.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Identity
Berichten: 96
Geregistreerd: 02-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 16:55

superpony schreef:
Dat zijn inderdaad bedrijven die het doen. Dus ook verzekerd zijn. Verder kleinschalig gaat niet meer lukken met alle regels.

Of je moet verder reizen.


Kleinschalig is zeker nog wel te vinden hoor.
Om er zo maar een paar op te noemen: Big Field Shires, Leersumse Veld, Daans horses, meerdere kleinschalige (privé)ritten via Vindjebuitenrit.nl en ga zo maar door.

Het probleem is het westernzadel, hier liep ik zelf ook tegenaan met zoeken naar toffe buitenritten in Nederland, aanbod is gewoon heel beperkt als je niet op een Engels zadel wilt.


Ik vond nog een tip voor de TS:
https://vindjebuitenrit.nl/alle-ritten/ ... jsselmeer/
Wil hier zelf ook nog graag een keer heen dus nog geen eigen ervaring maar lijkt me ook leuk, keer wat anders, en privé want ze hebben maar 4 paarden.

ElCid

Berichten: 9221
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 17:44

Annet_Dottie schreef:
In zekere zin klopt het wel natuurlijk want ze stoppen dus wel met buitenritten gaan alleen nog workshops etc doen. Dus helaas zit een rit daar er niet meer in.


Oke, jammer. Weer een slachtoffer/ nevenschade van "het virus".................

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 17:50

Identity schreef:
superpony schreef:
Dat zijn inderdaad bedrijven die het doen. Dus ook verzekerd zijn. Verder kleinschalig gaat niet meer lukken met alle regels.

Of je moet verder reizen.


Kleinschalig is zeker nog wel te vinden hoor.
Om er zo maar een paar op te noemen: Big Field Shires, Leersumse Veld, Daans horses, meerdere kleinschalige (privé)ritten via Vindjebuitenrit.nl en ga zo maar door.

Het probleem is het westernzadel, hier liep ik zelf ook tegenaan met zoeken naar toffe buitenritten in Nederland, aanbod is gewoon heel beperkt als je niet op een Engels zadel wilt.


Ik vond nog een tip voor de TS:
https://vindjebuitenrit.nl/alle-ritten/ ... jsselmeer/
Wil hier zelf ook nog graag een keer heen dus nog geen eigen ervaring maar lijkt me ook leuk, keer wat anders, en privé want ze hebben maar 4 paarden.


Ja, ken de adressen wel. Maar met western zadels is het inderdaad lastig. En zoals je ziet, stopt er alweer iemand mee.

De maneges die het al doen of bestaan uit buitenritten, kunnen het aanbieden, maar een particulier kan het er gewoon niet bij doen vanwege verzekeringen.
Dat was vroeger niet zo een probleem.

Als je ergens lest, zoals bij PCK ga je sws weleens het bos in. Maar is zuidelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 18:51

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 18:52

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Katisa
Berichten: 160
Geregistreerd: 06-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 18:59

Wij hebben 'maar' 4 paarden én zijn western én zijn verzekerd. Wij mengen in principe geen vreemden dus je rijdt altijd met jouw groepje of alleen. Ook nog eens bitloos en ijzerloos, met hele brave en bijzondere paardjes.


Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 20:11

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Buitenrit western gezocht met huur paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 20:26

Veel plezier!

Laat je ook nog weten hoe het was?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 20:53

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

miereneter

Berichten: 2521
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Buitenrit western gezocht met huur paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 21:10

Dankzij dit topic heb ik net een strandrit in Schoorl (ook privé/kleinschalig) geboekt voor eind augustus. Dank je wel Annet_Dottie, heb er nu al zin in. Jij heel veel plezier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 12:48

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

miereneter

Berichten: 2521
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Buitenrit western gezocht met huur paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 17:58

Nee, niet western (of althans, daar heb ik niet op gelet, zou ook prima zijn). Ik heb het via Vindjebuitenrit geboekt.