Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 8 [ 187 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Plaats een nieuw onderwerp

Melden gevaarlijk gedrag politiewagen, de moeite waard?

 
Profiel   

pien_2010 schreef
Dit topic is voor mij het zoveelste bewijs dat het soms beter is om gewone dingetjes die je jezelf afvraagt, niet als vraag hier te stellen. Heb je een vraagje of een probleempje, dan loop je het risico dat je er na het openen van een topic een probleem bij hebt.
Tjonge jonge, ik vind het echt bizarre vormen aannemen hier. Wat een verwijten, wat een aannames," TS moet zich zelfs doodschamen" want dat schrijf je als je indirect schrijft "ikzelf zou me doodschamen om hier melding van te maken"......Sorry hoor, ik vind het zo raar hoe hier gereageerd wordt. Zelfs als jezelf als bokker het niet had aangekaart , zijn er reacties die ik als ver overdreven ervaar en op een openbaar paardenforum waar mensen met elkaar mogen sparren over vragen, situaties waar we tegenaan lopen not done. :n


Je bedoelt mij daarmee, met dat doodschamen. Ja, ik vind het echt bijzonder dat je verwacht dat hulpdiensten hun sirene en zwaailichten uitzetten. Die mensen zijn onderweg naar een noodsituatie. Ik ben het zeker met je eens dat je sommige dingen maar beter gewoon jezelf kunt afvragen, zonder daar een topic over te openen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 19:35 



 
Profiel   

CharleyT schreef
chevax schreef
TS, ik zou me werkelijk doodschamen om hier melding van te maken. Je pony dribbelde... Ben je zelf wel eens afhankelijk geweest van hulpdiensten, omdat je vocht voor je leven? "Sorry, we zijn wat later, want er was een meisje met een pony en haar pony dribbelde. Daarom hebben we alles uitgezet. En doordat we alles uitzetten, waren we ook niet meer zichtbaar voor andere weggebruikers".


Ik zal proberen het heel netjes te zegen: 'kan het wat rustiger en minder dramatisch?' Als je alle pagina's leest kun je opgemerkt hebben dat TS een vraag stelde op Bokt en daarna keurig haar verhaal kenbaar maakte bij de politie. Niet om te mopperen of rellen, maar gewoon als evt. tip.

TS had in mijn ogen Bokt niet nodig voor advies, keurig afgehandeld. Een stuk beschaafder dan een aantal reageerders in dit topic.


"Haar verhaal kenbaar maakte". Maar wélk verhaal dan? Het is toch van de zotte dat je de politie belt omdat jij er last van hebt dat die mensen onderweg zijn naar een noodsituatie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 19:37 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
Dit topic is voor mij het zoveelste bewijs dat het soms beter is om gewone dingetjes die je jezelf afvraagt, niet als vraag hier te stellen. Heb je een vraagje of een probleempje, dan loop je het risico dat je er na het openen van een topic een probleem bij hebt.
Tjonge jonge, ik vind het echt bizarre vormen aannemen hier. Wat een verwijten, wat een aannames," TS moet zich zelfs doodschamen" want dat schrijf je als je indirect schrijft "ikzelf zou me doodschamen om hier melding van te maken"......Sorry hoor, ik vind het zo raar hoe hier gereageerd wordt. Zelfs als jezelf als bokker het niet had aangekaart , zijn er reacties die ik als ver overdreven ervaar en op een openbaar paardenforum waar mensen met elkaar mogen sparren over vragen, situaties waar we tegenaan lopen not done. :n


Soms zou het toch wel fijn zijn als mensen in plaats van andere beschuldigen eens bij zichzelf te raden gaan.
Ik kan er niets aan doen maar vindt het gewoon respectloos tegenover de hulpdiensten dat ze hun beschuldigd van gevaarlijk rijgedrag. En zoveel respect is er al niet tegenover de hulpdiensten die mensen doen hun werk en vaak krijgen ze stank voor dank. En ja dat schiet bij mij wel aardig verkeerd.

Als ze zonder signalen als mafkezen voorbij waren gekomen was ik het met haar eens geweest. Maar hoeveel duidelijker wil je het hebben dat ze onderweg zijn naar iets belangrijks en niet het theekransje op het bureau?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 23:29 



 

Melding maken kan altijd, ook politie weet dat paarden hiervan kunnen schrikken en dienen gewoon netjes vaart te minderen en even alles uit te zetten. Denk niet dat ze met 80 een pony van 400kg willen aanrijden. Das voor hun geen pretje, voor jou ook niet.

Maar of ze er iets mee doen is een dingetje. Dat doen ze niet altijd.

Ik heb overigens ook vorige week gebeld voor een groep van 30 schaap midden op de weg. Dat is een onoverzichtelijke 80weg,had bijna schapenvlees mee kunnen nemen. Of ze er zijn geweest geen idee, was aan het werk en moest door (ivm optijd leveren en terug thuis zijn)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 23:41 



 
Profiel   

Marije_1997 schreef
Melding maken kan altijd, ook politie weet dat paarden hiervan kunnen schrikken en dienen gewoon netjes vaart te minderen en even alles uit te zetten. Denk niet dat ze met 80 een pony van 400kg willen aanrijden. Das voor hun geen pretje, voor jou ook niet.

Maar of ze er iets mee doen is een dingetje. Dat doen ze niet altijd.

Ik heb overigens ook vorige week gebeld voor een groep van 30 schaap midden op de weg. Dat is een onoverzichtelijke 80weg,had bijna schapenvlees mee kunnen nemen. Of ze er zijn geweest geen idee, was aan het werk en moest door (ivm optijd leveren en terug thuis zijn)


Dat is helemaal niet waar. Weet je hoeveel gevaarlijke situaties dat kan opleveren "even uitzetten".
Andere mensen die ineens geen sirene meer horen en denken dat ze gestopt zijn of het geen spoed meer is. Het is echt niet altijd veiliger voor de hulpdienst en andere mensen om het even uit te zetten. Er zijn echt wel meer mensen op de weg dan alleen iemand met een paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 23:49 



 
Profiel   

Marije_1997 schreef
Melding maken kan altijd, ook politie weet dat paarden hiervan kunnen schrikken en dienen gewoon netjes vaart te minderen en even alles uit te zetten. Denk niet dat ze met 80 een pony van 400kg willen aanrijden. Das voor hun geen pretje, voor jou ook niet.

(...)

Dit stukje klopt dus niet ;)
Op het moment dat ze de sirenes uitzetten zijn ze geen voorrangsvoertuig meer. En dat heeft invloed op de aansprakelijkheid als ze betrokken raken bij een ongeval. Daarom halen ze alleen de sirene er af als dat veilig kan.

Over dat tweede... Ik weet wel zeker dat ze geen pony op de motorkap willen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 00:00 



 
Profiel   

Ik heb de ervaring met de politie dat er heel goed met ze te praten valt zonder dat ze dat vervelend vinden hoor.
Ik weet zeker dat dit niet verkeerd opgevat is.
Zelf heb ik toen de speekseltesten voor wiet er kwamen eens een gesprek aangeknoopt.
Ik zeg ok je test op afbraakstoffen van wiet, maar een chronisch gebruiker zal altijd positief zijn naar wat ik begrijp.
Verder: waarom zou een dosering van 1/80 van een joint s’avonds niet mogen en mag ik wél met 300 mg tramadol per dag autorijden?
Alle artikelen gaan over hele joints en nergens over microdoseren wat veel mensen doen.
Dus ik vind het wat vaag en erg zwart-wit.
Leuk dus dat er getest gaat worden, maar wat heeft dit voor gevolgen als ze je pakken..?
Toen was het: op de manier waarop jij het nu omschrijft heb ik er nooit over nagedacht.
Ik vind het een hele goede die je nu aanhaalt.
Maar je hebt gewoon een punt.
We weten nu nog niks over rechtszaken etcetera maar kom over een jaar nog eens langs.
Want je hebt gewoon gelijk.
Maar hij zei toen wel die testen zijn erg duur, en die doen ze indien vermoeden van onder invloed zijn.
En ik vraag me af of de testen een microdosis überhaupt vangen van de avond ervoor maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

En ik heb eens gevraagd hoe ze laseren op 45 km autootjes.
De boete voor 12 km te hard is 350 euro, maar bij 45 rijden krijg je linke situaties.
Ook op 50 wegen.
Daar ben ik toen het gesprek eens over aan gegaan, dat ik die boete nogal flink vind maar de verkeersveiligheid wel een ding is met je aan de regels houden.
Die agent schrok van hoe mensen reageren op een sticker met 45 erop, op een weg in de buurt.
Hij zei als ik je zou laseren liet ik je door als je veilig meerijdt met het verkeer.
Maar dat ben ik en ik kan niks zeggen over collega’s daarin, maar ik zeg rijd alsjeblieft met de stroom mee.
En bij aanhouden hoop ik dat je een goede treft die dat ook inziet.
Maar het is wel een goed punt, voor jou ligt de boete inmens hoog itt een normale automobilist.
En dan maakt een ander het zo gevaarlijk dat jij die enorme boete riskeren moet.

Maar beide keren kwam ik dus met een punt, waar we gewoon rustig over konden praten.
Zonder enige irritatie en hij vond het iets waar hij nooit zo bij stilgestaan had.
Maar geen hond die dat normaal ter sprake brengt bij een politiebureau natuurlijk, dat je chronisch te hard rijdt.
Dus ik denk dat bij ts de politie het gewoon aangenomen heeft en als ding voor trainingen meeneemt, en daar geen negatief gevoel bij hebben hoor.
Het zijn net mensen heb ik ervaren. :Y) :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 01:44 



 
Profiel   

Bijzonder topic wel... Dat zit ook nog wordt overwogen. Het uitzetten van sirenes is een gunst, geen moetje. En als jij je 25 meter van een kruising af begaf klinkt het in mijn oren niet als een optie het uit te zetten, juist op die plaatsten is zowel geluid als lichten de enige manier het allemaal veilig te laten verlopen en om voorrang te krijgen.

Dat je daar net met je paard liep is ruk maar gelukkig is het goed gegaan. Je stond er iig als naast. Ik had er in zo'n geval ook naast gaan staan ipv erop voor de zekerheid, om de situatie onder controle te houden. Laatste wat ik wil is dat ik er voor zorg dat zo'n voertuig moet afremmen.

100x liever even een onrustig paard dan een minuut vertraging bij bv een reanimatie.

Er is niets gebeurd, je hebt wat beleefd, en ga weer verder zonder er een groot punt van te maken. In situaties dat het kan zet het gros van de hulpverleners de herrie uit, in andere situaties heb je pech.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 04:49 



 
Profiel   

Marije_1997 schreef
Ik heb overigens ook vorige week gebeld voor een groep van 30 schaap midden op de weg. Dat is een onoverzichtelijke 80weg,had bijna schapenvlees mee kunnen nemen. Of ze er zijn geweest geen idee, was aan het werk en moest door (ivm optijd leveren en terug thuis zijn)


Wat heeft dat met dit topic te maken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 07:54 



 
Profiel   

Ik snap in dit geval niet waarom iedereen toch altijd rekening moet houden met mensen en paarden.
Als er een hulpdienst met bloedspoed ergens heen rijd, dan is dat dan maar even zo....

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 08:50 



 
Profiel   

Jaren geleden was ik 's avonds op een zomerse dag aan het uitstappen langs een doorgaande weg waar je 50 km mag, met fietspaden en stoep erlangs. Helaas kwam ons plotseling een brandweerwagen met sirenes en zwaailampen tegemoet, en kon nergens op tijd veilig heen. Mn paard draaide 180º en sloeg op hol voor de brandweerwagen uit over de stoepjes en goten, uitritten bij huizen, langs paaltjes en lantaarnpalen, net zolang totdat de brandweerwagen ons ingehaald had, dat was zeker bijna een kilometer. Weet nog goed dat tijdens deze situatie de bijrijder van de brandweerwagen mij gewoon aan zat te staren, verder deden ze niets. Gelukkig is het goed afgelopen, maar het heeft wel dik een jaar geduurd voordat mn paard weer normaal over straat kon zonder zo erg te schrikken dat hij op hol sloeg, dat is nog een enkele keer gebeurd in druk verkeer. Heb dag later iemand gevraagd die ook bij brandweer vrijwilliger was hoe dat nou zat, hij zei dat officieel de sirene en zwaailamp niet uit mochten in zo'n geval, maar hij het meestal wel de sirene uitzet als ie een paard tegenkwam, maar dat mocht eigenlijk niet.
Sindsdien doe ik ALTIJD een cap op als ik buiten de rijbak kom (toen niet op) en hou ik daar altijd rekening mee dat dat dus weer kan gebeuren. Die hulpdiensten zijn er nu eenmaal, het is jou keuze en verantwoording om met een paard de openbare weg op te gaan. Paarden zijn vluchtdieren, reken maar dat schriktraining 1 van de belangrijkste dingen is waar ik m'n paarden op train. Vervelend als je paard ergens van schrikt, maar ik ga het niet uit de weg en probeer er meteen mee te dealen. Als een paard dat ene enge object eenmaal aangeraakt heeft is het vaak oke en niets meer aan de hand, je paard moet zich veilig bij jou voelen en leren om eerst te kijken wat het is zonder meteen weg te vluchten, daar begin ik vanaf veulen af aan al mee te oefenen aan de hand. Als je niet zeker weet of je in zo'n noodgeval je paard veilig kan managen moet je niet de openbare weg op gaan.

Ander geval is dat ik op mn paard de A4 via een viaduct over moet om in een recreatiegebied te komen. De vrachtwagens en ander verkeer denderen onder het viaduct door, dat is redelijk spannend zeker omdat dit paard pas een half jaar echt buitenritten maakt en dit nog allemaal moet leren mee om te gaan (wel meestal met maatje erbij). Maar dat er dan van die achterlijke vrachtwagenchauffeurs zijn die het leuk vinden om keihard te toeteren als ze precies onder je door denderen onder het viaduct?!? En dit gebeurd dus echt regelmatig ook bij andere ruiters, kan iemand mij alsjeblieft uitleggen of dat een soort 'sport' onder vrachtwagenchauffeurs is of zo? Wat is daar de lol van, snappen die niet wat daar de gevolgen van kunnen zijn, dat iemand zo kan verongelukken? Want dat is wel een gevalletje opzettelijk in gevaar brengen. Uiteraard probeer ik daar mn paard ook mee te leren dealen omdat het gebeurd, maar het is wel een groot risico als het eens goed escaleerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 09:39 



 
Profiel   

Nala schreef
Gini schreef
Nala heeft het van haar hart en dat is wat telt. Voor de rest lees ik toch wel het standaard antwoord van een doorsnee social media medewerker die hoogstwaarschijnlijk echt totaal niks te zeggen heeft over wat dan ook in de werking en training van politieagenten.


Dat zit er dik in inderdaad, maar het is ook wat mijn vriend al zei: als je het nu niet aangeeft en het gaat straks fout, verwijt je jezelf misschien dat je toen niks gezegd hebt zodat het voorkomen had kunnen worden.

Het vriendelijk melden kan geen kwaad, dat blijkt maar weer.

Maar beter als het aangeven, is je pony hierin ook verkeersmak te maken. Nu was het 1 politieauto en kon je hem net aan houden. Straks is er een keer echt iets heel ernstigs aan de hand en komen er meerdere politie auto's met sirene, een ambulance met sirene en een brandweer met sirene redelijk snel achter elkaar. De vraag is of je hem dan ook gehouden had.

Mijn advies, of vermijd wegen waar je zo dicht langs de weg moet zonder uitwijkmogelijkheden, of zorg dat je pony echt verkeersmak is voor de meest extreme situaties.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 10:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 8 [ 187 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen