Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 8 [ 187 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Melden gevaarlijk gedrag politiewagen, de moeite waard?

 
Profiel   

Polly schreef
Ik ben zelf werkzaam bij de hulpdiensten en elke training word ons wel verteld dat indien mogelijk de sirene uit mag MAAR dat je op dat moment dan ook GEEN voorrangsvoertuig meer bent.
Het is een afweging die je maakt en heel vaak kan en gaat hij uit maar helaas zijn er situaties waarin dit niet mogelijk is of dat het dier te laat gezien wordt. Maar bij ons is het elke training onderwerp van gesprek.


Precies.
Wat dat betreft denk ik dat melden zin heeft.
De sirenes in de Randstad doen pijn aan mijn oren (hier in Drenthe woon ik niet vlak naast een uitvalsroute, vrienden van mij in de Randstad wel) dus even de sirene uitzetten tot ze jouw dier gepasseerd zijn had zin gehad.
Daarna meteen de herrie weer aan ivm het kruispunt.

Ik begrijp dat het verder zonder kleerscheuren is afgelopen, maar het is een niet te benijden situatie...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 14:12 



 
Profiel   

Janneke2 schreef
Polly schreef
Ik ben zelf werkzaam bij de hulpdiensten en elke training word ons wel verteld dat indien mogelijk de sirene uit mag MAAR dat je op dat moment dan ook GEEN voorrangsvoertuig meer bent.
Het is een afweging die je maakt en heel vaak kan en gaat hij uit maar helaas zijn er situaties waarin dit niet mogelijk is of dat het dier te laat gezien wordt. Maar bij ons is het elke training onderwerp van gesprek.


Precies.
Wat dat betreft denk ik dat melden zin heeft.
De sirenes in de Randstad doen pijn aan mijn oren (hier in Drenthe woon ik niet vlak naast een uitvalsroute, vrienden van mij in de Randstad wel) dus even de sirene uitzetten tot ze jouw dier gepasseerd zijn had zin gehad.
Daarna meteen de herrie weer aan ivm het kruispunt.

Ik begrijp dat het verder zonder kleerscheuren is afgelopen, maar het is een niet te benijden situatie...

Eerst de post van Polly beamen en begrip voor de positie van de hulpdiensten suggereren, en vervolgens toch weer beginnen over melding maken?
Het gaat er blijkbaar bij een aantal niet in dat de hulpdiensten er rekening mee houden, maar dat het in een noodsituatie niet altijd mogelijk is om die sirenes uit te zetten. Dat is hierboven ook aangegeven en uitgelegd door mensen die zelf bij hulpdiensten werkzaam zijn, en dat wordt in de daaropvolgende reacties gewoon genegeerd. Ik vind dat eigenlijk grenzen aan respectloos.

Hier gieren dagelijks wel een paar keer ambu's en politiewagens met sirene langs op de 80 km weg. Dus ik weet waar ik het over heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 14:32 



 
Profiel   

Lijkt me echt vreselijk, heb je een spoedmelding naar een heftige melding waar je misschien echt nare dingen hebt gezien/meegemaakt waar je 's nachts slecht van heb geslapen en moet je vervolgens "het gesprek" aangaan met een ponymeisje om je spoedrit te verantwoorden omdat haar pony schrok en wat gedribbeld heeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 14:39 



 
Profiel   

Stel dat er veel mensen melding maken dan kan je toch niet meer fatsoenlijk werken. Als je met alles en iedereen extra moet op letten, daar een paard, oh pas op een bejaarde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 14:47 



 
Profiel   

Janneke2 schreef
Polly schreef
Ik ben zelf werkzaam bij de hulpdiensten en elke training word ons wel verteld dat indien mogelijk de sirene uit mag MAAR dat je op dat moment dan ook GEEN voorrangsvoertuig meer bent.
Het is een afweging die je maakt en heel vaak kan en gaat hij uit maar helaas zijn er situaties waarin dit niet mogelijk is of dat het dier te laat gezien wordt. Maar bij ons is het elke training onderwerp van gesprek.


Precies.
Wat dat betreft denk ik dat melden zin heeft.
De sirenes in de Randstad doen pijn aan mijn oren (hier in Drenthe woon ik niet vlak naast een uitvalsroute, vrienden van mij in de Randstad wel) dus even de sirene uitzetten tot ze jouw dier gepasseerd zijn had zin gehad.
Daarna meteen de herrie weer aan ivm het kruispunt.

Ik begrijp dat het verder zonder kleerscheuren is afgelopen, maar het is een niet te benijden situatie...

Huh, ik snap je post eigenlijk niet.

Je beaamt dat Polly aangeeft dat het gedrag van paarden wordt meegenomen in trainingen, en dat de chauffeur de afweging maakt voor het wel/niet tijdelijk uitzetten van de sirenes.

En dan geef je aan dat men in de situatie van TS wel de sirenes uit hadden kunnen zetten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 14:50 



 
Profiel   

Albert schreef
Lijkt me echt vreselijk, heb je een spoedmelding naar een heftige melding waar je misschien echt nare dingen hebt gezien/meegemaakt waar je 's nachts slecht van heb geslapen en moet je vervolgens "het gesprek" aangaan met een ponymeisje om je spoedrit te verantwoorden omdat haar pony schrok en wat gedribbeld heeft

Dit dus....

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 09:37 



 
Profiel   

Ik vind jullie veel ergere drama-queens dan waar je de TS van beschuldigd :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 11:24 



 
Profiel   

Ja echt hè.
Misschien viel de melding wel mee en hebben ze heerlijk geslapen en lag TS er meer waker van.
Kom op zeg, maak het niet zo groot.
Ts vroeg zich wat af. En de politie leek het op facebook niet erg hoog op te nemen en klaar. Door...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 11:27 



 
Profiel   

sterregoud schreef
Ik vind dat je het best mag melden. Zonder sirene had ook gekund, en voor jou veiliger.


Zeker wel melden; ook als ze met spoed ergens heen moeten mogen ze anderen niet in gevaar brengen.

Zo heb ik ooit een politiewagen op me af zien komen die verkeerd om de rotonde nam..........spoed, ja, misschien wel maar sommige dingen mogen gewoon niet en daar hoort anderen in gevaar brengen bij; het risico op een frontale botsing of een pony onder/ op de auto lijken me toch gevallen om altijd, zoveel mogelijk, rekening mee te houden.

Dus melden! De "spoed" valt soms wel mee..........en als niemand melding maakt van gevaarlijk rijgedrag van politie ( wat toch echt wel vaker voorkomt) dan zal er dus ook nooit iets aan gedaan kunnen worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 11:42 



 
Profiel   

ElCid schreef
sterregoud schreef
Ik vind dat je het best mag melden. Zonder sirene had ook gekund, en voor jou veiliger.


Zeker wel melden; ook als ze met spoed ergens heen moeten mogen ze anderen niet in gevaar brengen.

Zo heb ik ooit een politiewagen op me af zien komen die verkeerd om de rotonde nam..........spoed, ja, misschien wel maar sommige dingen mogen gewoon niet en daar hoort anderen in gevaar brengen bij; het risico op een frontale botsing of een pony onder/ op de auto lijken me toch gevallen om altijd, zoveel mogelijk, rekening mee te houden.

Dus melden! De "spoed" valt soms wel mee..........en als niemand melding maakt van gevaarlijk rijgedrag van politie ( wat toch echt wel vaker voorkomt) dan zal er dus ook nooit iets aan gedaan kunnen worden.


Je bent zelf werkzaam bij de politie dat je dit allemaal zo stellig schrijft?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 11:49 



 
Profiel   

Jij schrijft het, ik dacht het.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 11:51 



 
Profiel   

pmarena schreef
Ik vind jullie veel ergere drama-queens dan waar je de TS van beschuldigd :=

Dramaqueens? Eerder realistisch.
En de ts wordt volgens mij nergens van beschuldigd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 11:57 



 
Profiel   

ElCid schreef
De "spoed" valt soms wel mee.........


Oh, wauw, ik denk dat we dit topic stilaan wel kunnen afronden? TS heeft al lang haar ding gedaan en de uitspraken worden er hier niet beter op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 11:58 



 
Profiel   

Misschien een beetje gechargeerd (en met het risico een dramaqueen genoemd te worden ;) ):

Stel, je valt van je paard tijdens een buitenrit. Een paard kan tenslotte van van alles schrikken, zelfs van iets volkomen onbenulligs, het is immers een vluchtdier. Je komt erg ongelukkig terecht en raakt levensgevaarlijk gewond.
Zou jij dan willen dat de ambulance die jou zsm naar de spoedeisende hulp moet brengen, langer onderweg is omdat ze constant op moeten letten of ze geen paarden (honden, fietsers, automobilisten etc) laten schrikken?
Idem de politie, die de weg vrij moet vrijhouden zodat jij snel en veilig geholpen kunt worden?

Want dat is feitelijk wat je zegt als je meent dat hulpdienstvoertuigen met sirene niet zo 'gevaarlijk' moeten rijden omdat jij daar last van hebt.

Maargoed, tegenwoordig zijn er ook genoeg automobilisten die weigeren aan de kant te gaan voor een hulpdienstvoertuig. Dat is blijkbaar niet vanzelfsprekend meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 12:34 



 
Profiel   

Askja schreef
pmarena schreef
Ik vind jullie veel ergere drama-queens dan waar je de TS van beschuldigd :=

Dramaqueens? Eerder realistisch.
En de ts wordt volgens mij nergens van beschuldigd.


Mwoah, wat hier in het topic zoal langskomt qua beschuldigingen aan het adres van TS:

- ze zou willen dat de hele wereld om haar (en haar paard) draait
- ze zou verwachten dat alle toeters en bellen speciaal voor haar uitgezet worden
- ze zou (heel arrogant) zichzelf belangrijker vinden dan het spoedgeval
- ze zou denken dat zij de situatie beter in kan schatten dan de agenten
- ze zou willen dat de betreffende agenten met haar persoonlijk in gesprek gaan en zich tegen haar verantwoorden
- er is toch niets gebeurd dus ze moet zich niet zo aanstellen
- Bokkers die überhaupt niet bij de situatie aanwezig waren stellen met zekerheid dat de hele mikmak echt wel aan moest :j
- ze zou alleen aan zichzelf denken, vanwege domheid en egoïsme

Ik vind dat toch best forse uitspraken :(:)

En oh ja er wordt ook gezegd dat het haar eigen schuld is want ze had toch allang een veilige plek op kunnen zoeken. En ze had ook af moeten stappen. Een inrit in moeten gaan en weet ik wat. Terwijl ze er überhaupt niet eens op zat en ze al had uitgelegd dat er geen inritten ofzo waren :=

Kijk, ik zou zo'n soort weg ook niet opzoeken om daar te gaan wandelen.

Maar ik vind dat de TS van allerlei dingen beschuldigd wordt die ik persoonlijk helemaal niet uit haar woorden haal, het lijkt wel een wedstrijdje "wie kan de meest lelijke beschuldiging verzinnen" -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 12:36 



 
Profiel   

ElCid schreef
sterregoud schreef
Ik vind dat je het best mag melden. Zonder sirene had ook gekund, en voor jou veiliger.


Zeker wel melden; ook als ze met spoed ergens heen moeten mogen ze anderen niet in gevaar brengen.

Zo heb ik ooit een politiewagen op me af zien komen die verkeerd om de rotonde nam..........spoed, ja, misschien wel maar sommige dingen mogen gewoon niet en daar hoort anderen in gevaar brengen bij; het risico op een frontale botsing of een pony onder/ op de auto lijken me toch gevallen om altijd, zoveel mogelijk, rekening mee te houden.

Dus melden! De "spoed" valt soms wel mee..........en als niemand melding maakt van gevaarlijk rijgedrag van politie ( wat toch echt wel vaker voorkomt) dan zal er dus ook nooit iets aan gedaan kunnen worden.

En zo heb ik eens mijn inrit voor de rotonde vrijgehouden zodat ze linksom konden. Rechtsom reed het zich vaster en linksom zagen ze mij staan. Kreeg een snelle hand omhoog en weg waren ze. Niemand in gevaar gebracht en niemand die zn velgen op de rand van de rotonde hoefde te mollen.
Spoed valt soms wel mee.... totdat t niet meevalt en ze net te laat zijn.... zo'n uitspraak kun je niet maken tenzij je helderziende bent en precies weet waar ze naar opweg zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 12:52 



 
Profiel   

TS, ik zou me werkelijk doodschamen om hier melding van te maken. Je pony dribbelde... Ben je zelf wel eens afhankelijk geweest van hulpdiensten, omdat je vocht voor je leven? "Sorry, we zijn wat later, want er was een meisje met een pony en haar pony dribbelde. Daarom hebben we alles uitgezet. En doordat we alles uitzetten, waren we ook niet meer zichtbaar voor andere weggebruikers".

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 13:25 



 
Profiel   

Dit topic is voor mij het zoveelste bewijs dat het soms beter is om gewone dingetjes die je jezelf afvraagt, niet als vraag hier te stellen. Heb je een vraagje of een probleempje, dan loop je het risico dat je er na het openen van een topic een probleem bij hebt.
Tjonge jonge, ik vind het echt bizarre vormen aannemen hier. Wat een verwijten, wat een aannames," TS moet zich zelfs doodschamen" want dat schrijf je als je indirect schrijft "ikzelf zou me doodschamen om hier melding van te maken"......Sorry hoor, ik vind het zo raar hoe hier gereageerd wordt. Zelfs als jezelf als bokker het niet had aangekaart , zijn er reacties die ik als ver overdreven ervaar en op een openbaar paardenforum waar mensen met elkaar mogen sparren over vragen, situaties waar we tegenaan lopen not done. :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 13:34 



 
Profiel   

pmarena schreef
Ik vind jullie veel ergere drama-queens dan waar je de TS van beschuldigd :=


Nou zeg dat, wat een dramatisch gedoe van de meeste hier. Ts mag toch best even een berichtje doen naar de politie om na te vragen/tip te geven. En wat de politie er dan verder mee doet is aan hun, maar om ts hier de grond in te trappen gaat ook wat ver.
Typisch de moraalridders van bokt....

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 13:47 



 
Profiel   

ElCid schreef
Dus melden! De "spoed" valt soms wel mee..........en als niemand melding maakt van gevaarlijk rijgedrag van politie ( wat toch echt wel vaker voorkomt) dan zal er dus ook nooit iets aan gedaan kunnen worden.

Ik heb liever dat ze met spoed ergens heenrijden wat achteraf mee blijkt te vallen. Dan dat ze gedeeltelijk zonder sirene rijden en ze te laat aankomen bij een noodgeval. Geloof me. Ik heb met diverse hulpdiensten als extra persoon meegereden. Ook spoedritten. En sommige spoedjes zijn mij niet in de koude kleren gaan zitten. Daar telde écht elke seconde.



(Over een spoedmelding die achteraf meevalt.. Dat gebeurt heel af en toe. De meldkamercentralist gaat af op de info die ze van de melder krijgen. En dat kan om verschillende redenen zoals paniek anders zijn dan de daadwerkelijke situatie.
Het kan ook zijn dat de brandweer een automatische brandalarmmelding krijgt in een ziekenhuis wat achteraf aangebrand eten in de keuken was. Dan gaan ze ook alvast rijden. Stel je voor dat er echt brand is in een ziekenhuis. Dan kun je alle hulp van de hulpdiensten gebruiken. Je hebt IC-patiënten, lopende operaties die op stop moeten, mensen die slecht ter been zijn... Noem maar op.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 14:53 



 
Profiel   

Wat een passief agressief commentaar wordt hier richting TS gegeven. Naar aanleiding van een situatie vraagt ze om tips, ze heeft allang gehandeld en nog steeds gaat het door. Voordat je op enter drukt, kun je jezelf afvragen of het nodig is om zulke opmerkingen te maken.

Fijn dat je de tip hebt kunnen delen TS, wat minder ‘groot’ dan een melding zo’n berichtje via Facebook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 15:29 



 
Profiel   

Zoals vaker in Bokt-topics gaat het in deze discussie, althans naar mijn idee, inmiddels niet per se alleen meer over de vraag van de ts, maar over de vraag in het algemeen of je kunt verwachten dat hulpdiensten rekening houden met jou als ruiter (of weggebruiker in het algemeen). Daar zijn de meningen duidelijk nogal over verdeeld.

Veroordelen van de ts is naar mijn idee ook niet nodig, het gaat m.i. vooral om een stukje bewustwording.

Daarom vind ik de bijdragen van hulpdienstmedewerkers hier ook erg waardevol. Ik begrijp die aangebrande reacties hierboven niet zo. Het is geen eenrichtingsverkeer (pun intended).

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 16:32 



 
Profiel   

chevax schreef
TS, ik zou me werkelijk doodschamen om hier melding van te maken. Je pony dribbelde... Ben je zelf wel eens afhankelijk geweest van hulpdiensten, omdat je vocht voor je leven? "Sorry, we zijn wat later, want er was een meisje met een pony en haar pony dribbelde. Daarom hebben we alles uitgezet. En doordat we alles uitzetten, waren we ook niet meer zichtbaar voor andere weggebruikers".


Ik zal proberen het heel netjes te zegen: 'kan het wat rustiger en minder dramatisch?' Als je alle pagina's leest kun je opgemerkt hebben dat TS een vraag stelde op Bokt en daarna keurig haar verhaal kenbaar maakte bij de politie. Niet om te mopperen of rellen, maar gewoon als evt. tip.

TS had in mijn ogen Bokt niet nodig voor advies, keurig afgehandeld. Een stuk beschaafder dan een aantal reageerders in dit topic.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 16:35 



 
Profiel   

Askja schreef
Zoals vaker in Bokt-topics gaat het in deze discussie, althans naar mijn idee, inmiddels niet per se alleen meer over de vraag van de ts, maar over de vraag in het algemeen of je kunt verwachten dat hulpdiensten rekening houden met jou als ruiter (of weggebruiker in het algemeen). Daar zijn de meningen duidelijk nogal over verdeeld.

Veroordelen van de ts is naar mijn idee ook niet nodig, het gaat m.i. vooral om een stukje bewustwording.

Daarom vind ik de bijdragen van hulpdienstmedewerkers hier ook erg waardevol. Ik begrijp die aangebrande reacties hierboven niet zo. Het is geen eenrichtingsverkeer (pun intended).

Zou ik met je een zijn in waarschijnlijk een ander topic, maar kan het hier niet.
De opsomming van Pmarena geeft aan waarom niet


pmarena schreef
Mwoah, wat hier in het topic zoal langskomt qua beschuldigingen aan het adres van TS:

- ze zou willen dat de hele wereld om haar (en haar paard) draait
- ze zou verwachten dat alle toeters en bellen speciaal voor haar uitgezet worden
- ze zou (heel arrogant) zichzelf belangrijker vinden dan het spoedgeval
- ze zou denken dat zij de situatie beter in kan schatten dan de agenten
- ze zou willen dat de betreffende agenten met haar persoonlijk in gesprek gaan en zich tegen haar verantwoorden
- er is toch niets gebeurd dus ze moet zich niet zo aanstellen
- Bokkers die überhaupt niet bij de situatie aanwezig waren stellen met zekerheid dat de hele mikmak echt wel aan moest :j
- ze zou alleen aan zichzelf denken, vanwege domheid en egoïsme

Ik vind dat toch best forse uitspraken :(:)

En oh ja er wordt ook gezegd dat het haar eigen schuld is want ze had toch allang een veilige plek op kunnen zoeken. En ze had ook af moeten stappen. Een inrit in moeten gaan en weet ik wat. Terwijl ze er überhaupt niet eens op zat en ze al had uitgelegd dat er geen inritten ofzo waren :=

Kijk, ik zou zo'n soort weg ook niet opzoeken om daar te gaan wandelen.

Maar ik vind dat de TS van allerlei dingen beschuldigd wordt die ik persoonlijk helemaal niet uit haar woorden haal, het lijkt wel een wedstrijdje "wie kan de meest lelijke beschuldiging verzinnen" -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 16:43 



 
Profiel   

Gelukkig is er tegenwoordig heel laagdrempelig contact met de politie mogelijk via social media. Een vraag via FB is zo gesteld en ze hebben dan mensen die het leuk vinden om die die vragen te beantwoorden.

Dat hoeft niet meteen een klacht te zijn, maar gewoon vragen hoe ze met dieren omgaan tijdens een spoedje.

Ik weet wel dat als ze de sirenes uitdoen ze geen voorrangsvoertuig meer zijn dus bij kruisingen enz gaan die als de melding het toelaat liefst aan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 16:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 8 [ 187 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen