Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Brabantse kempen gpx routes importeren

 
Profiel   

Volgende week ga ik een paar dagen naar de Brabantse kempen, om te mennen. Nu wilde ik graag enkele themaroutes downloaden en in een komoot zetten, maar deze geeft aan deze bestanden niet te kunnen openen. Ik heb inmiddels diverse apps geprobeerd, en nog geen succes. Wie heeft deze gpx routes wel eens gedowload en welke app pakte ze wel?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 19:40 



 
Profiel   

Ik gebruik topo gps, ik heb daar wel de kaart bijgekocht die het meest gedetailleerd is.

Vanuit Waar wil je gaan rijden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 19:45 



 
Profiel   

danamuts schreef
Ik gebruik topo gps, ik heb daar wel de kaart bijgekocht die het meest gedetailleerd is.

Vanuit Waar wil je gaan rijden?


Vanuit meerdere plaatsen eigenlijk. Het word een mini trektocht. Kon je bij topo gps dan makkelijk via ideal oid betalen? En pakt deze de themaroutes? Bv: https://www.paardrijdenindekempen.nl/ro ... rijt-route

Alvast bedankt.:o

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 19:50 



 
Profiel   

Ik heb ook Topo gps, ik kan de route inladen:
[ img ]

Edit: ik probeer te bedenken of ik ooit een kaart heb gekocht en zo ja welke, maar ik zou het niet meer weten. Indien wel, dan was het via de App Store in ieder geval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 19:56 



 
Profiel   

Ik heb hem via Apple Pay betaald, maar neem aan dat je met iDeal ook een heel eind komt, is ook maar 2,49 ofzo uit mijn hoofd.

Aan die kant ben ik verder niet bekend, maar hou me zeker aanbevolen voor foto’s en ervaring hoe het is met een kar :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 20:02 



 
Profiel   

Hele mooie route is dat :D
Je kunt ook een stukje verder en dan stoppen bij Herberg het wilde zwijn.

Maar ik ga offtopic.

Ik kan je niet helpen met de kaarten sorry.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 20:03 



 
Profiel   

Gypsy schreef
Volgende week ga ik een paar dagen naar de Brabantse kempen, om te mennen. Nu wilde ik graag enkele themaroutes downloaden en in een komoot zetten, maar deze geeft aan deze bestanden niet te kunnen openen. Ik heb inmiddels diverse apps geprobeerd, en nog geen succes. Wie heeft deze gpx routes wel eens gedowload en welke app pakte ze wel?


Hoi, je kunt met de routeplanner van Ruiteren & Mennen ook zelf routes plannen om met gps-navigatie te rijden.
Daarnaast zijn er op de R&M-website ook themaroutes.

Uitleg over de routeplanner vind je hier: https://www.ruiterenenmennen.nl/C123-Aa ... anner.html

Uitleg over navigatie en navigatie-apps waar je routes in kunt importeren vind je hier: https://www.ruiterenenmennen.nl/C142-Ru ... phone.html

Heb je na het lezen nog vragen , dan kan je altijd contact opnemen met ons.

Veel succes en plezier met je tochten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 06:30 



 
Profiel   

Ik weet niet of het helpt, maar wij gebruiken altijd basecamp van Garmin.
Maar wij zetten het wel altijd over op de GPS van Garmin. Hebben via ruiterenenmennen (en nog wat andere sites) bijvoorbeeld alle ruiterroutes van de Kempen en omgeving er in gezet, maar we kunnen ook aparte themaroutes er in zetten.
Maar zoals ik al zei, ik weet niet of dat ook echt een app is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 06:42 



 
Profiel   

Heel erg bedankt allemaal! Topo gps gedownload, kostte 4 euro. Routes uit ruiterenenmennen erin gezet.

We gaan inderdaad naar in het wilde zwijn trouwens! :D Als het lukt zal ik een topic met foto's en routes maken volgende week.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 14:34 



 
Profiel   

Gypsy schreef
Heel erg bedankt allemaal! Topo gps gedownload, kostte 4 euro. Routes uit ruiterenenmennen erin gezet.

We gaan inderdaad naar in het wilde zwijn trouwens! :D Als het lukt zal ik een topic met foto's en routes maken volgende week.



Top dat allemaal gelukt is met Topo.
Een heel fijne vakantie en veel genieten en plezier met de paarden :D .

Overigens ook onze groeten aan het Wilde Zwijn. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 17:03 



 
Profiel   

Mocht het een volgende keer niet lukken, je kan ook routes laden en opslaan in Google Maps. Heb je wel een google account nodig maar is verder gratis (tot je google drive vol is)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 17:28 



 
Profiel   

Maar Google Maps is “in het veld” echt ruk. Er staat zowat geen bospad op. TopoGPS heeft allerlei kleine bospaadjes er goed op staan, dus als je een afslag mist, kun je zo kijken of je echt terug moet of dat je ook de volgende kunt nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 17:54 



 
Profiel   

Ik kreeg het met google maps niet voor elkaar. :o

Iemand nog suggesties voor een parkeerplek in de buurt van de hoogste punt van brabant route met gelegenheid om nog even iets te drinken of naar de wc te gaan? Ik wilde graag bij de koperen teut starten, maar die zijn tijdelijk gesloten en nemen ook echt niet op. :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 20:35 



 
Profiel   

Wij hebben toen bij hoeve de vrijheid geparkeerd. Misschien kan je daar ook naar de wc?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 21:36 



 
Profiel   

Wij hebben old-school in de Kempen gereden, dat wil zeggen: op knooppunten. Het is echt super goed aangegeven daar dus dat ging als een trein. Geniet ervan. Het is echt een super fijn gebied om te mennen.

Laatst een route gereden met de app 'horseglobe'. Dat beviel ook prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 22:07 



 
Profiel   

Gypsy schreef
Ik kreeg het met google maps niet voor elkaar. :o

Iemand nog suggesties voor een parkeerplek in de buurt van de hoogste punt van brabant route met gelegenheid om nog even iets te drinken of naar de wc te gaan? Ik wilde graag bij de koperen teut starten, maar die zijn tijdelijk gesloten en nemen ook echt niet op. :



Alle openbare parkeerplaatsen die geschikt zijn voor trailers staan aangeduid op de routeplanner.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 15:16 



 
Profiel   

Eerste dag van de vakantie! Afgezet bij Hoeve de vrijheid (waar ze zeer gastvrij zijn!). Als we langer dan vijf dagen hadden, dan hadden we hier ook zeker nog een overnachting gedaan, maar helaas. Zou het wel iedereen aanraden! Als begin een deel van de stevensbergen route en hoogste punt van Brabant route gereden. Echt prachtig, ondanks de regen. Man wat waren wij nat haha!


[ img ]


Toen door naar de negende zaeligheyt via een deel van de pielis ronde. Ook echt goed te doen, met de route die we hadden gemaakt op ruiteren en mennen, in de topo gps app. Heidi op de wei, wij een mooi huisje en heerlijk eten in het restaurant. De pensionstal waar Heidi staat hadden we via de negende zealigheyt geregeld. Echt op 500 meter lopen. Super lieve mensen. Vind het wel spannend dat er nog wat grassprieten staan, ivm Heidi haar hb. Duim maar voor me dat het goed komt. :o

Sfeerimpressie en route:


Er mag wat mij betreft ook een volgtopic van gemaakt worden. Mis is dit weer handige info voor andere mensen die hier willen gaan rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 20:13 



 
Profiel   

Super leuk om zo te zien.
Dan besef ik me maar toch hoe ik bof met deze “achtertuin” :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 20:16 



 
Profiel   

Leuk! Is nog dichtbij ook, ik woon in vessem

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 22:30 



 
Profiel   

Oh leuk dat jullie mijn filmpjes leuk vinden. :D Gisteren, dag 2. Rondje cartierheide gedaan. Ondanks de regen was het prachtig. Alleen dom dom dom vergeten Heidi's deken mee te nemen, dus niet meer halverwege gepauzeerd.

Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 15:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen