Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 75 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Gezocht: buitenrit waarbij fitte man van 105 kg ook mee kan

 
Profiel   

Volgens mij wordt er meestal gerekend met 17% voor sportpaarden en 15% voor paarden die wat minder gebouwd zijn om een ruiter te dragen, toch?
Ons trekpaard van 1000 kilo mocht dus theoretisch 150 kilo dragen. Dat vind ik dan wat veel, maar met mijn vader van 100 kilo had hij echt totaal geen moeite.
Ik weet niet wat een trekpaardveulen weegt, maar een merrie loopt daar de laatste weken 24 uur per dag mee rond natuurlijk. Ik zie het probleem dus niet zo van een rustige rit van een uurtje met een persoon van rond de 100 kilo. Al vind ik het idee van een menrit ook een goede :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 13:24 



 
Profiel   

Een Tinker veulen met eindmaat van rond de 1.55 weegt bij de geboorte rond de 40 kilo, dus een trekpaard veulen zal echt niet aan de 100+ kilo komen :=
Ik vraag me af hoe onderbouwd de genoemde percentages zijn. Daarbij spelen leeftijd en conditie natuurlijk ook een rol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 13:37 



 
Profiel   

@caily: daar komt dan nog vruchtwater, vliezen, placenta en de extra grote baarmoeder bij, het is niet alleen het geboortegewicht van het veulen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 13:52 



 
Profiel   

Ja absoluut! Dat snap ik, maar 8nnemiek vraagt naar het gewicht van trekpaardveulen O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 13:59 



 
Profiel   

Bij de beste man uit de op komt er natuurlijk ook nog een zadel en alles bij he..

Ik denk niet dat hij van plan is naakt op een kaal paard te gaan zitten, al weet je het nóóit _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 14:02 



 
Profiel   

Ik sluit niks uit maar ik kan me zo voorstellen dat de verhurende partij daar wel wat van vindt :)) :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 14:07 



 
Profiel   

_O-

Sorry beelddenker hier.

"Ik wist niet dat hij een aalstreep had.."
"Nee, die had hij eerst ook niet."

Zo'n remspoor. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 14:10 



 
Profiel   

Ik vind het ook wel grappig dat de aanname wordt gedaan dat hij dik is :')
Mijn gespierde, slanke man is ook al bijna 100kg.

Maar goed... ik zou idd zoeken op een rit met shires, clydesdales oid.
Dan kom je bij gewichtratio weleens goed uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 14:11 



 
Profiel   

Sintara schreef
Bij de beste man uit de op komt er natuurlijk ook nog een zadel en alles bij he..

Ik denk niet dat hij van plan is naakt op een kaal paard te gaan zitten, al weet je het nóóit _O-

Proest, beeldenker hier! :')

Bigfield Shires eens benaderen? Op de site staat geen gewicht als grens. Qua lengte is een Shire natuurlijk uitermate geschikt.

Moet trouwens wel een beetje lachen om sommige reacties, hier op Bokt zijn er ruiters die +100kg zijn maar de hemel worden ingeprezen.
Een man van +190cm en goed getraind komt makkelijk aan 105 kg, voorbeelden in de vriendengroep te over.

Lang niet elk paard is geschikt, maar als de aanbieder dit toestaat en het paardenwelzijn verder in orde is dan zou ik het er niet om laten.
Hij heeft ook leren rijden, is op die locatie het geen optie om te gaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 14:11 



 
Profiel   

Wij hadden voorheen een hannoveraan staan van 1.80m hoog, en daar paste mijn vriend echt prima op... En die weegt ook wel over de 100 kilo met zijn bijna 1.90m lang zijn.. Dus een flink paard zal toch wel moeten lukken...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 14:14 



 
Profiel   

Captain schreef
_O-

Sorry beelddenker hier.

"Ik wist niet dat hij een aalstreep had.."
"Nee, die had hij eerst ook niet."

Zo'n remspoor. _O-

:')

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 14:19 



 
Profiel   

Captain schreef
_O-

Sorry beelddenker hier.

"Ik wist niet dat hij een aalstreep had.."
"Nee, die had hij eerst ook niet."

Zo'n remspoor. _O-


_O- _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 14:33 



 
Profiel   

[quote="Captain"]_O-

Sorry beelddenker hier.

"Ik wist niet dat hij een aalstreep had.."
"Nee, die had hij eerst ook niet."



En bedankt he, heb nou koekkruimels in mijn toetsenbord! >;)

_O- _O- _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 14:43 



 
Profiel   

Sabri schreef
purny schreef
Ik vind niet dat iemand van 105 kilo op een paard, ook al is het een groot paard moet gaan zitten. Daar doe je het paard geen plezier mee.



Dit! Deze vriend is gewoon veel te dik en zwaar! Niet goed voor hem, niet goed voor het paard.

Ik vind de optie een leuke aangespannen rit veel mooier!


Sorry maar 105 kg als je vrij lang bent heeft niet per definitie het resultaat dat je ‘te dik’ bent. Als je richting de 2 meter gaat als man en aardig traint in de gym zit je daar al snel aan. Wat een aannames weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 14:46 



 
Profiel   

Sabri schreef
purny schreef
Ik vind niet dat iemand van 105 kilo op een paard, ook al is het een groot paard moet gaan zitten. Daar doe je het paard geen plezier mee.



Dit! Deze vriend is gewoon veel te dik en zwaar! Niet goed voor hem, niet goed voor het paard.

Ik vind de optie een leuke aangespannen rit veel mooier!


Dit vind ik wel heel erg kort door de bocht hoor!
Staat er ergens een lengte bij? Misschien is deze meneer wel 2.05
En dan is 100/105 kilo echt een heel normaal gewicht. Net als 60 kilo bij 1.60
En 75 kilo bij 1.65 wordt ook niet raar gevonden of benoemd als " veel te dik en te zwaar"

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 14:56 



 
Profiel   

Jij durft, Sabri. Puur op basis van een cijfer iemand "veel te dik" noemen en ook gelijk concluderen dat dit gewicht "niet goed is voor hem".

:n


Iemand van 105 kg hoeft helemaal niet dik te zijn zoals er eerder al netjes uitgelegd is.

TS: ik raad je inderdaad aan eens te informeren bij stallen met grote paarden. Trekpaard, Shires etc. Het is aan de stal zelf om een maximaal gewicht te hanteren maar ik denk dat je daar de meeste kans maakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 14:57 



 
Profiel   

Neemt niet weg dat het 105 kilo aan gewicht is en dat de man niet kan paardrijden dus waarschijnlijk ook niet mee zal zijn in de beweging. Tja ik vind het teveel om op de rug van een paard te zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 14:58 



 
Profiel   

Waar lees jij dat hij niet kan rijden?

Ik lees dit:

"Hij is geen absolute beginner, hij heeft wat lessen gehad in het verleden en maakt wel eens vaker een (vakantie)ritje, hij kan redelijk goed meekomen met de beweging en zit zonder problemen een galopje uit."

Ik ben gewoon van mening dat het schandalig is iemand op basis van een genoemd gewicht als "veel te dik " te betitelen en dat dit gewicht "niet goed is voor hem".
Daar kun je werkelijk waar helemaal niets over zeggen op basis van de informatie die wij hier hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 15:02 



 
Profiel   

Je zou eens kunnen informeren bij manege van Loon, in Loon op Zand. organiseert ritten in de loonse en drunense duinen. Misschien hebben ze paarden beschikbaar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 15:14 



 
Profiel   

Ik ben ook wel blij met de manier hoe dit topic ontspoort van een informatieaanvraag naar naakt aalstrepen veroorzaken _O- :') Ook daarvoor veel dank :D

@Roosch, precies daar ben ik inderdaad naar op zoek. Ik ken zelf niet specifiek zulke stallen, vandaar hier mijn vraag. Ik heb al een paar goede tips gekregen dus ik ga deze week een rondje googelen.

Overigens is de vriend in kwestie inderdaad bijna twee meter lang :)

@Crow, dankjewel! Gaat op het lijstje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 15:21 



 
Profiel   

@Sabine vraagt alleen waar ze een leuke rit kan maken. Niet of hij te zwaar is, te onervaren etc etc...

Ik denk niet dat hij te dik is hoor, je komt zo bij dat gewicht als je een lange man hebt die goed bespierd is. Ze zegt zelf nog dat hij fit is.
Voor het ene paard is hij vast te zwaar en bij de ander gaat het nog.

Ik heb geen tips. Maar er zijn vast genoeg stallen met grote, stevige paarden die dat aan kunnen.
Veel succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 15:27 



 
Profiel   

Roosch schreef
"Hij is geen absolute beginner, hij heeft wat lessen gehad in het verleden en maakt wel eens vaker een (vakantie)ritje, hij kan redelijk goed meekomen met de beweging en zit zonder problemen een galopje uit."


Als hij "wel eens vaker een vakantieritje maakt" en "redelijk goed" kan meekomen met de beweging, dan ben je in mijn ogen een beginner en niet goed (genoeg) mee in de beweging, tenzij hij een stapritje gaat maken :D
Dit is mijn mening en die mag ook gerespecteerd. Veel maneges zullen hem best accepteren voor een ritje, maar dat zijn al niet de beste paarden en er is altijd nog zoiets als je eigen verantwoordelijkheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 15:29 



 
Profiel   

Misschien is het leuk om een leuke menrit te gaan maken ? Mijn man weegt ook 110kg en gaat altijd vrolijk mee op de marathonwagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 15:31 



 
Profiel   

Letsdunit schreef
Misschien is het leuk om een leuke menrit te gaan maken ? Mijn man weegt ook 110kg en gaat altijd vrolijk mee op de marathonwagen.


Beter idee.
Sorry dat ik hier scherp in ben, maar ik irriteer me altijd aan het commentaar over topsport en dierenwelzijn, terwijl met 105 kilo gewicht op een paard willen rijden nu typisch iets is dat je vanuit dierenwelzijnsoogpunt niet zou moeten willen. Ook al zit het gewicht in je lengte en niet in je omvang, het is gewicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 15:34 



 
Profiel   

Wil je perse een echte buitenrit op het paard? Of kan het ook een menrit zijn? :)
Ik zou in het geval van twee opties gaan voor het mennen. Behalve als je een ijzersterk paard vindt die het vaker heeft gedaan en het rustig gaat etc :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 15:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 75 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen