Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 60 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

De gekste situaties op pad met je paard

 
Profiel   

Een landbouwmachine zo groot als een huis, gelukkig waren we 10 meter van ons eigen erf. Ik heb daarna nooit meer zo' n grote machine hier in de buurt gezien. De wielen waren zo groot als een trailer elk.

Een loslopende stier en we moesten er op een geasfalteerd weggetje van 1 auto breed langs, of we konden 10 km om. Dat is ons nog gelukt ook zonder afstijgen, de dame die achter ons wandelde met haar hond heeft echter meer moeite gehad om erlangs te komen. Bij de eerstvolgende boer gestopt, gelukkig was het zijn dier, die is hem gelijk gaan vangen.

In galop, opeens veert er een ree op uit de bosjes over de sloot, paard voor me schrikt zich het leplazarus en maakt een soort noodsprong uit het niets, gelukkig bleef ruiter zitten. Keihard om moeten lachen.

Een drone, dat maakt een paasei geluid! Paarden waren trouwens veel banger van de bestuurder ervan, omdat die in de bosjes stond, en ze waarschijnlijk dachten dat dat geluid van hem kwam. Hij moest de drone stilleggen en van plek wisselen voor we erlangs konden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 19:28 



 
Profiel   

Rytir schreef
Helaas geen foto's van (want het was echt heel gaaf :):) ). Tijdens een weekendje weg tientallen militairen vanuit een vliegtuig met parachute en allerlei legervoertuigen. Was met een herdenking op de ginkelse hei, waren we op voorhand niet van op de hoogte. Mijn merrie was overigens superbraaf O:)


Airborn :D das ieder jaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 19:33 



 
Profiel   

Explosieve opruimingsdienst die bezig waren...incl mannetjes in pak, vlaggetjes en nummertjes in de grond geprikt.

Er is hier het nodige gedumpt tijdens ww2, maar bij navraag of ik hier nog wel veilig reed bleek het om een oefening te gaan. :')
Helaas nog wel voor de mobieltjes met camera-tijdperk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 19:44 



 
Profiel   

Hier in de omgeving is het nooit saai. Een drone boven het ruiterpad, kitesurfers op het strand (heel veel in de zomer met de juiste wind….), 8 vierspannen in volle draf door de branding, een rennende blote man die op het strand voor onze neus overstak richting branding (merrrie van een vriendin van me vond het zeer aanstootgevend, die spoot een paar meter opzij van schrik), een paraglide die ineens vlak achter langs vloog terwijl wij net het duin over waren, Schotse Hooglanders op het ruiterpad, een auto van ProRail met sirene (en geloof me, ik heb nog nooit zo’n harde sirene gehoord…), een kameel (niet ok…) en jaren geleden een olifant (van Circus Renz) in het duin. Oh ja, en 2x Beatrix tegen gekomen op het strand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 19:54 



 
Profiel   

Ik ben ook wel eens op de heide gereden waar links en rechts de militaire parachutisten landden, toch best wel eng :+

Of iemand in zo'n banaan achtige ligfiets, dat vond paard vooral heel eng...

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 19:55 



 
Profiel   

Oh wacht, ik vergeet die fietser die voor zijn stuur een groot sigarettenpakje had gemonteerd in karton voor een manifestatie of carnaval. Er zat een gleuf in waardoor de fietser kon kijken naar de weg voor hem. Frontaal zag je echter alleen een groot Marlboro sigarettenpak met wiel erdoor. Paard had ogen op steeltjes!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 19:59 



 
Profiel   

Net niet helemaal goed doordacht... van grote afstand naar de paradropping van market garden gaan kijken. Uiteraard per paard, gewoon omdat dat kon, en lekker buiten de drukte. Het punt wat ik minder goed doordacht had, was dat de vliegtuigen precies boven ons hoofd draaiden om de volgende reeks paraschutisten te laten springen.

Machtig, maar pony werd er wel vlug van :+
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 20:11 



 
Profiel   

Een traumahelikopter, een hele grote legertank, drone, kano/bootjes, een man met diarree die uit de auto sprong en dacht op het ruiterpad naast de weg wel terecht te kunnen. Was voor niemand fijn...

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 20:54 



 
Profiel   

Een Schotse hooglander (of ander soort) tegen gekomen. Hij lag lekker te chillen onder een boom en we zagen elkaar echt last minute. Iedereen schrok en dat beest kwam overeind en stond midden op het pad ons aan te kijken. We zijn maar omgedraaid. :=

En een keer wilde ik oversteken bij een weg, kwam en een enorme stoet met motoren aan. Omdraaien was geen optie want we waren vlak daarvoor een andere groepje tegengekomen waar hij maar al te graag bij aan wilde sluiten. Dat zou hoog waarschijnlijk eindige in een oncontroleerbare spurt naar dat groepje. Dus toch, maar stil gaan staan bij de weg en de stoet op ons af laten komen. Hij liet vrij rustig al die motoren passeren. Ik had duidelijk meer stress :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 20:59 



 
Profiel   

Wij kwamen tijdens een bosrit een keer een verdwaalde fietser tegen.
Hij kwam vanaf een heuvel op het zandpad op ons af gerold met zijn fiets.
Het ging heel langzaam en omdat we geen idee hadden welke kant hij op hobbelde zijn we maar blijven staan.
Mijn merrie stond hem met grote ogen al snurkend aan en vooral heel verbaasd aan te kijken toen hij Haaawooo zei en zijn voorwiel bijna tussen haar voorbenen parkeerde :')
Gelukkig totaal geen stress en we hebben er enorm om gelachen uiteindelijk.
Man was gewoon echt even de weg kwijt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 21:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 60 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen