Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Galoppeerbaan omgeving Culemborg

 
Profiel   

Hallo allemaal,

Hopelijk staat mijn vraag hier goed. Heeft iemand een idee of er een galoppeerbaan in de omgeving van Culemborg zit? Het is niet om te racen maar voor de galoptraining en schakelen in de galop van mijn jonge paard lijkt het me fijn om even een langer stuk te hebben dan onze 20*40 bak.

Stevig bospad is ook goed. Maar mijn ervaring, waar ik tot nu toe ben geweest, is dat veel bospaden niet zo heel lang of stabiel qua ondergrond zijn of toch veel grote stenen of boomstronken uitsteken om te schakelen in galop.

Mocht je iets weten dan hoor ik het heel graag.


Laatst bijgewerkt door Faily op 21-01-23 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 11:03 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Buitenrijden, ruitervakanties en trektochten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 11:40 



 
Profiel   

Stal El Caballo in Culemborg heeft (of had) een eigen baan (wel gras), aan de Oudaseweg.
Het Rondeel (Lange Dreef) is ook heel fijn (heb daar heel wat km´s heen en weer gegaloppeerd (al mag het officieel niet daar).

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 12:11 



 
Profiel   

Mastbos heeft een mul galoppeerbaan
Was vroeger de baan voor trainen met tanks is echt een brede lange baan

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 12:13 



 
Profiel   

gabyfedde schreef
Stal El Caballo in Culemborg heeft (of had) een eigen baan (wel gras), aan de Oudaseweg.
Het Rondeel (Lange Dreef) is ook heel fijn (heb daar heel wat km´s heen en weer gegaloppeerd (al mag het officieel niet daar).
Dit inderdaad, heel veel km's :)

Je zou nog een rondje Meent kunnen doen, al denk ik niet dat het daar mag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 12:32 



 
Profiel   

Ik kom niet uit die buurt, maar soms is een accommodatie met grote springpiste (zand) ook best geschikt voor zoiets.

Wij deden zo wel wat rondes op de 70x90 springarena met agterberg bodem op stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 12:41 



 
Profiel   

Een andere richting: Kijk eens naar een cross terrein in de buurt. Die hebben vaak een galloppeerbaan. En anders hebben ze vaak meer dan genoeg ruimte om gewoon lekker buitenom te galopperen.

Rob Jansen in Hernen heeft er 1.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 13:29 



 
Profiel   

Ik kom ook niet uit de buurt. Met de tankbaan bij het Mastbos is inderdaad breed en lang. In het mastbos zelf ook veel lange lanen met goede bodem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 13:30 



 
Profiel   

Ik zoek zoiets ook, maar dan regio Leiden/Den Haag :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 13:32 



 
Profiel   

Hc de Schalm in Renswoude heeft een mooie baan. Wel van tevoren even bellen/mailen of het uitkomt en terreinkosten betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 13:34 



 
Profiel   

BloemBloem schreef
Ik zoek zoiets ook, maar dan regio Leiden/Den Haag :)


Dan kan je op Duindigt doen. Op de website staat een pagina over het trainen op Duindigt. Helemaal onderaan staat waar je contact kan opnemen als je een keer met je rijpaard wilt komen rijden

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 14:11 



 
Profiel   

Jessica007 schreef
BloemBloem schreef
Ik zoek zoiets ook, maar dan regio Leiden/Den Haag :)


Dan kan je op Duindigt doen. Op de website staat een pagina over het trainen op Duindigt. Helemaal onderaan staat waar je contact kan opnemen als je een keer met je rijpaard wilt komen rijden


Ik ga gelijk kijken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 14:21 



 
Profiel   

Bij deze link naar die website, https://renbaanduindigt.nl/voor-deelnemers/ volgens deze mag particulier met rijpaarden trainen inderdaad gewoon op Duindigt. Ben benieuwd, lijkt mij ook hartstikke leuk om te doen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 15:12 



 
Profiel   

gabyfedde schreef
Stal El Caballo in Culemborg heeft (of had) een eigen baan (wel gras), aan de Oudaseweg.
Het Rondeel (Lange Dreef) is ook heel fijn (heb daar heel wat km´s heen en weer gegaloppeerd (al mag het officieel niet daar).


Super, dankjewel voor de tips!! Het Rondeel is dat een zandpad? Hoeft niet per se een ruiterpad te zijn, als ik maar niemand in de weg zit

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 17:35 



 
Profiel   

Super bedankt voor alle antwoorden echt top!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 17:36 



 
Profiel   

Ailill schreef
gabyfedde schreef
Stal El Caballo in Culemborg heeft (of had) een eigen baan (wel gras), aan de Oudaseweg.
Het Rondeel (Lange Dreef) is ook heel fijn (heb daar heel wat km´s heen en weer gegaloppeerd (al mag het officieel niet daar).
Dit inderdaad, heel veel km's :)

Je zou nog een rondje Meent kunnen doen, al denk ik niet dat het daar mag.


Ik heb Meent gezocht internet, maar ik kwam uit in een woonwijk in Buren. Denk niet dat je dat bedoeld :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 17:41 



 
Profiel   

Faily schreef
gabyfedde schreef
Stal El Caballo in Culemborg heeft (of had) een eigen baan (wel gras), aan de Oudaseweg.
Het Rondeel (Lange Dreef) is ook heel fijn (heb daar heel wat km´s heen en weer gegaloppeerd (al mag het officieel niet daar).


Super, dankjewel voor de tips!! Het Rondeel is dat een zandpad? Hoeft niet per se een ruiterpad te zijn, als ik maar niemand in de weg zit
Het rondeel is eigenlijk een groot vierkant pad, met steeds naar het midden weer een pad, vlakbij de Kaasboerderij (Hamseweg) en aan de dijk :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 18:20 



 
Profiel   

Faily schreef
Ik heb Meent gezocht internet, maar ik kwam uit in een woonwijk in Buren. Denk niet dat je dat bedoeld :')
Zoek eens op recreatieplas de Meent, in Beusichem :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 18:21 



 
Profiel   

BloemBloem schreef
Ik zoek zoiets ook, maar dan regio Leiden/Den Haag :)

Gewoon op het strand ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 18:23 



 
Profiel   

Ailill schreef
Faily schreef
Ik heb Meent gezocht internet, maar ik kwam uit in een woonwijk in Buren. Denk niet dat je dat bedoeld :')
Zoek eens op recreatieplas de Meent, in Beusichem :)


Oh ja ik weet het. Nee er staat zelfs een bord verboden voor paarden. Maar bedankt voor het meedenken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 19:30 



 
Profiel   

Super, dankjewel voor de tips!! Het Rondeel is dat een zandpad? Hoeft niet per se een ruiterpad te zijn, als ik maar niemand in de weg zit[/quote]Het rondeel is eigenlijk een groot vierkant pad, met steeds naar het midden weer een pad, vlakbij de Kaasboerderij (Hamseweg) en aan de dijk :)[/quote]

Dankjewel heb het gevonden op Google maps :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 19:30 



 
Profiel   

Denk niet dat in dezen buurt wat is renswouden wel

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 22:20 



 
Profiel   

Bedenk me net dat manege Ravenswaaij ook een baan heeft aangelegd tussen de weilanden. Geen idee of je daar als buitenstaander gebruik van mag maken, en hoe lang hij is/of je een mooi rondje kan maken. Wel heel dicht bij Culemborg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 11:01 



 
Profiel   

Sinds wanneer is dat dan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 11:54 



 
Profiel   

Heb je aan Marienwaerdt gedacht? De Notenlaan heeft metersbrede grasbermen en is heel breed, maar er zijn ook lange zandpaden op het landgoed. Je zou eens kunnen informeren bij de Paardenheerlijkheid wat er precies mag.

http://www.paardenheerlijkheid.nl/
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 12:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen