Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Georganiseerde paardenvakanties?

 
Profiel   

Hoi!

Ik zou graag willen weten of er interesse is in georganiseerde paardenvakanties. Ik bedoel dan vakanties met eigen paard. Het lijkt mij leuk om mezelf er wat meer in te verdiepen en kijken wat de opties hierin zijn. Wie weet kunnen we ooit een bokt vakantie (meeting) organiseren!? :Y)

Ik weet bijvoorbeeld dat Wieneke Haddering crosskamp organiseert, maar verder weet ik geen alternatieven. Zijn er bokkers die mee willen denken en deze vragenlijst in willen vullen? De vragenlijst is bedoelt voor iedereen wie mogelijk interesse zou hebben in een paardenvakantie met eigen (bijrijd/lease)paard :)

Klik hier om naar de enquête te gaan

-
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 11:53 



 
Profiel   

Het lijkt mij super leuk om dit soort dingen te kunnen gaan doen met mijn haflinger! Ze wordt alleen pas 3 jaar in 2022. :+ Maar zou zulke dingen heel graag doen als ze ingereden is! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 11:58 



 
Profiel   

Joh, bestaat al 35 jaar. Zie mijn onderschrift.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 15:48 



 
Profiel   

ikke schreef
Joh, bestaat al 35 jaar. Zie mijn onderschrift.


Ik zie alleen maar losse buitenritten in de agenda staan? Dat is niet echt wat ik bedoel :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 21:51 



 
Profiel   

xxPaige schreef
ikke schreef
Joh, bestaat al 35 jaar. Zie mijn onderschrift.


Ik zie alleen maar losse buitenritten in de agenda staan? Dat is niet echt wat ik bedoel :D

Duh, er waren nogal wat mogelijkheden in de afgelopen twee jaar.
Weekenden vallen onder samenkomsten.

Zo zouden we al twee jaar op rij naar de Mossel in Otterlo gaan, maar dat ging dus niet door. Hopelijk volgend jaar meer succes.

Evenmin als de NVVR ga jij deze plannen onder de huidige omstandigheden gerealiseerd krijgen.
Niks mis met die plannen, maar dan moeten de omstandigheden wel mee doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 22:11 



 
Profiel   

Ik wilde je ook al attent maken op de NVVR. Vorige maand nog een weekend laag soeren gehad.
Gezellige club.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 23:05 



 
Profiel   

Ook ingevuld! Super leuk als dit gaat komen!

Ik ben wel erg benieuwd vanwaar de vraag omtrent het transport? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 23:25 



 
Profiel   

ikke schreef
xxPaige schreef
Ik zie alleen maar losse buitenritten in de agenda staan? Dat is niet echt wat ik bedoel :D

Duh, er waren nogal wat mogelijkheden in de afgelopen twee jaar.
Weekenden vallen onder samenkomsten.

Zo zouden we al twee jaar op rij naar de Mossel in Otterlo gaan, maar dat ging dus niet door. Hopelijk volgend jaar meer succes.

Evenmin als de NVVR ga jij deze plannen onder de huidige omstandigheden gerealiseerd krijgen.
Niks mis met die plannen, maar dan moeten de omstandigheden wel mee doen.


Haha, nu stel je je wel een beetje aan. Tot voor kort was dit prima te organiseren, alleen nu na de laatste updates is het helaas weer even terug bij af :)
Laten we die discussie hier in ieder geval niet gaan voeren. Deze enquête is niet gericht op nu, maar op de toekomst.

Misschien kan je vertellen wat voor activiteiten jullie hebben georganiseerd? Moet ik dan alleen denken aan buitenritten of meer dan dat? Naar mijn weten hebben ze bij de Mossel geen rijbak. Dus dan vallen dingen als dressuurles / springles en dergelijke al af denk ik?

@Autumnn
De vraag over transport staat er in om de parkeergelegenheid te kunnen faciliteren qua ruimte. En eigenlijk ook voor het antwoord "Helaas lukt vaak al het bovenstaande niet". Puur interesse vanuit mezelf hoeveel mensen graag op vakantie met hun paard zouden willen, maar het vervoeren van het paard als een uitdaging / obstakel zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 00:19 



 
Profiel   

xxPaige schreef
Haha, nu stel je je wel een beetje aan. Tot voor kort was dit prima te organiseren, alleen nu na de laatste updates is het helaas weer even terug bij af :)
Laten we die discussie hier in ieder geval niet gaan voeren. Deze enquête is niet gericht op nu, maar op de toekomst.

Misschien kan je vertellen wat voor activiteiten jullie hebben georganiseerd? Moet ik dan alleen denken aan buitenritten of meer dan dat? Naar mijn weten hebben ze bij de Mossel geen rijbak. Dus dan vallen dingen als dressuurles / springles en dergelijke al af denk ik?

@Autumnn
De vraag over transport staat er in om de parkeergelegenheid te kunnen faciliteren qua ruimte. En eigenlijk ook voor het antwoord "Helaas lukt vaak al het bovenstaande niet". Puur interesse vanuit mezelf hoeveel mensen graag op vakantie met hun paard zouden willen, maar het vervoeren van het paard als een uitdaging / obstakel zien.

Nee, ik heb in het verleden (mede) weekenden georganiseerd en weet dus hoeveel werk daar in zit.
De NVVR heeft dit jaar ook wel wat georganiseerd maar niet bij benadering wat we voorheen deden. 6 a 7 weekenden per jaar was eigenlijk soort van de regel.

De dagritten die nog wel op de site staan zijn een stuk simpeler te organiseren (en om te gooien) en daarmee gaat dat ook gewoon door en dat is een goede zaak.

Maar dat alles doet er niks aan af dat het idee onverminderd leuk en goed blijft.

Naar de Mossel gingen we met Hemelvaartweekend. Lekker lang weekend de Ginkel onveilig maken. Buitenritten dus. Die ritten worden niet georganiseerd; binnen de aanwezigen ontstaan spontaan plannen waar mensen bij aanhaken en zo vormen zich verschillende groepjes met diverse plannen. Maar evengoed gebeurt het dat zo'n groep onderweg opsplitst of dat twee groepen elkaar ontmoeten en samen verder gaan of mensen wisselen van groep omdat ze zich verkeken hebben op afstand (zowel te lang als te snel terug).
Dit soort rijweekenden doen we 3 a 4 keer per jaar, op verschillende lokaties in het land.
Het weekend waar SjonnieZ op doelt was bij de beroemde camping Boszicht :)

Accommodatie kan alles zijn van je eigen puptent tot super-de-luxe-hotel. We hebben gekampeerd op vele plekken maar ook vd Valk Hoenderloo als adres tijdens een trektocht gehad en alles daar tussenin.

In de winter doen we les- instructie en kennismakingsweekenden. Les en begeleiding rondom een specifiek thema en dat kan alles zijn van springen, dressuur tot TREC en endurance training. Zo hebben we ook ooit met dameszadel gereden. Kan ik je aanbevelen om te proberen :j

Wij doen dit soort weekenden in eigen beheer, met eigen instructie en eigen catering. Eigenlijk kun je niet een discipline verzinnen of er zijn leden die daar serieus wat mee doen in de vorm van training, instructie en begeleiding. De catering is al jaren berucht bij degene die aan de lijn doen :D en geroemd door genieters van lekker eten :j

Probleempje is dat het aantal accommodaties die een bak vrij beschikbaar hebben in het weekend steeds wat lastiger wordt. Ze vallen wel af van de lijst (DOP, stal Willemien) maar ze komen er eigenlijk niet bij.


Is het dan alleen maar heel leuk? Ja en nee. Degenen die het kennen, weten wat te verwachten en staan in de rij om in te schrijven.
Wat ik wel merk uit gesprekken met mensen die er voor het eerst zijn, is dat ze vaak wat onzeker zijn of ze "er wel bij passen". Op de weekenden heerst er eigenlijk altijd wel de sfeer van: hee, jij bent nieuw, wat leuk! Vertel eens, wat voor paard heb je? En daarmee is het ijs vaak al gebroken voor het ontstaan is :D of zoals iemand eens zei: ik had koudwatervrees maar het was een warme deken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 12:02 



 
Profiel   

Dat is een heel goede beschrijving van onze activiteiten.

Ben nu wel nieuwsgierig wie er achter “ikke” zit. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 12:14 



 
Profiel   

SjonnieZ schreef
Dat is een heel goede beschrijving van onze activiteiten.

Ben nu wel nieuwsgierig wie er achter “ikke” zit. :))

Ik ben het meubilair van de vereniging, volgens sommigen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 12:25 



 
Profiel   

ikke schreef
SjonnieZ schreef
Dat is een heel goede beschrijving van onze activiteiten.

Ben nu wel nieuwsgierig wie er achter “ikke” zit. :))

Ik ben het meubilair van de vereniging, volgens sommigen :D


Toevallig bij het well/maasduinen weekend geweest afgelopen zomer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 12:37 



 
Profiel   

SjonnieZ schreef
Toevallig bij het well/maasduinen weekend geweest afgelopen zomer?

Nee, ik ben de laatste drie jaar door verschillende omstandigheden niet erg actief geweest. Heb mijn "status" geen eer aan gedaan :D

Ik was enkele jaren geleden op het kampeerweekend in de Maasduinen. Ben toen met onze instructrice in 6 dagen terug naar haar huis gereden met haar paarden. Dat was een leuke rit langs het Wilhelmina-kanaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 12:46 



 
Profiel   

Dat is zeker een mooie en uitgebreide omschrijving van de activiteiten. Zoiets is inderdaad wat ik ook bedoel, maar had nog nooit van jullie gehoord :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 12:52 



 
Profiel   

xxPaige schreef
Dat is zeker een mooie en uitgebreide omschrijving van de activiteiten. Zoiets is inderdaad wat ik ook bedoel, maar had nog nooit van jullie gehoord :o



Gij zijt welkom!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 12:59 



 
Profiel   

ikke schreef
SjonnieZ schreef
Toevallig bij het well/maasduinen weekend geweest afgelopen zomer?

Nee, ik ben de laatste drie jaar door verschillende omstandigheden niet erg actief geweest. Heb mijn "status" geen eer aan gedaan :D

Ik was enkele jaren geleden op het kampeerweekend in de Maasduinen. Ben toen met onze instructrice in 6 dagen terug naar haar huis gereden met haar paarden. Dat was een leuke rit langs het Wilhelmina-kanaal.


Dat weekend heb ik gemist.. ben al jaren lid maar er ook een tijdje tussenuit geweest. Er daagt wat met deze omschrijving.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 13:05 



 
Profiel   

xxPaige schreef
Dat is zeker een mooie en uitgebreide omschrijving van de activiteiten. Zoiets is inderdaad wat ik ook bedoel, maar had nog nooit van jullie gehoord :o

Hhhmmm, en wat hadden we kunnen doen dat je wellicht wel ooit van ons gehoord had?

PR is belangrijk, dat zie je en dat geldt voor jouw ideeën net zo goed als voor de NVVR.

Het is een vlak waarin eigenlijk te weinig gebeurt.
Als NVVR doen we eigenlijk te weinig aan onze naamsbekendheid en aan de andere kant wordt er erg weinig georganiseerd als je met je eigen paard op stap wil.

Natuurlijk zijn er allerlei trainingscursussen en je kunt op best veel plekken een poos (weekend, week, langer) met paarden op stap maar gewoon de zooi in je auto gooien en ergens een week naar toe om gewoon lekker met je paard bezig te zijn, dat is blijkbaar een drempel. Jammer!

Ik was eens met diezelfde instructrice een paar dagen op stap in Zeeland. Zitten we tussen de middag ergens te eten, paarden op een stukje gras aan een touwtje; komt er iemand langs met een paardje: oh, dat zou ik ook graag willen! Wij, in koor: ga mee, wat let je!
En dan komen de "uitvluchten": geen tijd, huis, werk en nog zo wat.

Natuurlijk kun je niet zomaar je zooi bij elkaar grijpen en met een stel anderen mee gaan maar ik merk wel dat veel mensen er soort van tegenop zien om gewoon iets te boeken en te gaan; die drempel.

In mijn optiek is daar best een flinke markt die eigenlijk nauwelijks wordt bedient. Ik heb absoluut niet de illusie dat de 6 weekenden a 20 personen per keer voorziet in de volledige vraag :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 13:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen