijn man weegt afgetraind ook over de 100kg. Dat is dan bodybuilder afgetraind dus een lager vet percentage dan jij waarschijnlijk ooit zal hebben.

Dat gezegd zijnde is meer dan 100kg wél een flink gewicht, zeker voor iemand die wellsiwaar rijervaring heeft maar van wat ik begrijp niet veel. Je kan je af vragen of je het dier waar hij op gaat zitten hier ook een plezier mee doet?
Een aangespannen marathon rit is minstens even leuk om mee te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 11:41 



 
Profiel   

Ik ken een aantal topsportruiters in de reining die ook aan dit gewicht zitten, hoor, en die helemaal niet dik zijn. Iemand dik noemen zonder dat je hem gezien hebt is nogal kort door de bocht. Beetje man van 1.90 en wat spieren zit zo aan 100kg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 11:41 



 
Profiel   

Je kan eens contact opnemen met beleefboerderij de stelle / www.stelle.nl . Ik weet niet of zij een maximum gewicht aanhouden maar zij doen verschillende ritten met trekpaarden. Is het vragen altijd waard :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 11:59 



 
Profiel   

Bedankt voor alle reacties tot nu toe!

Uiteraard ben ik me ervan bewust dat 105 kg veel is voor een paardenrug, vandaar ook dat ik naar jullie ervaringen vraag. Een stevige Shire of een flink trekpaard is wellicht een optie, maar als het niet kan, dan kan het niet.

Mijn vriend is zeker niet dik, hij is goed getraind en inderdaad gewoon groot en breed. Maar ondanks dat, ook ik blijf erbij dat 105 kg gewoon 105 kg is, of hij nou fit en prima op gewicht is en goed meegaat in de beweging, of niet.

Toch zou ik het leuk vinden om dit samen te doen en ben ik dus op zoek naar die speld in de hooiberg :D

Ik ga eens informeren bij de al genoemde bedrijven en hou me aanbevolen voor verdere tips. Een menmarathon is ook leuk en daar heb ik dan zelf wél weer voldoende connecties, zeker ook een goede tip :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 11:59 



 
Profiel   

Sabri schreef
purny schreef
Ik vind niet dat iemand van 105 kilo op een paard, ook al is het een groot paard moet gaan zitten. Daar doe je het paard geen plezier mee.



Dit! Deze vriend is gewoon veel te dik en zwaar! Niet goed voor hem, niet goed voor het paard.

Ik vind de optie een leuke aangespannen rit veel mooier!


Ook ik ga hierin mee.
Zelfs op een trekpaard zou je geen 105 kg moeten willen zetten, al zijn er maneges die dit toestaan. Ga lekker een menrit of een huifkartocht maken.

(En voor wie weer met dat belachelijke argument komt over de klotsende ruiter: uit de info van TS haal ik dat de vriend wel een beginner en dus geen ‘nette, vriendelijke ruiter’ is.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 12:02 



 

Sabine schreef
Bedankt voor alle reacties tot nu toe!

Uiteraard ben ik me ervan bewust dat 105 kg veel is voor een paardenrug, vandaar ook dat ik naar jullie ervaringen vraag. Een stevige Shire of een flink trekpaard is wellicht een optie, maar als het niet kan, dan kan het niet.

Mijn vriend is zeker niet dik, hij is goed getraind en inderdaad gewoon groot en breed. Maar ondanks dat, ook ik blijf erbij dat 105 kg gewoon 105 kg is, of hij nou fit en prima op gewicht is en goed meegaat in de beweging, of niet.

Toch zou ik het leuk vinden om dit samen te doen en ben ik dus op zoek naar die speld in de hooiberg :D

Ik ga eens informeren bij de al genoemde bedrijven en hou me aanbevolen voor verdere tips. Een menmarathon is ook leuk en daar heb ik dan zelf wél weer voldoende connecties, zeker ook een goede tip :D


leuk om samen te doen, hij rijden en u als bakkenist,

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 12:03 



 
Profiel   

Een trekpaard en shire zijn gemaakt om de wagen te trekken, niet om bereden te worden, dus zo goed zijn dus ruggen niet. Zou eerder kijken naar een grote kwpn. Maar eigenlijk gaat het vooral om wat de stal toestaat, ongeacht ras vh paard.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 12:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 75 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen