Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Paardrijden samen met vriend met weinig ervaring

 
Profiel   

Hooi,

Mijn vriend en ik vroegen ons af of we ergens samen konden paardrijden, met begeleider natuurlijk.
Nu heb ik (23) ervaring met rijden, meerdere keren buitenritten gedaan, rijlessen gehad etc. Maar mijn vriend (26) heeft echter zeer weinig tot geen ervaring..., ooit twee keer op een paard gezeten en rondgestapt.
Het is een echte dierenvriend, eerder te lief dan te streng voor paarden, heeft wel ervaring met wandelen en poetsen van paarden. 100% leek is hij ook niet met paarden dus.

Wij vroegen ons af of het mogelijk is een bosritje/stapritje van 1, 1.5 of 2 uur te maken op betrouwbare/rustige paarden. Met begeleider die meerijd, route en plek kent, en gezellig is. Bos, duinen of heide heeft meer de voorkeur dan weilanden. (Oef, voelt haast verkeerd eisen te stellen met deze nogal specifieke vraag). Zou alleen gaan om een stapritje... maar overal waar je kijkt is meer ervaring zoals beheersing van draf en galop nodig. Dit snap ik ook natuurlijk! Een paard is een paard die kan schrikken en wegrennen. Maar zijn er ook andere mogelijkheden om dit soort ritjes te maken met een lager rijniveau?

Prijs/vergoeding is geen probleem (tot op zekere hoogte natuurlijk).
Ik ben rond de 1,73 en 60 kilo. Vriendlief rond de 1,86 en 72 kilo.

Iemand tips of ideeën?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 14:26 



 
Profiel   

Manege NOP in Bant organiseert ook ritten voor beginners dacht ik. De rit is in het prachtige Kuinrebos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 14:36 



 
Profiel   

Hartjeshoeve in de buurt van eindhoven. Zij doet soms ook speciaal stapritjes voor mensen met geen ervaring. Is een buitenrit met trekpaarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 14:41 



 
Profiel   

Ik ga ditzelfde in september met mijn vriend doen bij The Mill Ranch in Ede! Hij heeft 1x in stap op een paard gezeten en dit was geen probleem. :) Het zijn stapritten en als het goed gaat wordt er een drafje gedaan. Gaat om een rit van 2 uur over de Ginkelse Heide <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 14:44 



 
Profiel   

nereids schreef
Hartjeshoeve in de buurt van eindhoven. Zij doet soms ook speciaal stapritjes voor mensen met geen ervaring. Is een buitenrit met trekpaarden.


Hartjeshoeve ben ik zelf al een aantal keer geweest, maar dacht dat zij meer ervaring vroeg. Ik wist niet van de speciale stapritjes!
Toevallig zat ik te kijken voor weer een ritje binnenkort, maar zag dat ze al aardig vol zat voor komende tijd.
Maar ik ga hier eens naar vragen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 14:44 



 
Profiel   

Probeer inderdaad Mill Ranch of Fjorkahoeve eens?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 14:44 



 
Profiel   

SUSANNEx schreef
Ik ga ditzelfde in september met mijn vriend doen bij The Mill Ranch in Ede! Hij heeft 1x in stap op een paard gezeten en dit was geen probleem. :) Het zijn stapritten en als het goed gaat wordt er een drafje gedaan. Gaat om een rit van 2 uur over de Ginkelse Heide <3


Daar ben ik ook twee keer geweest hahaha. Wist ook hier niet van de stapritjes. Maar ga ook hier eens informeren! Thanks voor de tip.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 14:45 



 
Profiel   

Begin van de zomer heb ik het voorbij zien komen dat ze plek had voor alleen stapritjes. Zie nu ook inderdaad dat ze al erg vol zit. Hopelijk vind je nog een plekje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 14:46 



 
Profiel   

Zeker weten The Mill Ranch in Ede. Ik heb dit nu een paar keer met mijn vriend zonder ervaring gedaan en hij vindt het fantastisch. het liefst gaat hij iedere week haha.

Ze doen stap en als de groep het toelaat ook draf.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 14:46 



 
Profiel   

Mill ranch al een aantal keer voorbij horen komen! Ik ga echt eens vragen wanneer die ritten zijn, want ben toch wel erg benieuwd!

Bedankt voor de tips en ervaringen iedereen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 14:50 



 
Profiel   

Montgri schreef
Mill ranch al een aantal keer voorbij horen komen! Ik ga echt eens vragen wanneer die ritten zijn, want ben toch wel erg benieuwd!

Bedankt voor de tips en ervaringen iedereen!


Vind dat het op hun website erg duidelijk staat!

https://themillranch.nl/aanbod/buitenritten/

Eerst een uitleg van de niveaus die ze gebruiken en daarna staat bij de verschillende ritten welke niveaus daarin mogelijk zijn en op welke dagen ze gereden worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 14:52 



 
Profiel   

Ik heb ook maar weer een aanvraag gedaan voor een rit met mijn vriend. Over 2 weken ga ik ook nog een gevorderden rit doen met een vriendin.

Ookal heb ik zelf 2 paarden waarmee ik overal kan rijden. Ik heb het altijd naar mijn zin daar. Scheelt weer slepen met de trailer :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 14:57 



 
Profiel   

Sure_lee schreef
Ik heb ook maar weer een aanvraag gedaan voor een rit met mijn vriend. Over 2 weken ga ik ook nog een gevorderden rit doen met een vriendin.

Ookal heb ik zelf 2 paarden waarmee ik overal kan rijden. Ik heb het altijd naar mijn zin daar. Scheelt weer slepen met de trailer :+



Wie weet komen we wel samen in een ritje terecht! Ik heb net een aanvraag gedaan namelijk voor in een weekend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 15:10 



 
Profiel   

puur Terschelling, op Terschelling

Manege belvedere in Nunspeet op de Veluwe

doen ook beginners ritten

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 15:15 



 
Profiel   

https://m.facebook.com/pg/Buitenritten/posts/

Ik denk dat dat hier wel kan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 20:43 



 
Profiel   

Stal ermelo, heb ik 2x toe met mijn vriend gereden zonder ervaring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 20:48 



 
Profiel   

Stal Ermelo klinkt ook leuk. Heb meteen een mail gestuurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 21:42 



 
Profiel   

Iron Horse Ranch in het Mastbos doet dit ook: https://ironhorseranch.nl/buitenritten/

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 21:44 



 
Profiel   

Ik wilde ook The Mill Ranch aanraden. :j Al meerdere beginners en gevorderde ritten meegereden en altijd goed bevallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 07:57 



 
Profiel   

Sure_lee schreef
Stal Ermelo klinkt ook leuk. Heb meteen een mail gestuurd.


ja wij vonden het toen erg leuk. Ze kijken echt per rit en per combinatie wat er mogelijk is.
Mocht jij als ervaren ruiter nog een drafje galopje willen doen achteraf mag dat ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 11:24 



 
Profiel   

We gaan volgende week donderdag. Ik ben erg benieuwd. Bij the mill ranch doen ze ook draf dus dat kan mijn vriend al wel een beetje. Al is het voor hem denk ik wel anders met een dressuurzadel dan met western. Ze gaven aan dat er ook drafjes tussen zitten. Mij maakt het allemaal niet uit. Met mijn eigen paarden doe ik ook niet heel vaak galop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 11:28 



 
Profiel   

Ik bied dit ook aan met ijslanders en dan ga ik zelf op de fiets en heb ik de paarden vast (als eentje wel echt kan rijden heb ik uiteraard alleen het paard van de beginner vast). Met 2 personen zijn dit enkel stapritten. Over de dijk meestal. Mooi uitzicht.
1 op 1 kan ik ook aan een beginner tölt en als het goed gaat galop aanbieden. Zo’n ijslander zit als een huis dus dat kan iedereen. Ik zit dan zelf ook op een paard en heb de ander aan een lijntje. Ik doe dan dus ook met beginners lange ritten door het bos en over het strand

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 11:49 



 
Profiel   

We hebben voor in oktober een rit geplant staan bij The Mill Ranch!
Heb hier echter vele andere opties voorbij zien komen, wellicht allemaal leuk voor in de toekomst, bedankt iedereen voor reageren

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 15:35 



 
Profiel   

Wij zijn gisteren bij Stal Ermelo geweest. Is erg goed bevallen. De gezellige grote groepen bij The Mill Ranch vinden we leuk. Maar zo met z'n tweeën is ook erg fijn.
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 06:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen