Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Gezocht leuk bos in brabant met ruiterroutes

 
Profiel   

blizzart schreef
Annenas schreef
Loonse en drunense duinen :j
Kun je echt uren rijden, wel even een dagpenning bestellen op natuurmonumenten want die heb je wel nodig :)

Ja klopt waar pakeer jij


Ik ga altijd doordeweeks en parkeer dan bij de roestelberg of het genieten (kaatsheuvel/waalwijk) maar denk dat je beter bij Giersbergen kunt parkeren in het weekend. Of bij manege van Loon hebben ze volgensmij ook parkeerplekken + daar kun je meteen een penning halen. Zou anders even met hen contact opnemen :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 19:58 



 
Profiel   

Ik was de vorige keer bij roestelberg zat plek
staatsbossen bij St. Anthonis
Dit lijk me ook heel leuk

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 20:17 



 
Profiel   

blizzart schreef
Jintexx schreef
Niet helemaal in de regio waar je zoekt, maar de Staatsbossen in Sint Anthonis! Meerdere opties kwa routes en goede parkeergelegenheid bij De Heksenboom (restaurant).

Zie het echt mega groot
Hoe is daar op zondag


Ik ben er zelf helaas al even niet meer geweest gezien paard met pensioen is.
Maar ik denk wel dat er op de zondag redelijk wat activiteiten zijn in de bossen met wandelaars, fietsers en mountainbike. Vaak zit het ruiterpad wel los van de andere maar ook vaak worden ze door de andere gebruikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 20:18 



 
Profiel   

staatsbossen bij St. Anthonis
Wie heeft ervaring met die
En waar pakeren
Hoe is daar rijden
En hoe daar op zondag
Is daar betaald

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 20:19 



 

Oh Susan ik contact je binnenkort wel eens dan kunnen we samen een ritje maken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 20:54 



 
Profiel   

Oke dankje wel vast nog wel plek dezen zondag is tog nier heel mooi weer

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 21:19 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Ik vind de Kampina heel mooi, maar qua ruiterpaden is het misschien wat minder idd! Je kunt wel heel mooi richting het Banisveld en ook richting de Huisvennenroute.
Het rondje rond het Belversven is erg mooi in augustus wanneer de heide in bloei staat <3
Ik kom er altijd als wandelaar, maar het valt me wel op dat de ruiterpaden niet overal even duidelijk staan aangegeven.

Ik ging ook altijd via de Annadreef, plek genoeg om te parkeren.
Maar laatste keer kregen we te horen dat we op een pad reden waar we niet mochten rijden, oeps, dat is natuurlijk niet de bedoeling!
Dus wij netjes over het hoofdpad, waar je dus vanaf de parkeerplaats meteen opzit, maar we konden echt nergens een ander ruiterpad vinden.
We zijn dus het pad afgereden tot we bij een poort kwamen, en toen maar weer omgedraaid en terug naar de parkeerplaats gereden.
Kijken wij nou zo scheel of is dat pad het enige ruiterpad?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 21:57 



 
Profiel   

De rucphense hei! Super mooie lange brede paden en je kan er best even rondrijden + het is er bijna altijd rustig. Ik heb er een paar weken gestaan en op welke dag of tijdstip ik ook ging, 9 van de 10 keer kwam ik bijna niemand tegen en als er al wat mensen waren was het nooit druk. Alleen parkeren weet ik niet zo goed, kan ik voor je navragen als je wilt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 22:02 



 
Profiel   

asjemenou schreef
Cayenne schreef
Ik vind de Kampina heel mooi, maar qua ruiterpaden is het misschien wat minder idd! Je kunt wel heel mooi richting het Banisveld en ook richting de Huisvennenroute.
Het rondje rond het Belversven is erg mooi in augustus wanneer de heide in bloei staat <3
Ik kom er altijd als wandelaar, maar het valt me wel op dat de ruiterpaden niet overal even duidelijk staan aangegeven.

Ik ging ook altijd via de Annadreef, plek genoeg om te parkeren.
Maar laatste keer kregen we te horen dat we op een pad reden waar we niet mochten rijden, oeps, dat is natuurlijk niet de bedoeling!
Dus wij netjes over het hoofdpad, waar je dus vanaf de parkeerplaats meteen opzit, maar we konden echt nergens een ander ruiterpad vinden.
We zijn dus het pad afgereden tot we bij een poort kwamen, en toen maar weer omgedraaid en terug naar de parkeerplaats gereden.
Kijken wij nou zo scheel of is dat pad het enige ruiterpad?


Nee, er zijn er nog een stuk meer hoor! Het is alleen erg slecht aangegeven helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 22:10 



 
Profiel   

rosslover schreef
De rucphense hei! Super mooie lange brede paden en je kan er best even rondrijden + het is er bijna altijd rustig. Ik heb er een paar weken gestaan en op welke dag of tijdstip ik ook ging, 9 van de 10 keer kwam ik bijna niemand tegen en als er al wat mensen waren was het nooit druk. Alleen parkeren weet ik niet zo goed, kan ik voor je navragen als je wilt :)

Ja graag,

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 22:14 



 
Profiel   

Robijntjah schreef
Oh Susan ik contact je binnenkort wel eens dan kunnen we samen een ritje maken :D


Gezellig!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 06:04 



 
Profiel   

asjemenou schreef
Cayenne schreef
Ik vind de Kampina heel mooi, maar qua ruiterpaden is het misschien wat minder idd! Je kunt wel heel mooi richting het Banisveld en ook richting de Huisvennenroute.
Het rondje rond het Belversven is erg mooi in augustus wanneer de heide in bloei staat <3
Ik kom er altijd als wandelaar, maar het valt me wel op dat de ruiterpaden niet overal even duidelijk staan aangegeven.

Ik ging ook altijd via de Annadreef, plek genoeg om te parkeren.
Maar laatste keer kregen we te horen dat we op een pad reden waar we niet mochten rijden, oeps, dat is natuurlijk niet de bedoeling!
Dus wij netjes over het hoofdpad, waar je dus vanaf de parkeerplaats meteen opzit, maar we konden echt nergens een ander ruiterpad vinden.
We zijn dus het pad afgereden tot we bij een poort kwamen, en toen maar weer omgedraaid en terug naar de parkeerplaats gereden.
Kijken wij nou zo scheel of is dat pad het enige ruiterpad?


Er zijn er inderdaad meer, maar bijzonder slecht aangegeven. Op ruiterenenmennen.nl kun je wel een overzichtje zien van wat ruiterpad is, al weet ik niet zeker of dat overzicht compleet is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 08:15 



 
Profiel   

blizzart schreef
staatsbossen bij St. Anthonis
Wie heeft ervaring met die
En waar pakeren
Hoe is daar rijden
En hoe daar op zondag
Is daar betaald


Staatsbossen Sint Anthonis,

Zijn gratis te bezoeken, parkeren kan op de grote parkeerplaats bij De Heksenboom (restaurant), hier zijn speciale trailer plekken.
De bossen zijn afwisselend met hei, zandvlaktes, en echte bos gebieden.
https://www.ruiterenenmennen.nl/stap4.p ... plaats=822
Hier staat alleen de parkeerplaats bij De Heksenboom niet bij!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Helaas is m'n paard vroegtijdig met pensioen anders zou ik zo mee gaan als gids!!


https://www.youtube.com/watch?v=DGNQJ1ypvvc
Vanaf 1:20 gaan we echt de bossen in. Bij 6:20 zie je de parkeerplaats bij De Heksenboom.
Dit was een rondje in de bossen van +- 4,5km.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 09:02 



 
Profiel   

LaPluche schreef
Net achter Helmond ligt een leuk bos, er is zelfs een vijver speciaal aangelegd om er met je paard door te kunnen.
Weet alleen niet hoe je er precies meer komt... :')


Denk dat je het 'witven' bedoeld, daar kun je idd recht doorheen met paard en zelfs paard en wagen.
Het bos is echter niet mega groot, wel prima voor een rit van max. 3 uur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 14:36 



 
Profiel   

Heb je plaats waar dat is en parkeerplaats
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 16:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen