Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Mooiste ruiterpaden van Nederland??

 
Profiel   

Wat zijn nu écht de mooiste ruiterpaden van Nederland? Foto's en beargumentatie welkom hier!

Ooit.. ooit wil ik verhuizen richting de Veluwe maar waar precies weet ik niet.

Waar in Nederland is volgens jullie dé perfecte uitrijgelegenheid en mooiste ruiterpaden? <3
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 09:52 



 
Profiel   

Ik heb altijd enorm genoten van het Wekeromse Zand. Klein stukje wel, maar heeft nog enorme mogelijkheden richting de Edese en Ginkelse heide. Helaas heb ik die niet kunnen ontdekken omdat de paarden verhuisd werden. Ik zal eens op zoek gaan naar foto's :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 09:53 



 
Profiel   

Veluwezoom. En dan vanaf Laag Soeren/De Steeg. Dan kun je alle kanten op, richting Posbank, richting Loenen. Onwijs mooi rijden <3
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 10:02 



 
Profiel   

Voor mij de loonse en drunense duinen, stuifzand, bos, prachtig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 10:05 



 
Profiel   

Marjo schreef
Ik heb altijd enorm genoten van het Wekeromse Zand. Klein stukje wel, maar heeft nog enorme mogelijkheden richting de Edese en Ginkelse heide. Helaas heb ik die niet kunnen ontdekken omdat de paarden verhuisd werden. Ik zal eens op zoek gaan naar foto's :j


Ik sta nu bijna een half jaar dicht bij het Wekeromse Zand en het is inderdaad prachtig! Heel afwisselend, zandvlakte, maar ook veel bospaden, water en redelijk wat hoogteverschillen.

Helaas nog geen oortjesfoto's want nog niet ingereden maar we wandelen er wel vaak. :D

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 04:06 



 
Profiel   

Hier in Putten/Ermelo kun je ook echt urenlang prachtig rijden!

[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 06:43 



 
Profiel   

Wekeromse Zand is zeker een geweldige plek.

Planken Wambuis en Reemst zijn ook schitterend, net als hele stukken Edese heide, Ginkelse heide en Zuid Ginkel.
Hoge Veluwe kan ik ook echt van genieten.

[ITP] Genieten met hoofdletter G

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 07:06 



 
Profiel   

Er zijn heel veel mooie ruiterpaden in Nederland :j

Voor jou meer in de buurt Bergen en Schoorl en het strand



[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 07:36 



 
Profiel   

100% eens met Daihyo. Vooral als je echt van kilometers vreten houdt. Ik heb al op veel plekken gereden en moet zeggen dat er echt wel meer plekken zijn die zo mooi zijn, maar eigenlijk tot nu toe nog niks dat ook daadwerkelijk zo groot is met zoveel km ruiterpad, en dan ook nog eens échte fijne ruiterpaden zonder stenen oid.
Bij wekerom is het idd voor mij te klein. Ermelo vond ik de heide wel leuk maar het bos maar donker en ongezellig. Kootwijk is ook echt een aanrader en rijd ik ook regelmatig maar eigenlijk altijd dezelfde route, zijn de paden (die wel echt heerlijk zijn) toch wat beperkter. Ede is mooi met lekkere galoppaden, wel druk en doordeweeks vaak militaire oefeningen en dat is echt niet altijd leuk. Hoge veluwe is prachtig maar entree is duur en zijn uiteindelijk ook maar weinig verschillende paden, 1 a 2x per jaar is wel leuk en doe ik ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 07:46 



 
Profiel   

[ img ]

Hier als voorkeur route door duin naar strand bij Noordwijkerhout.

Een vrijer gevoel dan galopperen door de branding bestaat niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 19:32 



 
Profiel   

crow schreef
Voor mij de loonse en drunense duinen, stuifzand, bos, prachtig.


Helemaal mee eens!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 19:34 



 
Profiel   

Drenthe, o.a. Hart van Drenthe en Drents Friese Wold, beiden afwisselend en uitgestrekt.
- Het Drents Friese Wold is na de Veluwe het grootste aaneengesloten bosgebied in Nederland
- In Hart van Drenthe en het Drents Friese Wold is de film Wildernis in Drenthe opgenomen https://youtu.be/BX7GcMFMsAA

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 19:44 



 
Profiel   

Ehm, Geen ruiterpaden?

Het zal intussen wel veranderd zijn maar ik heb enige jaren in het Brabantse bij een bos gestaan daar kon en mocht je overal rijden.
Op het laatst kwam de Taxandria-route door dat bos en was iedereen stomverbaast: Ruiterpaden?? Waarom??
Pas later kwam die info beschikbaar en begrepen we het nut van de routes :D

Voor de insiders: Paulien kennen hielp ook in een zeker gebied }>

Maar er zijn nog steeds gebieden in NL waar je ongestoord en ongehinderd overal kunt en mag rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 22:00 



 
Profiel   

Ik sta met mijn paard vlak bij de Maashorst bij het brabantse Uden. Ook een prachtig ruim natuurgebied met ruiterpaden, maar geen verplichting om enkel op de ruiterpaden te blijven. In principe zijn alle paden voor iedereen toegankelijk.

Het leuke is de afwisseling van heide, zandverstuivingen en bos. Er zijn hekken met handpompen zodat je ook te paard zo het begrazingsgebied in kan zonder af te stappen.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 22:14 



 
Profiel   

In de Duinen, maakt me niet zoveel uit waar. Posbank. Ginkelse hei, Drenths Friese Wold

Heb 8jr in Ermelo gewoond. Ermelo zelf vind ik wat tegenvallen qua buitenrijden. Putten was al iets beter, maar ook nog niet het mooiste.
Kootwijk vonden we dan echt meer de moeite.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 00:41 



 
Profiel   

fransje23 schreef
Er zijn heel veel mooie ruiterpaden in Nederland :j

Voor jou meer in de buurt Bergen en Schoorl en het strand



[ [url=m/U9q01w.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rVwNkk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wow dit ziet er magisch uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 11:41 



 
Profiel   

Ik heb altijd het bos en duinen/strand van noordwijkerhout gereden.
Ben nu verhuisd naar leiden en pony komt naar stompwijk, daar mag ik nieuwe routes ontdekken

Maar ik ben een buitenrij liefhebber dus ik geniet volop van alle plaatjes hier

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 21:06 



 
Profiel   

Ik vond Kootwijk erg leuk! Was voor het eerst dat ik op zo’n paardvriendelijke plek was.
https://www.instagram.com/p/CO70fPdnV7K ... =copy_link

Zelf woon ik in Haarlem. Ik ga vaak naar het strand van IJmuiden. Qua omgeving niet bijzonder, maat wel ideaal dat je vanaf de parkeerplaats zo het strand op kan. Deze winter wil ik eens Noordwijk en de Kennemer duinen proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 21:14 



 
Profiel   

Ik vond het rondje Kennemerduinen van Heemskerk naar Wijk aan Zee altijd prachtig. Je kwam er veel hoogteverschillen tegen, en allerlei soorten bos en duin. Het is dan niet helemaal een rondje want bij Wijk aan Zee keer je op of ga je over het strand weer naar Heemskerk en dan weer verder, maar dat is wel een pittig rondje van 3 uur :j Maar ik vond het heerlijk, en ik moet zeggen dat ik de smalle paden fijn vind want ik hoef dan minder te sturen en volgt het paard makkelijker het pad. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 21:53 



 
Profiel   

Veluwezoom (zoals hier eerder genoemd),
De hei bij Hilversum/Hollandsche Rading,
Bij Leusden Den Treek-Henschoten
De duinen tussen Katwijk en Den Haag (Meijendel)
Drents-Friese wold
Loonse en Drunense duinen in Brabant

Ik heb zo gauw even geen foto's bij de hand, maar ik vond al deze plekken echt prachtig om te rijden. De meeste ook goed begaanbaar, alleen de duinen zijn vrij zwaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 20:51 



 
Profiel   

Wij hebben het geluk midden op de Veluwe te wonen, dus wij zijn erg verwend met de ruiterpaden.
De omgeving van Loenen vind ik erg mooi. Kootwijk, Laag Soeren, Heerde en Epe, richting Ede ook mooi. Noem het maar op.
Ik vond het Drents Friese wold heel mooi. Maar in Brabant ook de Kempen en de Loons Drunense duinen. Op de wadden Terschelling en Vlieland zijn ook prachtig om te rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 21:34 



 
Profiel   

Voor mij ook de veluwezoom. Ik kom er al jaren maar heb nog lang niet alles gezien.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 21:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen