Strandrit Belgische Kust

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Strandrit Belgische Kust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-21 09:44

Hoi, ik ben op zoek naar tips voor een manege/stal waar we een strandrit kunnen maken aan de Belgische kust. Mag over de gehele kust zijn maar ik wil graag wel een stal waar er deftig met de paarden om gegaan wordt. Ik heb op google al een aantal stallen gevonden maar ik kan vanaf een website niet inschatten hoe de paarden erbij staan. Ook een kleine vereiste is dat de paarden een beetje rustig zijn, wij hebben beide ruim voldoende rij ervaring maar als we met hevige knollen een rengalop rit willen maken dan nemen we die van onszelf wel mee :D Dus liefst ergens waar we ook van de rit kunnen genieten ipv de hele tijd bezig zijn met paarden onder controle te houden.

Als iemand een leuke plek weet: graag! Mag eventueel ook net over de grens in NL zijn, maar niet te ver.

Thomas5

Berichten: 1036
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Wieze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 17:31

Ik volg even mee, zit met dezelfde vraag

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 17:38

De 3 vijvers in De Panne is een mogelijkheid.
Mooie omgeving daar.

Pannenlapje
Berichten: 4
Geregistreerd: 09-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 17:51

Ik volg ook mee! De drie vijvers ben ik al een paar keer geweest en was ik best tevreden van, maar daar heb ik elke keer al paarden gekregen met vrij veel pit, dus ik kan niet zeggen of er veel rustige paarden staan. De Panne is wel echt erg mooi om te gaan rijden.
Daarnaast ken ik alleen maar adressen waar je beter niet naartoe gaat helaas...

CaroR

Berichten: 534
Geregistreerd: 16-07-06
Woonplaats: Belgie

Re: Strandrit Belgische Kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 20:15

Hier ben ik ook wel benieuwd naar!

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Re: Strandrit Belgische Kust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-21 22:27

Alvast bedankt voor de tip! Ik ga deze stal zeker eens bekijken. Ondertussen zijn we ookal andere opties aan het bekijken want het aanbod is inderdaad erg triest :+

Noukie123
Berichten: 696
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: België

Re: Strandrit Belgische Kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 22:51

Volgens mij organiseert Manege het ruitershof in Bredene ook strandritten. Heb er zelf vroeger nog gereden en waren heel brave paarden maar heb zelf wel geen ervaring met de strandritten daar.

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Re: Strandrit Belgische Kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 23:23

Manege Sanders in Wenduine.
Ik vond het een heerlijke rit. Er wordt echt wel rekening gehouden met wat je graag wilt. En er wordt niet op 5 minuten gekeken. Gaat door bos/duin strand en door het dorp.

ToosxHorses
Berichten: 134
Geregistreerd: 19-10-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 23:33

De Drie Vijvers in de Panne! In onze groep werd er gevraagd of de 2 beste ruiters de wat pittigere paarden konden rijden. Waren vooral moeilijker met inhouden op het strand om achter de begeleiding te rijden tijdens galop, maar zeker geen onhoudbare paarden. Het was dan ook geen wilde rit. Derest kreeg gewoon een typische brave manegepony of paard mee. Rit was helemaal prima! Ter Duinen zou ik trouwens afraden.

Thioro

Berichten: 3986
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 08:27

Aan de Belgische kust altijd ritten gedaan bij de 3 vijvers en nooit ontevreden geweest. Waren altijd fijne ritten met paarden die goed bij ons pasten.
Meerdere keren blij geweest dat ik er niet was met m'n eigen paard, die zou een hartaanval krijgen of ongelukken veroorzaken met die strandzeilers daar. De paarden van de ritten keken niet op of om.