Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Fijne zachte ruiterpaden in Limburg

 
Profiel   

Hoi!

Wij zijn met onze 2 ijzerloze paardjes op vakantie in Limburg, bij nationaal park de Meinweg. Helaas zijn de ruiterpaden hier grotendeels vrij hard met veel stenen. We zouden daarom morgen graag met de trailer naar een ander gebied gaan. Zijn er mensen met tips voor gebieden in de buurt waar dit beter is? En mensen die wat kunnen zeggen over de paden bij de Brunssummerheide?

Alvast bedankt :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 14:55 



 
Profiel   

brunssemerhei is losser zand maar ook bij meinweg zijn vrij losse paden hoor, bij het crossgedeelte oa

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 15:18 



 
Profiel   

Waar sta je bij de Meinweg? Daar zijn toch best wat mooie paden volgens mij. Vanaf Venhof en dan over het spoor linksaf is een erg mooie, onverharde route langs het water.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 15:27 



 
Profiel   

ja, vanaf het water kun je linksaf en de stroommasten volgen en is ook mooi los zand, daar is ook het crossterrein in de buurt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 15:51 



 
Profiel   

Brunssumerheide is bijna alleen maar zand en best goed uitgezette ruiterroutes vanaf de parkeerplaatsen. Als je wilt gaan en weten welke parkeerplaats je nodig hebt mag je pb-en.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 16:02 



 
Profiel   

Bedankt voor de reacties. We rijden inderdaad vanaf de venhof. We zijn nu naar st ludwig gereden en hebben de gehele route weinig kunnen draven en galoperen. Ik ga zo even op de kaart kijken of ik het gebied zie dat jullie bedoelen. Fijn om te weten dat brunssummerheide in ieder geval ook een goede optie is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 16:25 



 
Profiel   

Rainer schreef
Bedankt voor de reacties. We rijden inderdaad vanaf de venhof. We zijn nu naar st ludwig gereden en hebben de gehele route weinig kunnen draven en galoperen. Ik ga zo even op de kaart kijken of ik het gebied zie dat jullie bedoelen. Fijn om te weten dat brunssummerheide in ieder geval ook een goede optie is!



Kijk anders even op onze routeplanner.
Donkerblauwe lijnen gevenb wegen/paden aan die voor > 50% verhard zijn. Lichtblauw is > 50% onverhard.
Wellicht is het handig als jullie mensen van de Venhof een route laat plannen met de routeplanner. Die kun je dan aan jezelf mailen. Dan heb je sowieso de route digitaal in je mail en het gpx-bestand kan je downloaden naar een navigatie-app voor het rijden met (gesproken-) navigatie.
Veel plezier en een heel fijne vakantie :D
https://www.ruiterenenmennen.nl/stap4.p ... =487#stap4

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 17:10 



 
Profiel   

Weerterbos of Weerterheide. Heel veel zand op de Weerterheide :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 17:11 



 
Profiel   

Rainer schreef
Bedankt voor de reacties. We rijden inderdaad vanaf de venhof. We zijn nu naar st ludwig gereden en hebben de gehele route weinig kunnen draven en galoperen. Ik ga zo even op de kaart kijken of ik het gebied zie dat jullie bedoelen. Fijn om te weten dat brunssummerheide in ieder geval ook een goede optie is!



De andere kant op. Links op googlemaps richting thusershof zeg maar. Zoals al gezegd werd spoor over ( bij de buitenbak het terrein afrijden) en dan dat stuk bos links.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 17:53 



 
Profiel   

Rainer schreef
Bedankt voor de reacties. We rijden inderdaad vanaf de venhof. We zijn nu naar st ludwig gereden en hebben de gehele route weinig kunnen draven en galoperen. Ik ga zo even op de kaart kijken of ik het gebied zie dat jullie bedoelen. Fijn om te weten dat brunssummerheide in ieder geval ook een goede optie is!


Eh ik rij vanuit Maastricht daarheen om op zachte ondergrond te kunnen rijden _O- genoeg zachte paden.

Brunsummerheide is zand maar ook de maasduinen zijn zeer mooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 18:03 



 
Profiel   

https://paardrijdenlimburg.nl/nl

Hier staan veel routes door heel Limburg

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 19:02 



 
Profiel   

Vanaf manege op de Berg, in Echt het kranenbroek in zijn veel zandpaden, dat is maar een stukje met de trailer vanuit de Venhof.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 19:07 



 
Profiel   

Rochiril schreef
Vanaf manege op de Berg, in Echt het kranenbroek in zijn veel zandpaden, dat is maar een stukje met de trailer vanuit de Venhof.


Daar ben je wel in 30 min doorheen. Zéker als je graag draaft en galoppeerd. Daarlangs ook veel onverharde landwegen maar die zijn behoorlijk hard.
Je zou eens kunnen kijken bij het sweeltje, in Montfort. Mooi bos maar ook niet voor uren. Meinweg heeft echt veel goede zandpaden; ii denk dat jullie de verkeerde kant op gereden zijn…

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 20:11 



 
Profiel   

De Meinweg ken ik niet, maar Brunssummerheide zijn idd grotendeels zachte zandpaden.
Denk dat er best al goede tips gegeven zijn hier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 20:39 



 

Meinweg zou genoeg zandpaden moeten hebben. Tenminste de laatste keer dat ik er heb gereden waren er genoeg paden geschikt om te draven en galopperen. Ik kwam wel vanaf de hele andere kant van de meinweg moet ik zeggen. Brunsummerheide is ook voldoende zandpaden. Kranenbroek zou ik je de moeite voor besparen. Daar ben je zoals hierboven gezegd word in een half uurtje doorheen. En vooral in het weekend is het daar meestal heel druk en kom je niet echt aan galopperen toe.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 21:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen