Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 60 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

De gekste situaties op pad met je paard

 
Profiel   

Heel veel

Een zeer laag over vliegend vliegtuig die aan het landen was. Voorwaarts is dan alles.
Para’s heel veel, we zitten in de aanvlieg route van een klein vliegveldje.
Ook een roedelwandeling, idd ook in zee gaan lopen, meeste honden luisterden goed, behalve die van degene die het organiseerde.
Nog meer loslopende honden, mogen ze 2km verder weer ophalen.
Hond die in dezelfde tred ging lopen als pony achter ons aan in de duinen, was wel van een bekende, maar waren elkaar niet eerder hier tegengekomen. Mocht later deze hond nog eens zoeken/volgen over het strand nadat hij een haas ondekt had bij de oprit. Baas door de duinen, ik evenredig over het strand.

Militairen tijdens trainingen, die waren toen heel eng.
Heel veel schoolklassen, die je uitjoelen/opjagen. Pony vond ze nooit eng.
Bramenplukkers op de ruiterpaden
Midden in een marathon terecht gekomen, iedere uitweg was druk of afgeloten, toen dubbel lang rondje gemaaakt om ze te ontwijken.
Meters hoge ijsschotsen op het strand
Winter zwemmers
Los lopende shet hengst, pony bleef heel rustig ondanks driftige shet, hebben hem veilig gesteld.
Lammend schaap geholpen (texelse schapen hebben brede koppen)
Schaapjes rechtop gezet.
Trax auto’s

Vast nog veel meer, maar dan moet ik gaan graven.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 10:12 



 
Profiel   

Al galopperend tussen de velden er achter komen dat ze links van je een luchtballon aan het opblazen zijn, was toch ook apart.
Mijn ruin ging ineens heel wat harder maar voor de rest braaf over de veldweg :D .

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 10:14 



 
Profiel   

Rytir schreef
Helaas geen foto's van (want het was echt heel gaaf :):) ). Tijdens een weekendje weg tientallen militairen vanuit een vliegtuig met parachute en allerlei legervoertuigen. Was met een herdenking op de ginkelse hei, waren we op voorhand niet van op de hoogte. Mijn merrie was overigens superbraaf O:)


Zoiets? ;)
Mooi was dat hè?

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 10:22 



 
Profiel   

Oja
Ook nog eens langs een reanimatie op het ruiter/fietspad.
Er was al 1 ambu en politie auto, ik hoorde de 2e ambu aan komen. Pony was rustig, dus besloot om achter de auto’s langs te gaan, zodat ik op het breedste deel de ambu kon passeren en die mij ook zou kunnen zien.
Waren veel mensen omheen, maar langs de berm kon ik passeren, alleen de aan de kant gegooide fietsen waren spannend. Terug gaan was ook niet handig gezien we bijna thuis waren en de pony geen grote rondes meer aan kon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 10:30 



 
Profiel   

Brave paarden allemaal hier zo te lezen, fijn!

Wij zijn een keer in een Larp battle terecht gekomen midden in het bos. Gelukkig vonden onze paarden dat ook niet vreemd :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 10:41 



 
Profiel   

Ik ben op het strand meerdere keren prinses Beatrix tegengekomen. Een keer compleet met meevliegende heli, de andere keren met haar stalmeester en soms wat extra ruiters. Vond het vooral bijzonder dat ze geen helm droeg.

En een keer een stel dat bovenop een duin staand een nummertje aan het maken was. Paard vond het maar vreemd :) (ik overigens ook; het was zondagochtend met aardig weer en best veel mensen op het strand)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 10:49 



 
Profiel   

Iemand die doedelzak aan het spelen was. Mooi, maar onze paarden konden het toch niet waarderen -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 10:57 



 
Profiel   

De super super brave verzorg hengst die normaal nooit eens ergens van schrikt en waarmee je zelfs zonder problemen in het voorjaar mee buiten kan wandelen schrok zich vorig jaar rot toen er vanuit een tuin een hond al blaffend naar het hek aan kwam rennen. Hond kan de tuin gelukkig niet uit.
Heb hem met beide handen stevig vast moeten houden en de hengst uiteindelijk binnen twee minuten weten te kalmeren want het liefst was hij er vandoor gegaan terug naar zijn kudde (hengst is inmiddels weer terug bij zijn eigenaar en we hebben nu een andere hengst staan van dezelfde eigenaar als de vorige hengst).
Mijn pony is ook al eens geschrokken van diezelfde hond. Sindsdien check ik eerst of die hond in de tuin zit voor ik er langs ga met hem.

Gisteren nog een bijzondere ontmoeting. Kom al 10.5 jaar dagelijks in de straat waar mijn pony staat. Fiets en wandel daar ook dagelijks.
In die 10.5 jaar tijd dat ik daar dagelijks kom nog nooit geen Ooievaar in die straat gezien. Ben ik gisteren met een van de verzorg merries buiten aan het wandelen. Zie ik ineens een Ooievaar in het weiland! Camera gelukkig mee en kon snel een foto maken (al was dat ook nog een uitdaging. Want een pony vast houden en een camera tegelijk en dan ook nog foto maken is nog best een uitdaging).
De schapen van de wei waar hij in stond waren alleen minder blij met hun nogal bijzondere bezoek :') . Die joegen de arme Ooievaar letterlijk weg.

Verder niet echt gekke situaties mee gemaakt. Krijg wel met regelmaat te horen: Met de hond aan het wandelen? Dat is een grote hond etc.
(Shetland pony's).

[ img ]


Laatst bijgewerkt door xYaartje op 04-11-21 11:04, in het totaal 3 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 10:59 



 
Profiel   

Tijdens een buitenrit vloog er vanuit de verte ineens een pitbull op mijn paard af. Ik hield mijn hart vast. Hij is in principe braaf rondom honden, maar als ze erop af komen rennen, weet ik niet hoe hij reageert. En je weet ook niet wat zo'n hond doet natuurlijk. Net toen die hond de weg op kwam, kwam er ineens een auto vanuit het niks die vol die hond aanrijdt :wow: Schrok me kapot, dacht echt dat die hond dood zou zijn. Maar hij stond op alsof er niks gebeurd was. Heel erg, maar ergens ben ik wel blij dat die auto er was, want nadat hij was aangereden droop de hond wel af. Liever dat dan mogelijk een pony gebeten of op hol :=

Mensen van die de hond was waren overigens ook paardeneigenaren, zij waren met hun eigen paarden bezig. Snap niet dat je je hond dan zo op andere paarden af laat rennen, maar goed. A lesson was learned that day. Was wel sneu voor de vrouw die de hond aanreed overigens, zij was natuurlijk wel flink geschokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 11:00 



 
Profiel   

Een blote man op de fiets in het bos, had dan wel weer een helm op ;) . Hij wilde ook nog wel even weten wat wij ervan vonden dat hij dat deed.

Op een open plek in het Amsterdamse Bos een vliegtuig dat zo laag zat dat we de piloot aan konden kijken, dat was best bizar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 11:09 



 
Profiel   

tijdens een trektocht in ierland. Kwamen we op een "verlaten" landweggetje een auto tegen.
En daar waren twee mensen bezig met "de daad"
De dame wist niet hoe snel ze haar jurk naar beneden moest trekken en was echt pissed op die gozer waar ze bovenop zat.
Onze gids was knal rood, want die zag ze natuurlijk als eerste.
Ze wilde niet eens stoppen voor een "Kodak moment" :') O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 11:55 



 
Profiel   

Op wild en militairen (oefeningen, rook, droppings, kampementen, laag vliegende helicopters) na 1 hele nare ervaring vorig jaar.
Iemand die zichzelf van het leven had beroofd.

Duurde een flinke tijd voordat ik weer ontspannen het bos in ging
En nog steeds kan ik af en toe niet optimaal genieten.
Ben ook niet meer teruggeweest in dat stuk bos, wat erg jammer is want het is er heel mooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 12:18 



 
Profiel   

Jessica007 schreef
Ik ben op het strand meerdere keren prinses Beatrix tegengekomen. Een keer compleet met meevliegende heli, de andere keren met haar stalmeester en soms wat extra ruiters. Vond het vooral bijzonder dat ze geen helm droeg.

Dat haar met zoveel haarlak is een helm op zich. _O-

Ts, ik zag je foto op ASTHE!

Vroeger reed ik regelmatig over de Zaanse Schans, mijn paard was voor de draaiende molens altijd wel een beetje bang dus liep er dan in de passage en wat andere hogeschooloefeningen langs, maar dat weerhield de japanse toerist er niet van opeens een klein kindje onverwachts achterop te zetten. 8)7
Gelukkig was mijn paard wel betrouwbaar maar wie doet dat nou met zijn kindje? :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 12:20 



 
Profiel   

gisteren een stukje opgenomen van wat we zoal tegenkomen.


Jan, het paard van mijn man, vond de openstaande deuren van de auto het engst :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 09:35 



 
Profiel   

Als ik paardlief mag geloven zijn de hooibalen in de berm het gekste wat wij op buitenrit meemaken _O-


Ooit een keer met de manege op buitenrit. We reden langs een 60 of 80 weg. Netjes in de berm lang het fietspad. 1 Van de ponys schrok waarschijnlijk, en galoppeert de weg op. De automobilist die tegemoet kwam kon remmen. De motorrijder erachter was niet lekker aan het opletten en remde te laat. Boem. Knalde op de achterkant van de auto. Het ironische: geen van de paarden/ponys schrok van die klap. Wij ruiters des te meer ;)
Motorrijder was oke. Het bleek gelukkig alleen materiele schade te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 10:13 



 
Profiel   

Sclimpre schreef
Iemand die doedelzak aan het spelen was. Mooi, maar onze paarden konden het toch niet waarderen -O-

Oh was dat op de ginkelse hei? Ik weet dat daar een meneer heel regelmatig staat te spelen. Voor mij een heerlijk rustgevend geluid. En mijn oude merrie vond dat ook best.

Met haar daar regelmatig tanks tegen gekomen. Uit de bosjes springende militairen, dubbelwiekers laag over waar dan mannetjes uit springen. Goddank kon zij veel hebben behalve tractoren.

Met mijn tinker mennend tegenkomen een maiskneuzer, een vuilnisauto op een weg waar die eigenlijk niet kon passeren. Keren kon ook niet, uitspannen had het ook niet veiliger gemaakt. We hadden rechts een sloot en links 5 cm over aan ruimte. Gelukkig trok hij zich nooit iets aan van gemotoriseerd verkeer,

En met hem net twee dagen bij mij als jong niks gewend beestje asfalteermachines, wals, grote vrachtwagens met asfalt grind. Hij vond het alleen maar leuk

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 10:31 



 
Profiel   

Heb 1x gehad dat er een hond vol gas op ons af kwam. Ik denk oliebol (ook een keer aangevallen door hond op buitenrit) daar gaan we weer. Ik al in aanvalsmodus, kwam die hond even vrolijk zijn balletje voor ons neerleggen :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 10:40 



 
Profiel   

Ik rij al 40 jaar dus al heel wat gekke situaties meegemaakt dus bijgaand een verzameling hoogtepunten die mij nu te binnen schieten, allen goed afgelopen gelukkig

met een verzorg Fries per ongeluk in een wielerwedstrijd door de woonwijk terecht gekomen. Het duurde nogal lang eer ik iemand vond die het dranghek voor me wilde openen want er stond nauwelijks publiek.

Met m’n eerste paard terwijl ik een groot grasland overstak ooit de vraag gekregen van een ballonvaarder of ik even wilde weg galopperen.. hij moest landen.

Een vrijend koppel in de bosjes.. dan vind je jouw paard opeens heel hoog.

Met m’n tweede paard een smalle fietsbrug over de A2 overgestoken terwijl een knetterende Harley club onder ons door reed… geen feest want meneer was geen held.

Een hond die uit het niets verscheen en zich vasthield aan de staart van m’n paard… een grote volte in galop op het veld bleek de oplossing.

Drones en modelvliegtuigjes bestuurt door kinderen.. die dus geen idee hadden hoe link het was als ze laag langs vlogen (vader overigens ook niet)

En reeen, vossen en zwijnen die je onderweg tegen komt en soms “gezellig” meelopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 11:11 



 
Profiel   

Ooit, lang geleden zijn wij met een hele groep in het bos over een lijk gereden, die onder het ruiterpad begraven was. Alleen niet zo diep, dus er stak een bil en hand omhoog. Politie erbij, en dit was dus het einde van wat een gezellige Paasrit had moeten worden met soep en broodjes. Die soep hebben we maar laten zitten. Het bleek nog een hele klus om de identiteit van de dode te achterhalen: ze is twee maal in 'opsporing verzocht' verschenen en pas bij de tweede keer herkenden haar volwassen kinderen haar. Ze bleek omgebracht door haar man, die vanuit de Randstad naar het bos was gereden om haar te begraven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 19:09 



 
Profiel   

Wow... Wat heftig...

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 19:10 



 
Profiel   

hedwig1 schreef
Ooit, lang geleden zijn wij met een hele groep in het bos over een lijk gereden, die onder het ruiterpad begraven was. Alleen niet zo diep, dus er stak een bil en hand omhoog. Politie erbij, en dit was dus het einde van wat een gezellige Paasrit had moeten worden met soep en broodjes. Die soep hebben we maar laten zitten. Het bleek nog een hele klus om de identiteit van de dode te achterhalen: ze is twee maal in 'opsporing verzocht' verschenen en pas bij de tweede keer herkenden haar volwassen kinderen haar. Ze bleek omgebracht door haar man, die vanuit de Randstad naar het bos was gereden om haar te begraven.


Bizar dit.

Ik had het jaren geleden in Spaarnwoude, een verliefd stel dat het eeeeh nogal gezellig met elkaar. Dit gebeurde naast het ruiterpad overigens, heel ongemakkelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 19:12 



 
Profiel   

Ik heb veel meegemaakt maar had toch jaren terug iets raars met een paardje wat ik toen nog reed.

Midden in het bos, naast het ruiterpad was een meneer een gat aan het graven :+ , best diep ook. Paard snapte er niks van en wou er niet langs. De meneer was nog zo lief om even te stoppen zodat ik kon passeren :') Heb nooit geweten wat hij daar aan het doen was, ook toen niet gevraagd....

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 19:15 



 
Profiel   

Met mijn verzorgpony vroeger, reed ik niets vermoedend langs een grasveldje, het was hoog zomer, dus ik had bedacht: ik ga zonder zadel, maar ik laat de eczeemdeken op, beetje glad, maar ging prima in alleen stap.
Ineens liep het grasveldje vol en ging de plaatselijke doedelzakvereniging hun repetitie starten. Holy moly! Wat een lawaaaaaaai maken die dingen. Was een hele vlotte terugreis :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 19:20 



 
Profiel   

Ik ben ooit eens een oma met rollator tegen gekomen in the middle of nowhere. Ogenschijnlijk alleen.

Tot op de dag van vandaag vraag ik me nog steeds af hoe ze er gekomen is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 19:20 



 
Profiel   

Wat een bizarre dingen kom je dan te paard tegen. Vooral heftig om een overledene te vinden. In deze paar reacties zelfs 2 mensen die dat hebben meegemaakt. Heftig zeg!

Ik ben gelukkig alleen een vreselijk asociaal jong knulletje tegengekomen. Op de crosbrommer bewust vol langs ons met een hoop kabaal gelukkig is ijslander wat dat betreft niet gek te maken.
Een hooibaal langs de weg daarintegen is niet betrouwbaar :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 19:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 60 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen