Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Pony word te sterk op buitenrit

 
Profiel   

Een paard bokt niet uit eigenwijsheid. Dus inderdaad, hoe weet je dat het niet lichamelijk is? Dat het niet zijn tanden zijn of het zadel?
Buiten kan het zijn dat hij terug wilt, of ook pijn heeft, maar als het in de bak niet goed gaat moet je terug naar de basis. Misschien vertrouwd jouw paardje je helemaal niet, neem eens grondwerk lessen.
Het is een langere leerweg maar zeker eén die het waard is, er maar gewoon een hulpteugel aan hangen is niet de oplossing.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 16:58 



 
Profiel   

Myponys1 schreef
Askja schreef
Misschien vanwege haar leeftijd?

edit:
Ah nee dat zal wel niet, volgens haar profiel is ze 21 ;)


Waarschijnlijk heb ik dat verkeerd in gevuld want ik ben 13

Ah OK!

Ik denk dat jij, ook gezien je leeftijd, het meest hebt aan een goede en fijne instructeur die jou en je pony kan helpen elkaar wat beter te begrijpen. Die jou duidelijk kan maken waarom je pony buiten sterk wordt en waarom ie af en toe een bokje geeft.

Ik denk dat jullie een heel stuk fijner kunnen rijden samen als jij je teugel losser kunt laten zodat je pony wat lucht krijgt. Maar dat lukt natuurlijk niet in één keer en is in het begin ook helemaal niet zo makkelijk met een pittige pony, daar heb je echt die instructeur voor nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 19:01 



 
Profiel   

Wat Askja zegt.
Ik had ook even in het profiel gekeken en dacht het met een 21 jarige van doen te hebben...
Veel succes met je pony TS.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 19:20 



 
Profiel   

Moet ik eerst een instructeur vinden die hier wilt komen want heb geen vervoer en die van de manege waar ik rijd op de manege pony’s en paarden willen niet hier komen lesgeven dus dan moet ik daar heen

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 20:12 



 
Profiel   

Oproepje plaatsen? Of een advertentie op Boktmarkt?
Er zijn genoeg instructeurs die aan huis komen om les te geven, vast ook wel bij jou in de buurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 20:18 



 
Profiel   

Ik ga vandaag met de pony eventjes naar het bos dan houd mijn moeder hem gewoon losjes vast aan een touwtje en laat ik de teugels ook lang ik hoop dat het goed gaat maar moet ik eerst eventjes in de bak rijden of niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 13:09 



 
Profiel   

Dat zou ik zeker doen.

En les nemen ;) Echt doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 13:13 



 
Profiel   

Askja schreef
Dat zou ik zeker doen.

En les nemen ;) Echt doen.


Okee topp!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 13:15 



 
Profiel   

Voor als mensen het zich of vroegen het ging echt goed maar ik moet vooral niet de teugels lang laten maar soms even een ophouding maken en hem soms even stil zetten zodat hij weet dat ik gewoon de baas ben nu ga ik vrijdag zaterdag of zondag weer een stukje proberen. En gisteren schrok die op het laatste stukje van vuurwerk dus lag ik bijna ik de sloot! :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 12:59 



 
Profiel   

Misschien kan je starten om na het rijden in het bak buiten uit te stappen. Dan is hij misschien wat minder heet. En die tip van dat grazen, dat zou ik niet direct doen. Heb je straks een pony die constant de berm in duikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 13:14 



 
Profiel   

BaileyMix schreef
Misschien kan je starten om na het rijden in het bak buiten uit te stappen. Dan is hij misschien wat minder heet. En die tip van dat grazen, dat zou ik niet direct doen. Heb je straks een pony die constant de berm in duikt.


Nou ja ik kan het proberen maar na het galopperen is hij juist wakker

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 13:17 



 
Profiel   

Hoi TS, ik zou eerst de reden zoeken, waarom je pony zo sterk wordt. Is dat iets nieuws? Komt het door de druk die jezelf gebruikt of bv door teveel prikkels buiten? Want dat zijn twee totaal verschillende oorzaken. Om maar wat te noemen....

Ik heb zelf een paard wat buiten erg sterk kan zijn, omdat hij o.a. overprikkeld raakt en alles in de omgeving in de gaten houdt. Dat doet hij vrij in de kudde ook, dat is een karaktertrek. Hij is bv erg beschermend, maar beseft niet dat ik als zijn ruiter daar niet altijd blij van wordt, haha....

Hij is wat macho, denkt vaak dat hij nog hengst is. Zeker als hij goed in zijn vel zit. In de bak doet hij alles braaf. En ja, je moet hem écht rijden en aan het werk houden. Grondwerk, NH, onze band, het is allemaal dik in orde, al jarenlang. Toch blijft het keihard werken, juist ook in samenwerking met mij kundige instructrice.

Geen idee waarom jouw pony dit doet en het is ook altijd lastig te beoordelen op bokt. Omstandigheden, rijkunst, karakter, optoming...

Heb jij zelg les? Zou in elk geval een instructeur zoeken die naar jullie beiden kijkt en het niet meteen in hulpteugels en heftigere bitten ed zoekt. Of ienand anders, die jou hiermee kan helpen. Bosritjes zijn er om te genieten. Succes!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 13:39 



 
Profiel   

Twiggy2008 schreef
Hoi TS, ik zou eerst de reden zoeken, waarom je pony zo sterk wordt. Is dat iets nieuws? Komt het door de druk die jezelf gebruikt of bv door teveel prikkels buiten? Want dat zijn twee totaal verschillende oorzaken. Om maar wat te noemen....

Ik heb zelf een paard wat buiten erg sterk kan zijn, omdat hij o.a. overprikkeld raakt en alles in de omgeving in de gaten houdt. Dat doet hij vrij in de kudde ook, dat is een karaktertrek. Hij is bv erg beschermend, maar beseft niet dat ik als zijn ruiter daar niet altijd blij van wordt, haha....

Hij is wat macho, denkt vaak dat hij nog hengst is. Zeker als hij goed in zijn vel zit. In de bak doet hij alles braaf. En ja, je moet hem écht rijden en aan het werk houden. Grondwerk, NH, onze band, het is allemaal dik in orde, al jarenlang. Toch blijft het keihard werken, juist ook in samenwerking met mij kundige instructrice.

Geen idee waarom jouw pony dit doet en het is ook altijd lastig te beoordelen op bokt. Omstandigheden, rijkunst, karakter, optoming...

Heb jij zelg les? Zou in elk geval een instructeur zoeken die naar jullie beiden kijkt en het niet meteen in hulpteugels en heftigere bitten ed zoekt. Of ienand anders, die jou hiermee kan helpen. Bosritjes zijn er om te genieten. Succes!!


Hij houd sowieso alles in de gaten maar met de vorige eigenaar kon hij ook makkelijk alleen naar het bos 4 februari heb ik heb 4 jaar en de eerste 2jaar moest hij best wel aan mij wennen dus misschien vertrouwd hij mij nog niet helemaal

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 14:25 



 
Profiel   

Myponys1, dan is het vast een kwestie van leiderschap....

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 15:50 



 
Profiel   

Ik ben vandaag weer 20 minuten met hem in het bos geweest en deze x helemaal alleen zonder dat ik aan een touwtje zat en hij was precies het zelfde hij keek wel naar meer dingen maar snapte wel beter dat ik er ben dus dat hij niet weg moet rennen en deze x had ik niet eerst even in de bak gereden omdat daar nu zoveel water in ligt dat het net een zee is
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 15:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen