Zeeuwen gezocht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnetje97
Berichten: 249
Geregistreerd: 06-05-20

Zeeuwen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-21 12:07

Hoi allemaal,

Ik ben opzoek naar zeeuwen die het leuk vinden om af en toe samen buiten te rijden
Ik heb een 5 jarige kwpn ruin. Hij staat in grijpskerke. Vanwege zijn leeftijd ga ik nog niet alleen naar buiten en zeg nou zelf samen is veel leuker.
Omdat buitenrijden goed voor lichaam en geest van zowel paard en mij is, zou ik graag wekelijks een lekkere rit maken. Ik ben in het bezit van een mooie trailer dus kan overal naartoe komen +/- 30min vanaf grijpskerke en voor een mooie speciale rit +/- 1uur.
Mijn paard is verkeersmak, maar durfst bij spanning/frustratie/enthousiasme nog wel eens te bokken. Hij doet dit vaak als we omdraaien op het strand of als ik achter een ander paard in galop ga, ik voel dit aankomen en kan hem hierin goed corrigeren. Hij maakt dan bokkesprongen op de plek en trapt niet naar andere paarden. Hij is er nog nooit vandoor gegaan en altijd lief tegen andere vreemde paarden!

Omdat hij jong is en nog moet leren zou het wel fijn zijn om een beetje voorbeeldpaard erbij te hebben (niet 1 die overal van schrikt en negens langs durft).

Dus zijn er zeeuwen hier die het leuk vinden om af en toe eens een ritje te maken?? Rit mag een uur zijn of 2.5 uur, bos strand polder we vinden alles leuk.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Zeeuwen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 12:21

Leuk paardje! Ik sta helaas aan de verkeerde kant van de tunnel...

Fangio

Berichten: 2559
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Zeeuwen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 20:29

Hier een Zeeuws-Vlaming. Als je een mooi stuk weet met ruiterpaden enzo ben ik best bereid eens een eindje te rijden. We zijn ook al een paar keer in de boswachterij bij Burgh Haamstede geweest bijvoorbeeld.
Ik heb een 6 jarige haflinger. Wij rijden alleen maar buiten, dus wat dat betreft is hij veel gewend, maar wel altijd alleen, dus met een ander paard kan hij soms wat drukker zijn.

Zonnetje97
Berichten: 249
Geregistreerd: 06-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-21 21:48

Fangio schreef:
Hier een Zeeuws-Vlaming. Als je een mooi stuk weet met ruiterpaden enzo ben ik best bereid eens een eindje te rijden. We zijn ook al een paar keer in de boswachterij bij Burgh Haamstede geweest bijvoorbeeld.
Ik heb een 6 jarige haflinger. Wij rijden alleen maar buiten, dus wat dat betreft is hij veel gewend, maar wel altijd alleen, dus met een ander paard kan hij soms wat drukker zijn.

Super leuk, ja burgh haamstede zijn we ook een keer geweest is voor mij half uurtje rijden. Jammer dat de parkeerprijzen zo omhoog zijn gegaan. Kunnen best een keertje samen gaan

_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 17:15

Ik kom over een maandje in Zeeland wonen :)
Geboren als Rotterdammer, geen echte Zeeuw maar altijd gek geweest op Zeeland.

Fangio

Berichten: 2559
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 19:27

_Tristan schreef:
Ik kom over een maandje in Zeeland wonen :)
Geboren als Rotterdammer, geen echte Zeeuw maar altijd gek geweest op Zeeland.

Leuk, waar in Zeeland? En ook met een haflinger zie ik <3

Anne_vD

Berichten: 230
Geregistreerd: 27-01-14

Re: Zeeuwen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 19:48

Mijn paard staat op het moment met een peesblessure. Maar anders lijkt het me zeker eens leuk. Wellicht wat voor het naseizoen. Wij staan met een halfuurtje/ 3 kwartier rijden bij de nieuwe jachthaven in Bruinisse. En in onze straat zijn er nog een aantal wel gek op buitenritjes Stal is in Oosterland, mocht je dat zien zitten

_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Zeeuwen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 17:36

@Fangio

Ikzelf in Oosterland maar mijn pony Tristan zal waarschijnlijk in Burgh haamstede komen te staan.
Op buitenrit is hij braaf, strand ook dus voor een ritje zijn we altijd in :D

Fangio

Berichten: 2559
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 17:44

_Tristan schreef:
@Fangio

Ikzelf in Oosterland maar mijn pony Tristan zal waarschijnlijk in Burgh haamstede komen te staan.
Op buitenrit is hij braaf, strand ook dus voor een ritje zijn we altijd in :D

Daar rijd ik ook heel af en toe, vind de boswachterij zo ongelooflijk mooi om te rijden <3 Ben jaloers dat jij daar iedere dag heen kan ;)

_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Zeeuwen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 18:17

De stal is tegen Renesse aan dus meer in nieuw haamstede.
Ook ontzettend mooi maar de domeinen is wel een aardig stukje rijden daar vandaan.