Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Waar op vakantie met ponies en 4 kinderen

 
Profiel   

Om de ervaring van mijn paard te vergroten (en omdat ik zelf heerlijk vind) wil ik af en toe een weekend weg met mijn gezin en paard(en).
Mijn gezin bestaat uit 4 volwassenen en 4 kinderen in de leeftijd 1-6 jaar.

Er zijn genoeg plekken waar je heen kunt met je paard, maar een plek die geschikt is en ook leuk voor mijn kinderen kan ik niet heel goed vinden. Toen dacht ik dat bokt misschien leuke plekken wist!



Ik zoek:
- een huisje/grote caravan met minimaal 3 slaapkamers. Een huisje is fijn omdat daar vaak wat meer ruimte is.
- een speeltuin

- ruimte voor het paard, paddock of weiland is beide prima.


- het liefst daar toegang tot onbeperkt hooi, maar zo nodig neem ik het zelf wel mee.
- direct aan het bos/natuur, ik rij en wandel nog maar korte rondjes en ik vind het zonde als de eerst en laatste 2 km langs de weg zijn.


Ik hoef geen luxe, boerencampings zijn prima. Ik pas niet zo goed bij superdeluxe...


Weet iemand een leuke plek?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 15:02 



 
Profiel   

Reeenwissel in Hoogersmilde. Direct aan het drents friese wold

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 15:43 



 
Profiel   

Camping boszicht. Hier zit Camping de jutberg tegenover met speeltuin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 18:31 



 
Profiel   

Toevallig kreeg ik laatst reclame voor kamperen met paarden en kinderen (al heb ik die laatste niet). Was een website die een aantal plekken promoot. Zaten een paar leuke bij.

Bij dezen: https://campingkidz.nl/paard.html

PS ik heb geen banden met deze website, moest er aan denken bij je vraag en heb gegoogeled op kamperen met paarden en kinderen :Y) Geen eigen ervaring dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 18:44 



 
Profiel   

Camping Boszicht in Laag-Soeren zit direct aan het bos en heeft ook een klein speeltuintje voor de kinderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 19:12 



 
Profiel   

Boerderijcamping Het Amerveld in Amen, Drenthe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 19:31 



 
Profiel   

Camping Ommerland in Ommen, leuke huisjes. Er zijn ook huisjes vlak naast de stallen te boeken. Buitenbak, paddocks, ruiterpad begint op de camping.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 20:05 



 
Profiel   

Boszicht zelf ook geweest. Toen mijn dochter 6 werd vond ze het niet meer leuk. Daarna naar de Reeënwissel geweest, en de afgelopen 2 jaar naar camping Samoza. En ik kan zeggen, beiden zijn echt leuk voor kinderen en ook fijn voor de paarden :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 20:24 



 
Profiel   

Den Haspel in Ermelo/Harderwijk.
Super fijn huisje voor gezin en goede plek voor de paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 20:27 



 
Profiel   

Alberthoeve Wateren

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 20:28 



 
Profiel   

Otterlo-actief.nl
Yurt, grote wigwam sauna hottub, klimwand, buiten activiteiten wei voor je paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 21:18 



 
Profiel   

Super leuke reacties! Bedankt.

@emptywords. Bij de ene plek zie ik geen huisjes met 3 slaapkamer en bij de andere geen mogelijkheid om een paard mee te nemen. Of kan je bij de ene logeren en bij de andere je paard kwijt?

Ik ben 1x weg geweest en dat was naar de Reeenwissel. Dat is inderdaad een hele mooie plek voor kinderen en paarden, direct aan het bos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 22:24 



 
Profiel   

Ik denk dat camping Samoza aan al jouw eisen voldoet.
Huisje met drie slaapkamers beschikbaar.
Speeltuinen op het park, zelfs eentje naast de manege.
Snel in het bos, ik heb zelf wel onbeperkt hooi gevoerd.
Dit wel dmv zelf netten ophangen en gewoon vullen. Had daarnaast wel zelf extra baaltjes hooi mee genomen.
Ze hebben alleen stal met zanduitloop, deze gaat in de avond dicht tot de ochtend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 22:30 



 
Profiel   

Als je paard de koeien met rust laat: https://dehoutkamp.nl/

Nee, het staat niet op de site maar als je het meldt, is het geen probleem.
Het enige nadeel: als alle hekken open staan en je paard staat achterin, is het 10min lopen voor je bij hem bent }>

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 09:37 



 
Profiel   

@ ikke, wat gaaf!
Laten de koeien mij paard ook met rust :,). Ik hoef het hele weekend niet opstap, tussen de koeien staan is al super leerzaam.


Samoza ziet er leuk uit. Als ik het invoer kost de boederij wel bijna 500 euro voor 6 personen, zonder kosten van de paarden. Dat vind ik een beetje pittig. Maar de plek is absoluut mooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 12:56 



 
Profiel   

[ img ]

Ik had mijn paarden gestald bij de Horstelerie, en zelf verbleven in een vakantiehuisje in het Hooge Holt.

Het park heeft leuke huisjes, met veel accomodatie en vertier voor kinderen op het park. Zelf heb ik nu een huisje aldaar gekocht en dit is beschikbaar voor verhuur. Buiten het seizoen voor 390,00 euro per week. Hierbij komt dan nog wel de schoonmaakkosten en toeristenbelasting. Het huisje ligt En aan een visvijver. Dit is een 6 persoons huisje met 3 slaapkamers

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 14:13 



 
Profiel   

Bedankt voor de tip.
Je plek ziet er heerlijk uit, helaas is een huisje aan een vijver met mijn kinderen geen optie (niet veilig).
Wellicht dat een ander huisje op het park wel geschikt is. Ik ga er eens naar kijken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 13:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen