Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Gezocht leuk bos in brabant met ruiterroutes

 
Profiel   

Gezocht in brabant
Ruiterroute mooi bos
Liefste bij den bosch in buurt
En waar goeien parkeerplaats is.
En waar goed kan pakeren op zondag
Wie weet wat leuks
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 12:03 



 
Profiel   

Wij rijden graag in de Kampina, bij Boxtel. Parkeren op zondagochtend lukt vaak nog wel, zondagmiddag is vaak lastiger. Vresselse bos bij Sint-Oedenrode is ook leuk, maar de ruiterroute is vrij kort (8 km ofzo). De Maashorst bij Uden is ook erg mooi, maar ik heb zelf nog geen ervaring met de paden daar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 12:11 



 
Profiel   

Bnet schreef
Wij rijden graag in de Kampina, bij Boxtel. Parkeren op zondagochtend lukt vaak nog wel, zondagmiddag is vaak lastiger. Vresselse bos bij Sint-Oedenrode is ook leuk, maar de ruiterroute is vrij kort (8 km ofzo). De Maashorst bij Uden is ook erg mooi, maar ik heb zelf nog geen ervaring met de paden daar.

Welke parkeerplaats raad je me aan daar kampina

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 12:14 



 
Profiel   

Ik ben 8net niet, maar je kunt bij zowel de Roond als de Annadreef goed parkeren!
Bij de Annadreef kun je misschien wel wat makkelijker je trailer kwijt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 12:18 



 
Profiel   

blizzart schreef
Bnet schreef
Wij rijden graag in de Kampina, bij Boxtel. Parkeren op zondagochtend lukt vaak nog wel, zondagmiddag is vaak lastiger. Vresselse bos bij Sint-Oedenrode is ook leuk, maar de ruiterroute is vrij kort (8 km ofzo). De Maashorst bij Uden is ook erg mooi, maar ik heb zelf nog geen ervaring met de paden daar.

Welke parkeerplaats raad je me aan daar kampina


In elk geval niet de parkeerplaats aan de Roond, die is vaker druk en niet per se handig met trailer door de vormgeving van de parkeerplaats. De parkeerplaats aan de Bosrand/Annadreef is veel beter te doen vaak en is praktischer met trailer. Als die vol is willen we nog wel eens doorrijden naar die aan de Roond en de combinatie dan in de berm achter de anderen te zetten. Geen idee of dat officieel mag en houd er rekening mee dat er dan behoorlijk wat verkeer langs je combi komt, dus niet heel ideaal om op te zadelen e.d.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 12:18 



 
Profiel   

Ik rij nog regelmatig in de maashorst bij schaijk/uden. Dat is mooi, maar alleen echt leuk als je paard ijzers heeft. De ruiterpaden zijn "verhard"met steentjes. Verder liggen lange ruiterroutes, maar er is niet heel veel keuze mogelijkheid.

Veelal zie ik ruiters ook op de andere paden rijden, die zijn beter qua ondergrond, meer keus, maar geen ruiterpad, dus enigzins dubieus of het mag. Er word niet echt op gecontroleerd.

Persoonlijk vind ik het herperduin bij oss mooier en leuker om te rijden. Parkeren kan bij de TOP herperduin

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 12:23 



 
Profiel   

Bnet schreef
In elk geval niet de parkeerplaats aan de Roond, die is vaker druk en niet per se handig met trailer door de vormgeving van de parkeerplaats. De parkeerplaats aan de Bosrand/Annadreef is veel beter te doen vaak en is praktischer met trailer. Als die vol is willen we nog wel eens doorrijden naar die aan de Roond en de combinatie dan in de berm achter de anderen te zetten. Geen idee of dat officieel mag en houd er rekening mee dat er dan behoorlijk wat verkeer langs je combi komt, dus niet heel ideaal om op te zadelen e.d.



Wanneer je bij de Roond helemaal door rijdt naar het achterste gedeelte van de parkeerplaats kun je op zich prima je trailer kwijt.
Alleen zit je daar niet per sé meteen aan een ruiterpad. Dan zou ik eerder naar de Annadreef gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 12:36 



 
Profiel   

De Roond is toch die langwerpige parkeerplaats of ben ik nu in de war? Op die lange parkeerplaats is inderdaad achterin vaak nog wel plek, maar wij durven de gok meestal niet te nemen, want je loopt wel het risico dat je dan achteruit terug moet als het er wel vol staat ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 12:41 



 
Profiel   

Ja, dat klopt idd! Bij het rolstoelpad!
In het weekeinde staat het er door Corona vaak wel vol idd. Dan kun je beter bij de Annadreef gaan staan. Dan zit je ook aan het lange rechte ruiterpad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 12:44 



 
Profiel   

Had ik gelukkig de goede in mijn hoofd :)) (ik ben daar zo slecht in _O- )

Annadreef hebben we ook al een paar keer vol gezien, maar daar kun je in elk geval een rondje rijden en de parkeerplaats an sich is wat rustiger. Ik heb bij de parkeerplaats op de Roond altijd het idee dat er overal kinderen lopen _O-

En inderdaad, op de Annadreef zit je lekker meteen op het ruiterpad!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 12:53 



 
Profiel   

Oke bedankt voot jullie tips

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 12:55 



 
Profiel   

Wij gaan meestal naar Oosterhout Boswachterij Dorst, heerlijk bos om 2 a 3 uur te rijden met water. [ img ]
[ img ]

Rondom het water is het wel wat drukker maar verder fijn rustig bos voor zo dichtbij grotere plaatsen.
Parkeren doen we op Vijf Eikenweg 56 (paar maanden geleden was hier een aannemer in de buurt bezig aan de wegen en had daar opstelplaats materiaal, toen hebben we geparkeerd op de Ketenbaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 13:03 



 
Profiel   

EllyC schreef
Wij gaan meestal naar Oosterhout Boswachterij Dorst, heerlijk bos om 2 a 3 uur te rijden met water. [ [url=m/fmYaac.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5vZz2J.jpg]Afbeelding[/url] ]

Rondom het water is het wel wat drukker maar verder fijn rustig bos voor zo dichtbij grotere plaatsen.
Parkeren doen we op Vijf Eikenweg 56 (paar maanden geleden was hier een aannemer in de buurt bezig aan de wegen en had daar opstelplaats materiaal, toen hebben we geparkeerd op de Ketenbaan.


Ziet leuk uit ook op zondag te doen
Parkeerplaatsen die je zegt is tog alebei het zelfde

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 15:43 



 
Profiel   

Oosterhout is vanaf Den Bosch met de trailer toch zeker een uurtje rijden. Maar Surae is inderdaad een mooie omgeving. Een klein stukje verder heb je de Vrachelse Heide. Tussen Oosterhout-Den Hout-Teteringen.

Loonse en Drunense Duinen...Parkeren in het weekend hangt af van waar. Mijn ervaring is dat je bij Giersbergen (Restaurant De Drie Linden) over het algemeen goed kan parkeren. De parkeerplaatsen aan de andere kanten zijn wat beperkter.

Bij Vught heb je nog het bos bij De Ijzeren Man. Wat kleiner maar dichterbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 16:33 



 

Waar kun je voor de maashorst het beste parkeren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 16:37 



 
Profiel   

Parkeerplaatsen zitten vlak bij elkaar. Eerste is groter en bos makkelijker in te rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 17:16 



 
Profiel   

Niet helemaal in de regio waar je zoekt, maar de Staatsbossen in Sint Anthonis! Meerdere opties kwa routes en goede parkeergelegenheid bij De Heksenboom (restaurant).

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 17:23 



 
Profiel   

Bnet schreef
Had ik gelukkig de goede in mijn hoofd :)) (ik ben daar zo slecht in _O- )

Annadreef hebben we ook al een paar keer vol gezien, maar daar kun je in elk geval een rondje rijden en de parkeerplaats an sich is wat rustiger. Ik heb bij de parkeerplaats op de Roond altijd het idee dat er overal kinderen lopen _O-

En inderdaad, op de Annadreef zit je lekker meteen op het ruiterpad!


Ik vind de Kampina heel mooi, maar qua ruiterpaden is het misschien wat minder idd! Je kunt wel heel mooi richting het Banisveld en ook richting de Huisvennenroute.
Het rondje rond het Belversven is erg mooi in augustus wanneer de heide in bloei staat <3
Ik kom er altijd als wandelaar, maar het valt me wel op dat de ruiterpaden niet overal even duidelijk staan aangegeven.

Op de Roond lopen idd wel redelijk wat kinderen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 17:40 



 
Profiel   

Jintexx schreef
Niet helemaal in de regio waar je zoekt, maar de Staatsbossen in Sint Anthonis! Meerdere opties kwa routes en goede parkeergelegenheid bij De Heksenboom (restaurant).

Zie het echt mega groot
Hoe is daar op zondag

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 18:09 



 
Profiel   

Net achter Helmond ligt een leuk bos, er is zelfs een vijver speciaal aangelegd om er met je paard door te kunnen.
Weet alleen niet hoe je er precies meer komt... :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 18:14 



 
Profiel   

Loonse en drunense duinen :j
Kun je echt uren rijden, wel even een dagpenning bestellen op natuurmonumenten want die heb je wel nodig :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 18:42 



 
Profiel   

Annenas schreef
Loonse en drunense duinen :j
Kun je echt uren rijden, wel even een dagpenning bestellen op natuurmonumenten want die heb je wel nodig :)

Ja klopt waar pakeer jij

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 18:58 



 
Profiel   

In het weekeinde is het daar niet te doen := Zeker niet nu met alle mountain bikers, fietsers en honden!
En ja, die kom je daar ook helaas gewoon op de ruiterpaden tegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 19:25 



 
Profiel   

blizzart schreef
Annenas schreef
Loonse en drunense duinen :j
Kun je echt uren rijden, wel even een dagpenning bestellen op natuurmonumenten want die heb je wel nodig :)

Ja klopt waar pakeer jij


Beste kans is bij De Drie Linden in Giersbergen. Als je vanaf de snelweg dwars door Drunen gaat, kom je er vanzelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 20:21 



 
Profiel   

Robijntjah schreef
Waar kun je voor de maashorst het beste parkeren?


Bij Naat Piek in Uden kun je parkeren, op zondag is het vaak drukker en ben je gebonden aan de (hele brede) berm. Maar dat lukt altijd wel.

Ik rij zelf regelmatig in de Maashorst. Daar kun je prima rijden. Zag hierboven een opmerking over ijzers maar zonder kan ik er ook prima rijden. Er zijn hier en daar paden met iets meer steenslag maar valt heel erg mee hoor :). Ruiterroutes zijn goed aangegeven en kloppen ook goed. Als je vertrekt vanaf Naat Piek kun je mooie routes rijden van ongeveer 20 km met pauzeplaats bij de Boshut in Schaijk.

Verder rij ik zelf graag in de Stippelberg, fijn parkeren bij parkeerplaats Nederheide aan de kant van Maarheeze. Fijne, brede ruiterpaden.

De staatsbossen bij St. Anthonis is ook erg leuk rijden! Of onder Eindhoven richting de Kempen. Zeker de nieuwe Cartierheideroute is een aanrader (evt. met tussenstop bij de Negende Zaeligheyt waar je de paarde ook vast kunt zetten).

Ik heb minder goede ervaringen met Loonse en Drunense duinen, daar vind ik het echt té druk. Ruiterpaden waren toen ook niet zo super fijn maar misschien had ik de verkeerde route gekozen.

Heb evt. wel wat GPS bestanden van deze gebieden die ik kan delen :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 20:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen