Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Woestijntrektocht marokko november

 
Profiel   

Ik heb me opgegeven voor een trektocht door de woestijn in Marokko van 21 tot 28 november.
http://www.horseriding-sporttravel.com/en/desert-cavalade/21

Superspannend en gaaf! De komende tijd wil ik alvast uitkijken naar goede en onmisbare spullen tweedehands, nieuw, te leen. Zoals rijbroeken, chaps, kleding en wat ik nog meer absoluut mee moet nemen. Normaal rijd ik western dus moet ik op zoek naar een hele nieuwe outfit. Ariat rijschoenen heb ik nog dus die kunnen goed mee.

Wie heeft er goede trektocht-spullen tips? Ik denk bv ook aan een seatsaver en twijfel welke rijbroek een goed idee is.

En ook, misschien heeft er iemand zin om ook te gaan?

(Filmpje is van een net andere trektocht van deze organisatie waarbij kamelen meetrekken, maar geeft wel een beetje een beeld)

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 10:03 



 
Profiel   

Ik zou vooral ook kijken naar je ondergoed. Daar moet je wel een paar uur mee kunnen rijden.

En misschien iets van vaseline of goed silicone glijmiddel meenemen (nee niet voor de seks :+) voor als er toch iets een beetje rauw is geworden.

En iets van een doek voor in je nek. En een goede zonnebril die goed aansluit op je hoofd, ook tegen stof.

Een hoofd lampje voor als je naar de wc moet in de avond.

Bij mij staat een trektocht ooit nog op de lijst, maar dit zijn dingen die zo als eerste in me op komen.

Gaaf hoor, heel veel plezier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 10:14 



 
Profiel   

Wow wat gaaf, jaloers! Heb een keer een trektocht op een kameel gemaakt in hetzelfde gebied, en het was daar in het voorjaar verrekte koud in de nachten. Dus zou vooral ook investeren in thermo-ondergoed :P Oh en een grote dunne sjaal + (zonne)bril tegen het zand :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 10:19 



 
Profiel   

Hele goede zonnebrand, zonnebril en reserve bril, handschoenen voor het rijden, een dikke pyjama, nachten kunnen erg koud zijn. Extra goede power bank voor je telefoon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 10:42 



 
Profiel   

Hele goede tips! Dank jullie wel. Vaseline of glijmiddel daar was ik zelf niet opgekomen. Heeft iemand nog specifieke (betaalbare ) ondergoed tips?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 08:26 



 
Profiel   

Omg dit is echt mijn droom! <3 Ik lees lekker mee!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 08:28 



 
Profiel   

Ik ga ook meelezen. Wat super gaaf! Dit jaar komt mij niet uit helaas. Anders was ik graag meegegaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 08:41 



 
Profiel   

Ik rij graag met boxershorts van van cranenbroek maar daar moet je maar net in de buurt wonen.

Oja ik zag dat je een seatsaver mee ging nemen, dat is voor op het zadel toch? Zorg dat hij van echt wol is, dat scheelt enorm met zweet billen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 10:27 



 
Profiel   

Prairy schreef
Ik rij graag met boxershorts van van cranenbroek maar daar moet je maar net in de buurt wonen.

Oja ik zag dat je een seatsaver mee ging nemen, dat is voor op het zadel toch? Zorg dat hij van echt wol is, dat scheelt enorm met zweet billen.

Een seatsaver van wol is een goede tip. Bovendien kan hij dan 's nachts als hoofdkussen dienst doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 12:24 



 
Profiel   

Oeh, gaaf….Ik volg!

Ik zou gaan voor een rijbroek dat ook ademd, anders wordt je huid te kwetsbaar voor schuurwonden door al het zweet en het urenlang paardrijden.

Vergeet geen nutrieten om in je drinkwater te kunnen doen! Je verliest veel door het zweet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 12:37 



 
Profiel   

Ik zou dan gaan voor rijbroeken die ze in de Endurance gebruiken als je toch een andere garderobe moet kopen.
https://www.outdoorriding.nl/

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 12:52 



 
Profiel   

De eerste dingen gekocht:
Een takooha rijlegging in de aanbieding in een duitse webwinkel
[ img ]
en een 3 in 1 outdoorjas van westfjord in de aanbieding bij limango. Ook heel handig voor de herfst en winter hier. En leuk nieuws is ook dat mijn buurvrouw/ vriendin en paardrijmaatje misschien ook mee kan gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 22:58 



 
Profiel   

Ik zou ook kijken naar de naad van een rijbroek of het een platte of opstaande naad is bij het kruis. Pikeur heeft bv opstaande naden Animo platte naden deze broeken zijn op MP vaak nog wel te betalen.

Ik zou ook iets van Dextro mee nemen voor onderweg lijkt me heel pittig de tocht in de hitte maar ook super gaaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 20:38 



 
Profiel   

dresjoepie schreef
Ik zou ook kijken naar de naad van een rijbroek of het een platte of opstaande naad is bij het kruis. Pikeur heeft bv opstaande naden Animo platte naden deze broeken zijn op MP vaak nog wel te betalen.

Ik zou ook iets van Dextro mee nemen voor onderweg lijkt me heel pittig de tocht in de hitte maar ook super gaaf!


Naden checken is zeker een goede tip. Bovenstaande broek is van en endurance site en helemaal vlak qua naden. Hopelijk kan ik hem de komende weken eens uitproberen bij een buitenrit.

Dextro : check! dat kn zeker fijn zijn. Het is gelukkig niet superwarm eind november. Zo ongeveer 20 graden en in de ochtend en avonden (een heel flink stuk) koeler.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 20:50 



 
Profiel   

Kijk eens bij waka-waka.
Opladers, lampen etc op zonne-energie. 'Moet lukken in de woestijn'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 20:50 



 
Profiel   

Wat een leuke trektocht. Ik heb er ooit eentje gedaan in IJsland (met losse kudde!) en dat was onvergetelijk. Met IJslanders rij je je gelukkig niet snel open haha. Maar idd: goed ondergoed (testen testen en nog eens testen) in combinatie met de juiste broek. Goede handschoenen en heel comfortabele helm.
Een legging zou voor mij te dun zijn voor zoveel uren vrees ik.
En een goede slaapzak! Koude nachten zijn niet leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 20:55 



 
Profiel   

poes schreef
Wat een leuke trektocht. Ik heb er ooit eentje gedaan in IJsland (met losse kudde!) en dat was onvergetelijk.


Wow gaaf! een trektocht op ijsland staat nog hoog op mijn verlanglijst. Helaas wel 2x zo duur als deze in Marokko (en stiekem is een beetje zon in november ook wel fijn)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 21:04 



 
Profiel   

Ja dat was in 2005 al heel erg duur. Maar met 90 paarden en 17 mensen onvergetelijk en enorm geluk gehad met het weer. Meestal 17-23 graden met zon. Ok ja en een dag met regen, hagel en sneeuw dat hoort erbij haha. Was ook met continue daglicht toen heel bijzonder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 21:05 



 
Profiel   

Iets om water in mee te nemen en gordel heuptas iets kleins waar je zonnebrand lipbalsem telefoon in kwijt kan enzo.

Verder best tip ever. Kijk anders even bij Mongol Derby: https://www.drunensruiterhuis.nl/boxer- ... -jane.html
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 21:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen