Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Op vakantie met paard: waar?

 
Profiel   

Hoi allemaal!

Ik ben toch een beetje aan het kijken om mijn paard mee te nemen op vakantie. Bij voorkeur in het bos met lange paden die ook apart liggen van fietspaden, zodat je niet iedere keer hoeft te remmen omdat er een verdwaalde fietser of hond langs komt. Hoeft niet aan het strand of water: daar gaat mijn paard toch niet in. Beetje Veluwe achtig, waar je lange ritten kunt maken als je dat wilt.

Niet veel eisen, wel dat mijn paard op zijn minst overdag buiten komt.

Zou graag jullie ervaringen horen! Kan wel het eea vinden op internet maar vind verhalen uit eerste hand erg fijn.

Alvast bedankt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 13:59 



 
Profiel   

Heb je een voorkeur, hoelang wil je max autorijden?

Je zoektocht is wel erg algemeen nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 14:02 



 
Profiel   

"Koren tot Manen" van Mirjam van Laar, zit een B&B bij en je paard kan in de wei / paddock. Zit in Kootwijk direct aan het bos

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 14:02 



 
Profiel   

Ik ben samen met de eigenaresse van mijn verzorgpaarden naar de Scharrelhof in Winterswijk geweest voor een lang weekend en daar hebben we echt genoten! De eigenaresse van de B&B heeft routes die je kan volgen uitgezet op de app Komoot die echt door prachtige stukken van het landschap gaan. Op ruiter en mennen zie je vooral verharde paden maar de routes die zij heeft uitgezet gaan voor het merendeel over zandpaden. Hier is een linkje naar het topic:

[RIJ-ITP] Weekendje weg met Haflingers Roos & Anton

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 14:04 



 
Profiel   

Onali schreef
Heb je een voorkeur, hoelang wil je max autorijden?

Je zoektocht is wel erg algemeen nu.

Zit zelf in Zuid-Holland dus dwars de andere kant van het land is dan weer niet zo handig. Het echt hoge noorden valt dan af. Mijn paard is makkelijk op de trailer en heeft in het verleden veel gereisd. Dus die heeft daar geen moeite mee. Ben best bereid om een eindje te rijden, maar paard moet er uiteraard wel trekken met de temperatuur, gezien ik wel in de zomer wil gaan.

Zo hé Lisa, dat ziet er echt heerlijk uit! Lijkt precies wat ik zoek. En prima aan te rijden, twee uur. Ga ik onthouden!

Bedankt ElCamino, ik ga eens op zoek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 14:07 



 
Profiel   

Texel is geweldig om met je paard heen te gaan, ben er nog met demijne heen geweest in het verleden. De omgeving van De Koog ligt vol ruiterpaden, maar er zijn er ook aan De Cocksdorp en aan de Hoge Ber. het hele eiland ligt eigenlijk vol

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 14:10 



 
Profiel   

Human & horse hotel is mooie locatie in Kootwijkerbroek.
Paarden kunnen hele dag (en nacht) buiten. Nette hotelkamers boven de paarden. Goede sfeer.
Je moet wel 2 drukke wegen oversteken en dan ben je direct op de hei (5 minuten).
Hei heeft knooppunten routes, zodat je niet (snel) verdwaald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 14:11 



 
Profiel   

goldyc schreef
Texel is geweldig om met je paard heen te gaan, ben er nog met demijne heen geweest in het verleden. De omgeving van De Koog ligt vol ruiterpaden, maar er zijn er ook aan De Cocksdorp en aan de Hoge Ber. het hele eiland ligt eigenlijk vol


Is het niet spannend met je paard en trailer op de boot? Dat zou mij wel tegen houden? :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 14:11 



 
Profiel   

Wij zijn het weekend bij de witte wieven in Nunspeet geweest met de blondjes. Helemaal prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 14:16 



 
Profiel   

Texel is geweldig, spannend is het niet om met je trailer de boot op te rijden, het is wel prijzig, je betaald per meter.
Drenthe kun je uren in het friese wold rijden, Villa Nova of de Alberthoeve zijn leuk. Maar let wel op met bosgebied, hartje zomer wordt je vaak aangevallen door dazen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 14:31 



 
Profiel   

Dispar_Vulgo schreef
Human & horse hotel is mooie locatie in Kootwijkerbroek.
Paarden kunnen hele dag (en nacht) buiten. Nette hotelkamers boven de paarden. Goede sfeer.
Je moet wel 2 drukke wegen oversteken en dan ben je direct op de hei (5 minuten).
Hei heeft knooppunten routes, zodat je niet (snel) verdwaald.

Dit ziet er echt fantastisch uit. Uurtje rijden maar en ook de mogelijkheid om les te krijgen en de faciliteiten te gebruiken. Denk dat dit m gaat worden, of iig erg grote kanshebber. Super!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 14:48 



 
Profiel   

Ik ben regelmatig naar de Cantharel gegaan in Apeldoorn. Is van van der valk en je kunt daar prachtig rijden. Je kan zelf kiezen hoe je het met je paard wilt, ze hebben wei en stal.

Ook ben ik vorig jaar naar boerderij de Vinckenhof geweest in Otterlo. Prachtig huisje, genoeg wei en stalling. Heel veel mogelijk in overleg. Omdat ik met mijn gezin en met 1 paard kom, is het belangrijk dat ze tussen andere paarden kon staan. Hier was het zelfs zo dat ze met de 2 pony's van daar samen mocht staan, was super geregeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 15:06 



 
Profiel   

beegee schreef
Dispar_Vulgo schreef
Human & horse hotel is mooie locatie in Kootwijkerbroek.
Paarden kunnen hele dag (en nacht) buiten. Nette hotelkamers boven de paarden. Goede sfeer.
Je moet wel 2 drukke wegen oversteken en dan ben je direct op de hei (5 minuten).
Hei heeft knooppunten routes, zodat je niet (snel) verdwaald.

Dit ziet er echt fantastisch uit. Uurtje rijden maar en ook de mogelijkheid om les te krijgen en de faciliteiten te gebruiken. Denk dat dit m gaat worden, of iig erg grote kanshebber. Super!


Wij gaan met groepje van stal al paar jaar heen.
Het is dit jaar wel wat duurder geworden. Was vorig jaar nog 110 euro p.p. per 2 nachten (incl paard) en nu 140.
Ik geloof dat ze daarvoor weidegang aanbieden (ipv alleen paddocks), meerdere soorten ruwvoer en grotere boxen (zijn/waren klein, nog geen 3x3m)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 18:05 



 
Profiel   

Dispar_Vulgo schreef
goldyc schreef
Texel is geweldig om met je paard heen te gaan, ben er nog met demijne heen geweest in het verleden. De omgeving van De Koog ligt vol ruiterpaden, maar er zijn er ook aan De Cocksdorp en aan de Hoge Ber. het hele eiland ligt eigenlijk vol


Is het niet spannend met je paard en trailer op de boot? Dat zou mij wel tegen houden? :+


Als iedereen netjes zorgt dat zijn autoalarm niet afgaat, niet, nee. Mijn paard reageerde enkel even op de autoalarmen, die waren wat spannend, maar dat is misshcien op te losen met een geluidsdempend oornetje. Ik bleef wel de hele ri bij haar in de trailer staan. Ben er 3x heen geweest met haar, nooit een probleem gehad met de boot. Het is ook maar een half uurtje, dus het valt best mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 18:07 



 
Profiel   

Boerderij de Vinckenhof in Otterlo is een locatie aan de Veluwe waar je uren kan paardrijden zonder verdwaalde fietsers of honden tegen te komen :D

Paard kan hele dagen buiten en snachts op stal. 24/7 buiten is ook een optie. Hooi en stro vrij te gebruiken naar behoefte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 18:14 



 

Alberthoeve in Wateren in het Drents Friese Wold
https://alberthoeve.nl/

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 19:17 



 
Profiel   

Bedankt voor alle tips: we gaan 5 dagen naar Human and Horse Hotel in Kootwijkerbroek *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 08:53 



 
Profiel   

Leuk! Dan kom ik nog even met mosterd na de maaltijd https://www.hoeve202.com/ Een B&B en een Stal & Stro.

Wie weet heeft een andere lezer in dit topic hier nog wat aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 09:11 



 
Profiel   

Ik zie dat er al geboekt is maar voor een volgende keer of voor andere mensen die nog wat zoeken, Camping Boszicht in Laag-Soeren! www.campingboszicht.nl

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 09:38 



 
Profiel   

Mindim schreef
Alberthoeve in Wateren in het Drents Friese Wold
https://alberthoeve.nl/

Hier ben ik afgelopen weekend geweest, inmiddels al voor het 11e jaar. Super omgeving en locatie echt een aanrader

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 01:32 



 
Profiel   

Voor jouw volgende keer, TS en verder voor alle meelezers: [BRT] Op vakantie met paard? Accommodaties in Nederland!

Deze lijst is aktief en behoorlijk accuraat.
Onlangs C_arola een wijziging gestuurd en dat heeft ze met enkele dagen aangepast.
Dus heb je wat of weet je iets dat er niet op staat, PB C_arola en ze past het aan.

De hier genoemde adressen die ontbraken, heb ik haar al gemaild.

xxPiage: als je de mensen van de Vinckenhof kent, maak ze erop attent dat hun site het niet doet.
Ze zijn wel te vinden via de boekingssites.


Laatst bijgewerkt door ikke op 19-06-21 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 09:59 



 
Profiel   

Camping Samoza in Vierhouten, Camping en stalhouderij de Goldberg in Vorden en Camping de Reeenwissel in Hoogersmilde. Alledrie plekken waar je uren kan rijden en hele mooie paden hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 10:17 



 
Profiel   

Letsdunit schreef
Texel is geweldig, spannend is het niet om met je trailer de boot op te rijden, het is wel prijzig, je betaald per meter.
Drenthe kun je uren in het friese wold rijden, Villa Nova of de Alberthoeve zijn leuk. Maar let wel op met bosgebied, hartje zomer wordt je vaak aangevallen door dazen.

Het valt dit jaar heel erg mee met de dazen, dus dat aanvallen valt wel mee hoor. Ik rijd al jarenlang in het DFW en ben nog nooit aangevallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 16:45 



 
Profiel   

https://www.bedandbreakfastannen.nl hier kan je paard de hele dag in de wei maar ook op stal als je wil.
Ik woon zelf in annen en kan eindeloos in de bossen rijden.
Is in Drenthe en ik heb tot nu toe nog geen daas gezien tijdens buitenritten

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 17:12 



 
Profiel   

Ik ben fan van Camping Boszicht in Laag-Soeren.
Leuke blokhutjes of evt ietsje luxer een accommodatie in de boerderij te huur.
Paarden kunnen 24/7 op de paddock, indien gewenst en nog beschikbaar is is een stal ook mogelijk. Je voert je paard zelf dus onbeperkt mogelijk te geven.
aan de rand van de Veluwezoom, 200meter van het bos af langs een rustige weg. Uren rijplezier en prachtige paden. Zelfs door te rijden tot over de Posbank (dat is wel een lange rit vanaf Boszicht!)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 23:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen