Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Rijden naar rijbak

 
Profiel   

Hey, onze rijbak word op het moment verbouwd dus daar kunnen wij aankomende maanden niet in. Toch wil ik doorrijden deze winter, want ik wil mijn pony ook niet het hele seizoen stilzetten. Zou zonde zijn van zijn goede conditie :D

Maar goed, ik mag dus de bak van een kennis gebruiken alleen dat is ongeveer 3,5 km verder weg van het plekje waar mijn pony staat. We hebben helaas (nog) geen trailer en om telkens te huren vind ik ook te duur. Zou ik deze afstand gewoon kunnen rijden/wandelen? Dus stappen en stukjes draven waarschijnlijk (Misschien wel door woonwijken heen, maar daar stappen we gewoon)

En hoelang zullen we hier ongeveer over doen? Mijn pony heeft een goede conditie, dus hij is waarschijnlijk niet doodmoe als we aankomen.


Wie oh wie kan helpen??
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 14:33 



 
Profiel   

Ik stapte destijds over 1.2km op 't gemakje 15min :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 14:36 



 
Profiel   

Ik heb dit wel jarenlang gedaan met mijn paarden. Je moet ze dan niet lang en intensief willen trainen, maar even kort of een wat relaxter training kan makkelijk met een gezond en getraind paard. Zelf ga ik vaak maar zo'n 20 minuten in de bak trainen. Ik denk dat jullie ongeveer 30 minuutjes onderweg zullen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 14:39 



 
Profiel   

Mijn oude bak lag 1,5 km van stal af.
Je paard gaat er niet aan.
Desnoods pas je de eerste dagen je training even aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 14:42 



 
Profiel   

Paarden zijn bewegingsdieren. Dus een paar kilometer stappen en draven om ergens te komen is geen enkel probleem.

Het is goed voor de conditie en je bent gelijk een beetje warm gereden als je bij de rijbaan aankomt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 14:54 



 
Profiel   

ik ga hier onder de man, wel is waar door het bos, 6 km naar de rijbaan van de rijvereniging voor mijn dressuurles. nu loopt dat paard 80km wedstrijden, dus die 12 km op en neer naar de baan is een opwarmertje voor hem. Ik les maar een half uur dan, wil ik 45 / 60 min les dan pak ik de trailer.

zeg dat je paard pak m beet op 5 km/u stapt en draaft op 12 km/u dan kom je gemiddeld ongeveer op 8km/u. uit en thuis zonder je ritje in de baan is iets minder dan een uur dan. dus zeg dat je 1,5 u dan rijd, zo heel veel is dat dan toch niet?

Je kunt denken aan een waterdichte uitrijdeken als het flink waait en goede reflectie materialen, ook overdag kan het goed donker zijn in de winter.

Let wel op ijzers/geen ijzers met glad weer, putdeksels, slijtage ed

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 15:14 



 
Profiel   

Ik reed voorheen ook 3,5 km naar de bak. Ging prima. Pony al lekker warm als je er bent en uitgestapt wanneer je weer thuis komt.

Wat mij vooral opbrak is de tijd die het extra kost.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 15:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen