Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 60 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

De gekste situaties op pad met je paard

 
Profiel   

Hey bokkers,

Vandaag kwamen we tijdens een regenachtige buitenrit opeens midden in een fietsproef van een duitse basisschool terecht :Y)



[ img ]



Welke gekke situaties hebben jullie met jullie paarden meegemaakt?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 12:53 



 
Profiel   

Wij maken nog wel eens wat mee onderweg.
Maar 1 ding dat me nog steeds bij staat is een naakt fotoshoot op het ruiterpad in de duinen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 12:54 



 

Een groep verdwaalde nonnen in de LDD. Inclusief rozenkrans en bijbel. Het was nogal ongepast eerst een foto te maken van ze. Maar achteraf hadden we het gewoon moeten vragen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 12:56 



 
Profiel   

Ik rijd altijd op de Oirschotse hei. Mooie brede tankbanen met in de zomer heel los zand. Dus daar zijn we 2 toeristen Op vouwfietsen tegen gekomen. Ze vonden de paden wel moeilijk begaanbaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 12:59 



 
Profiel   

Helaas geen foto's van (want het was echt heel gaaf :):) ). Tijdens een weekendje weg tientallen militairen vanuit een vliegtuig met parachute en allerlei legervoertuigen. Was met een herdenking op de ginkelse hei, waren we op voorhand niet van op de hoogte. Mijn merrie was overigens superbraaf O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 12:59 



 
Profiel   

Hier al eens in een wielerwedstrijd terechtgekomen. Ik ben blij dat mijn paard quasi bomproof is

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 13:02 



 
Profiel   

Mijn paard en ik reden jaren geleden ineens tussen/onder een wedstrijd met allemaal modelvliegtuigjes op de hei, stond erg slecht aangegeven :') paard vond het wel machtig interessant :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 13:29 



 
Profiel   

ik en een stalgenootje op de kermis :') die was door wegen reconstructie op een hele andere plek dan normaal...
terug was weer een heel eind om, dus toen zijn we met toestemming van de kermismannen er over heen gegaan :+
Van Uni wist ik dat het geen probleem was, maar het andere beestje stapte ook heel braaf mee langs alle geluid, lampen en draaiende apparaten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 13:36 



 

Er kwam iemand in compleet paashaaskostuum de bosjes uit springen :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 13:37 



 
Profiel   

Op het strand terecht gekomen in een georganiseerde honden wandeling. Van mijn leven nog nooit zo'n gigantische hoop honden samen gezien, meeste liepen ook los, dus ik heb mijn paard tot aan haar buik het water in gestuurd. Enkele honden wouden wel mijn paard achterna maar keerden om door het diepere water. Enig probleem: ik moest het strand af, waar al die honden en eigenaars het strand bleven op komen :') op 1 hardnekkig mopsje na, gelukkig het strand kunnen verlaten zonder veel problemen.

En ik overdrijf niet als ik zeg dat er een 1000-tal honden rond liepen :') https://www.kvdehaan.be/nl/ZeehondenWandeling/Info

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 13:40 



 
Profiel   

Kinderen op het ruiterpad met een emmer en schepje om mest te zoeken voor de moestuin :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 13:48 



 
Profiel   

Op de een of andere manier ben ik er eens in geslaagd tussen een stel landende luchtballons terecht gekomen. Ik liep op een smalle wegel en voor- en achter me stonden er wagens om de ballons en de manden op op te laden, waar ik niet langs kon. Dus ik ben daar lekker een half uur blijven staan kijken, mijn paard vond de ballons gelukkig niet eng.

Ook eens in een wielerwedstrijd en een teambuildingstocht met van die buggy's terechtgekomen, en eens in een soort raveparty (oke die was vlak naast het pad, maar toch)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 13:50 



 
Profiel   

Een djembé groep midden in het natuurgebied. Precies langs het pad waar ik langs moest natuurlijk. Pony was op zich erg geïntrigeerd, dus hij heeft ze nog van heel dichtbij aandachtig staan te bekijken ondanks dat het echt heel luid klonkt. Alleen toen we er net voorbij waren veranderden ze ineens het ritme van het getrommel, dat vond hij dat weer niet zo leuk :') .

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 13:51 



 
Profiel   

Wij hoorden tijdens een buitenrit eens gepiep. We dachten eerst dat het een vogel of zo was. Het bleek een kitten van een paar dagen oud te zijn die gedumpt was in het hoge gras naast een veld (er komen op die weg ook behoorlijk wat tractoren en ander verkeer). We hebben de kitten te paard naar de dierenarts gebracht. De kat is inmiddels meer dan 10 jaar…

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 13:56 



 
Profiel   

Het ruiterpad waar ik vroeger altijd reed lag voor een groot deel parallel aan een fietspad met bosjes er tussen en ik ben eens iemand tegen gekomen die het ruiterpad gebruikte voor een grote boodschap :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 14:00 



 
Profiel   

Oh nog eentje, de plaatselijke fanfare achter me. We wandelden een heel deel langs dezelfde baan.. Dat vond paardlief toch niet zo leuk, die wou zich de hele tijd omdraaien en kijken, en dan vooral geen voet meer verzetten, maar dat mocht ze niet van mij, dus toen liep ze maar luid snuivend (maar braaf) verder _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 14:03 



 
Profiel   

Op een landende luchtballon na kan ik me niet echt iets bedenken maar vind het wel leuk dit topic te volgen :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 14:32 



 
Profiel   

xrobbiee schreef
Het ruiterpad waar ik vroeger altijd reed lag voor een groot deel parallel aan een fietspad met bosjes er tussen en ik ben eens iemand tegen gekomen die het ruiterpad gebruikte voor een grote boodschap :=



Ieuwww. Hier alleen iemand die dat in het bosje naast het ruiterpad deed. Mijn paard heeft het niet op mensen die "vreemde" dingen doen, dus die was geen fan.
Verder een baby zwijntje in z'n eentje tegengekomen. Beide paarden een hartverzakking (sindsdien geloof ik niet dat paarden wild altijd doorhebben dan wij.. ik had het diertje al een stuk eerder door).
En een keer over een bouwplaats moeten rijden met mijn toen vierjarige. Ogen op steeltjes, zelf afgestapt maar hij was mega braaf. Was gelukkig op een zaterdag dus niemand aan het werk

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 14:38 



 
Profiel   

In the middle of nowhere Op Een smalle landweg in de file terecht komen.
Was echt stappen en stilstaan.
Leek wel de ochtendspits op de snelweg :+
Dit door dagjes mensen onderweg naar een natuurpark.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 14:46 



 
Profiel   

Ow echt heel wat...

Als kind (12/13) een potloodventer, ik zat op een van onze paarden en een vriendinnetje op haar shetlander. Ik draaide om en ben hard weggegallopeerd. (m'n vriendinnetje achterlatend, lekker sociaal he) Toen ik terug kwam was die vent gelukkig weg en had mijn vriendinnetje de slappe lach.

Ook eens een vrijend stelletje naast het ruiterpad, gallopeerde ik vrolijk langs.

Op de tankbaan op de hei waren we lekker aan het galloperen en kwam er een tank aan als tegenligger..oeps.

Edelherten tegen gekomen, en zwijnen met jonkies (gelukkig die keer op een zeer dapper paard).

Ook weleens gehad dat we mensen tegen kwamen die paarden hadden gehuurd en deze met de teugels aan een boom hadden geknoopt zoals in films.

Ook weleens van hetzelfde verhuurbedrijf een paard zonder ruiter tegen gekomen, ben er toen maar achteraan gegaan maar het dressuurpaard waar ik op zat kon niet zo hard galloperen.

Ook weleens een bumperklever gehad bij ditzelfde paard (auto) gelukkig verblikte of verbloosde hij niet om vervolgens wel een keer hard te schrikken van een scootmobiel in het bos waardoor ik gelanceerd werd.

Heb een keer gehad dat ik achtervolgd werd door een drone te paard, kwam ik de eigenaren later tegen en waren ze van het gelders landschap en vroegen ze of ze me galloperend mochten filmen met de drone. (was geen optie toen, denk dat paard dan ook heel hard gegallopeerd zou hebben)

Ehm ja, vast nog wel wat maar daar kom ik even zo snel niet op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 14:49 



 
Profiel   

Op een zomeravond in juni terecht gekomen in de wandelvierdaagse... := Paard ogen op steeltjes en om hem heen allemaal kinderen uit hun dak 'paardje aaien!'. Ik hou helemaal niet van kinderen, ik geloof dat ik het meest getraumatiseerd uit deze ervaring kwam. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 15:39 



 
Profiel   

Seksende mannen. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 15:56 



 
Profiel   

Rytir schreef
Helaas geen foto's van (want het was echt heel gaaf :):) ). Tijdens een weekendje weg tientallen militairen vanuit een vliegtuig met parachute en allerlei legervoertuigen. Was met een herdenking op de ginkelse hei, waren we op voorhand niet van op de hoogte. Mijn merrie was overigens superbraaf O:)

Yes! Die hadden wij ook dit jaar, maar bij ons was het gepland. Onze gids te paard wist hier van en wij hebben vanaf de Ginkelse Heide het hele spektakel kunnen zien. Ook mijn pony was superbraaf en trok zich er niets van aan.

[ img ]

Poepende mensen vlak lans het ruiterpad kan ik ook afvinken. :o

Verder maken we genoeg mee, maar kan ook niet zo één twee drie nu opnoemen wat heel apart was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 09:48 



 
Profiel   

... ik ben ooit klemgereden door een paardentrainer (die misschien klanten zocht voor een schriktraining...?).

Knollie deed het erg braaf, maar ik vind het onprofessioneel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 10:02 



 
Profiel   

Ik nam tijdens een buitenrit een verkeerde afslag en kwam onder de achtbaan van het pretpark doorgereden. (voor de duidelijkheid ik reed uiteraard niet over het pretpark, maar aan de buitenkant door het bos. Alleen de achtbaan liep wel iets voorbij het hek zeg maar). Godzijdank is mijn paard enorm bomproof want ze stond echt heel raar te kijken).
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 10:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 60 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen