Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 49 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Buitenrit met brave paarden?

 
Profiel   

Dankjewel, Martine . voor meer info neem gerust even contact met me op, groetjes Jolanda.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 17:55 



 
Profiel   

Als je wat verder wilt reizen raad ik de Hartjeshoeve in Aalst-Waalre (Eindhoven) aan. Rit onder begeleiding op trekpaarden, van 2 uur in de bossen, over de heide en (meestal) door het water.
Rustige paarden, gaan dagelijks mee op rit dus zijn het ook gewend (maar inderdaad, het blijven paarden ;))

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 18:15 



 
Profiel   

he, fijn! dankjulliewel! ik zie dat de hartjeshoeve vaak word aangeraden, gaan we eens doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 19:52 



 
Profiel   

Aanraders in Drenthe vind ik manege Knollegruun en het Tinkerplein. Bij beide brave paarden, ritten op maat in prachtige omgeving, goede begeleiding en het belangrijkste goede zorg voor de paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 20:22 



 
Profiel   

itsjustme593 schreef
iedereen, dankjulliewel!
@nonosb
Ik was van plan daar een rit te doen, en had een lesje gedaan zodat ik een keer mee mocht, maar vond de manier van rijden zo vreemd! Geen beenhulpen, en alleen me het zweepje tikken op de hals zodat ie vooruit gaat :j
ik weet dat iedereen het anders doet, maar ja, dan zit je daar stil op het paard, maar tikken te geven tot ie gaat stappen...vreemde ervaring vond ik het.


Dan heb je een hele andere ervaring opgedaan als mij. Heel vreemd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 07:56 



 
Profiel   

de aalbrinkhoeve in winterswijk. Is net buiten Overijsel (gelderland)
Kleinschalige manage die ook veel buitenritten doen in de zomer met vakantiegangers die nog nooit op een paard hebben gezeten

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 08:52 



 
Profiel   

Dankjulliewel voor de reacties nog! We gaan binnenkort weer een x naar The Mill ranch (het is bekend dus dat is altijd fijn voor de eerste keer), en De hartjeshoeve hebben we ook al even naar gekeken, mis doen we dat ook een keer! De andere heb ik nog niet allemaal kunnen bekijken, maar ga ik zeker nog doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 18:48 



 
Profiel   

Ik heb dit weekend een leuke strandrit gemaakt bij stal Florida op Schiermonnikoog. Heel vriendelijke mensen en hele brave paarden, ook een heel rustig en gecontroleerd galopje op het strand gedaan. Ik ben geen bange ruiter en had wel wat meer pit gewild, maar een hele positieve ervaring en lijkt me erg geschikt voor een bange ruiter!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 19:22 



 
Profiel   

hoi hoi!
Ik kom toch weer even terug op dit topic, aangezien ik nog steeds geen buitenrit heb gedaan.
Ik ben van plan on zsm een rit bij TheMillRanch te doen, maar ik zie dat we website nu anders is.
Er staat dat je een stevige zit nodig hebt, voor het geval dat het paard opzij springt.... Dat geeft mij er niet heel veel vertrouwen in. Ik bedoel, Ik heb een prima zit, ook als hij opzij springt maar.... tja.. :+

Iemand hier verder ervaring mee? Zijn de ritten de laatste jaren lastiger geworden, of zijn ze hetzelfde?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 02:22 



 
Profiel   

Kan de hartjeshoeve wel aanraden!

Bij de millranch vond ik het brave paarden maar niet doodbraaf. Gewoon wakker en betrouwbaar.
Ik reed op een muildier, super braaf maar deed wel een pasje opzij en struikelde een keer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 02:48 



 
Profiel   

Daar heb ik ook wel veel goede dingen over gehoord! Zou het alleen wel heel jammer vinden als het bij themillranch niet door gaat... Ik heb daar altijd wel plezier gehad!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 04:10 



 
Profiel   

Als je een rit doet met alleen stap en draf zijn de paarden poep braaf. Er kunnen namelijk ook mensen op die nog nooit in hun leven op een paard hebben gezeten. Het belangrijkste is dan om aan te geven wat je wensen precies zijn.

Als je een rit doet met galop ga je overal een goede zit nodig hebben. In draf kan je een sprongetje opzij nog wel opvangen maar in galop wordt dat wat moeilijker. Dat verschilt niet per stal en elk paard kan zich Verstappen..

Mijn ervaring is uit goed bij de millranch. Ik was bijvoorbeeld de sluiter en werd vlak achter bij gepasseerd door een mountain biker. Het paard spande alleen even zijn kont aan en stapte een pas sneller. Dieren die opeens in de bosjes zitten kijken ze ook niet naar op. Paarden waar echte beginners een rit mee kunnen rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 06:33 



 
Profiel   

Elk paard blijft natuurlijk ook een (vlucht) dier.
Ik wou met mijn reactie ook zeker niet impliceren dat het geen brave paarden zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 06:40 



 
Profiel   

Gewoon gaan. Doe dan de rit zonder galop.

Mijn zit is ook niet geweldig maar ik doe ook altijd de rit met galop.

Paard kan altijd schrikken, braaf of niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 07:21 



 
Profiel   

mars_mellow schreef
hoi hoi!
Ik kom toch weer even terug op dit topic, aangezien ik nog steeds geen buitenrit heb gedaan.
Ik ben van plan on zsm een rit bij TheMillRanch te doen, maar ik zie dat we website nu anders is.
Er staat dat je een stevige zit nodig hebt, voor het geval dat het paard opzij springt.... Dat geeft mij er niet heel veel vertrouwen in. Ik bedoel, Ik heb een prima zit, ook als hij opzij springt maar.... tja.. :+

Iemand hier verder ervaring mee? Zijn de ritten de laatste jaren lastiger geworden, of zijn ze hetzelfde?

Wij hebben laatst een beginnersrit gemaakt bij The Mill Ranche, met een vriendin die pas 5 lessen had gehad. Ging super. Lieve paarden (en muildieren), echt een aanrader.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 07:28 



 
Profiel   

Mars schreef
De hartjeshoeve in Waalre, buitenritten op trekpaarden. Kleine groepjes, ze rijdt rustig en de paarden zijn mega braaf. Aanrader :j


Deze raad ik je ook aan. Kleine stukjes lekkere rustige galop. Vooral Mariska degene die meegaat, is erg vriendelijk en houd rekening met wat je kunt/durft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 07:39 



 
Profiel   

Dankjulliewel! Ik vind het nu wat minder spannend bij TheMillRanch dus dat gaan we zeker nog doen.
De hartjeshoeve ga ik ook een keer doen! hoor er heel veel goede dingen over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 17:32 



 
Profiel   

Mars schreef
De hartjeshoeve in Waalre, buitenritten op trekpaarden. Kleine groepjes, ze rijdt rustig en de paarden zijn mega braaf. Aanrader :j


Deze! Super braaf. Je kan ook vragen om rit zonder galop. Ze zijn te vinden op facebook

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 17:44 



 
Profiel   

Ik doe regelmatig ritten bij the mill ranch en heb nog nooit een opzij springend paard gehad. Niet bij niveau 1 en ook niet bij de ritten met galop.
Tot nu toe ga ik het liefste naar the mill ranch.
Afgelopen tijd ook bij stal Ermelo en manege Samosa geweest. Was prima en leuk hoor maar toch wat minder betrouwbaar dan the mill ranch vond ik.
Als je in Overijssel een rustige rit welt doen met fijne begeleiding dan zou ik voor Ranch cross borders gaan.
Zelf nooit een rit gedaan maar ziet er op Facebook altijd ontspannen uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 17:47 



 
Profiel   

Wel in Overijssel, maar weet niet of ze buiten trektochten ook buitenritten doen, maar stal t reelaer heeft leuke brave paarden!

Verder buiten Overijssel, manege van loon in de loons en Drunense duinen. Super brave paarden en leuke ritten.

Strandritten op Texel zijn ook heel fijn. Zowel bij manege elzenhof als jan plezier. Manege kikkert is geen aanrader!

Rc het fjordenpaard en manege de bongerd richting Groningen hebben ook fijne en relaxte paarden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 17:55 



 
Profiel   

oo leuk, bedankt!

Ik moet toch heel gauw even off-topic gaan, Ik heb een jongere vriendin die meewil. ze is net onder de 15, gemiddelde lengte, maar rijdt normaal in gewone zadels. Ze hoeft dan toch geen kinderzadel, of wel? dat staat op de site namelijk :+

(ik zeg het hier omdat ik het niet nodig vind om een nieuw topic aan te maken, laat maar weten als dit écht heeel erg is!) :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 23:11 



 
Profiel   

Zij bepalen op basis van onder andere de opgegeven lengte en gewicht of welk paard ze het beste kan met welk zadel. Ik ben zelf klein en niet al te zwaar dus heb ook weleens een kinderzadel gekregen omdat het andere zadel wat op het paard paste een mega ding was. Maar is gewoon een kleine maat westernzadel.
Zat niet anders dan de andere zadels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 06:35 



 
Profiel   

Als je een keer een bitloze buitenrit wil maken: NHPKA Natural Horse for Kids and Adults in Amen, Drenthe. Heel geschikt voor wat minder ervaren of angstige ruiters. Kleine groepjes. Hele brave pony's, dus wel een max. gewicht en lengte. Ook mogelijkheden om te kamperen/logeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 08:09 



 
Profiel   

Alfi2010 schreef
Als je een keer een bitloze buitenrit wil maken: NHPKA Natural Horse for Kids and Adults in Amen, Drenthe. Heel geschikt voor wat minder ervaren of angstige ruiters. Kleine groepjes. Hele brave pony's, dus wel een max. gewicht en lengte. Ook mogelijkheden om te kamperen/logeren.


klinkt erg leuk!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 49 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen