Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Naar het strand, Bloemendaal aan Zee?

 
Profiel   

Hoi Bokkers!

We zijn een dagje naar het strand aan het plannen met mijn verzorgpaard, maar ik moet zeggen dat ik door de strandkorrels de zee niet meer zie :D

Ik heb Bloemendaal aan Zee gevonden, op deze kaart: https://www.ruiterenenmennen.nl/stap4.p ... =672#stap4 staat dat er vanaf de parkeerplaats "Parnassia" geen directe route het strand op is, dat je eerst een stukje om moet rijden richting een andere parkeerplaats en daarna het strand op kan.
Op deze website: https://www.buitenrijden.nl/easygis-map ... rk,camping lijkt er wel direct vanaf de parkeerplaats een route naar het strand zelf te lopen.

Ik ging vaak naar de Langevelderslag in Noordwijk, maar ik begrijp dat je daar niet meer mag parkeren met de trailer, plus dat er langs het strand geen ruiterpad meer loopt.

Mochten jullie nog andere opties hebben, dan zijn die zeker welkom. Vereiste is wel dat de parkeerplaats dicht bij het strand zit zodat de mensen die niet te paard zijn geen uren door de duinen hoeven te klunen. Daarbij moet het wel enigszins goed te bereiken zijn vanaf het midden des lands :)
Ik zag bijvoorbeeld ook nog Hoek van Holland, maar het is me daar ook niet helemaal duidelijk hoe ver het rijden is vanaf de parkeerplaats tot het strand.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 18:41 



 
Profiel   

In Hargen aan zee heb je een grote parkeerplaats direct aan het strand en andere kant direct aan het bos/Schoorlse Duinen. Ligt in de buurt van Alkmaar NH.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 19:04 



 
Profiel   

Lepeltje23 schreef
In Hargen aan zee heb je een grote parkeerplaats direct aan het strand en andere kant direct aan het bos/Schoorlse Duinen. Ligt in de buurt van Alkmaar NH.


Bedankt voor de tip, dit is echter al wel 40km verder dan Bloemendaal voor ons :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 19:14 



 
Profiel   

Ik zou naar het Noorderbad in Wijk aan Zee gaan. Vanaf daar rijdt je in 5 minuten het strand op en er is vooral in de wintermaanden ruim voldoende parkeerplek. :) Parkeerplaats Noorderbad moet je dan hebben :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 19:16 



 
Profiel   

Katwijk, parkeren op de grote parkeerplaats bij manege Jonker en dan zo het strand op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 19:19 



 
Profiel   

Bij Parnassia in Overveen kun je parkeren en direct het strand op. Je hoeft echt alleen de duin af. De ruiterpaden in de duinen zelf ken ik niet maar zijn er wel.

Het is wel betaald parkeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 19:20 



 
Profiel   

Maflinger_S schreef
Katwijk, parkeren op de grote parkeerplaats bij manege Jonker en dan zo het strand op.


Dat wilde ik ook zeggen inderdaad! Is echt ideaal :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 19:22 



 
Profiel   

Je hebt ook IJmuiden strand, volgens mij is die wel best goed bereikbaar. Bij parnassia staat er best vaak trailers en het is makkelijk het strand te bereiken. Let wel op dat het ook een losgebied is voor honden, dus dat moet je paard maar tegen kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 19:40 



 
Profiel   

Denise_Storm schreef
Maflinger_S schreef
Katwijk, parkeren op de grote parkeerplaats bij manege Jonker en dan zo het strand op.


Dat wilde ik ook zeggen inderdaad! Is echt ideaal :D

Dat is parkeerplaats de Noordduinen?


MoOtJuHh schreef
Bij Parnassia in Overveen kun je parkeren en direct het strand op. Je hoeft echt alleen de duin af. De ruiterpaden in de duinen zelf ken ik niet maar zijn er wel.

Het is wel betaald parkeren.


Weet je toevallig hoe duur het daar is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 19:45 



 
Profiel   

Volgens internet, het eerste half uur gratis daarna min 2,20 en max 16,50 (dagtarief wat 5,5 uur is). Dat zou dan 16,50/5,5 uur zijn geeft 3 euro per uur. Mocht je graag door de duinen willen, dan is parkeren bij koevlak goedkoper met een max/dagtarief van 9 euro.

Bron: https://www.np-zuidkennemerland.nl/4271 ... ikbaarheid

Ik vind het persoonlijk een fijn strand. Je hoeft alleen de duin af en dan ben je op strand en aan zee. Bij castricum is het strand ook mooi, maar vind ik het stappen van de parkeerplaats naar het strand wat spannende elementen hebben, zoals een smalle stoep naast de weg met slagbomen en vlaggenmasten met van die betonnen (?) pionnetjes ter verduidelijking als afscheiding van de stoep en weg. Ik vond het zelf spannend voor met paard, maar als je een brave hebt die niet snel onder de indruk is, is het daar prettiger on bij het strand te komen, sat is grotendeels verhard, dus geen mul zand

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 16:24 



 
Profiel   

Maar vanaf het Koevlak/bezoekerscentrum Overveen ben je echt nog wel even onderweg voor je op het strand bent. Als het je dus alleen gaat om het strand dan is Parnassia prima (betaald parkeren maar je kan zo het strand op; hou wel rekening met de milieuzone in Haarlem), of IJmuiderslag (gratis parkeren).

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 16:35 



 
Profiel   

Ja, dat is parkeerplaats De Noordduinen in Katwijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 16:38 



 
Profiel   

Wijk aan Zee is gratis parkeren :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 16:47 



 
Profiel   

In Castricum kan je gratis de trailer bij restaurant Johanna's Hof/De Hoep zetten) en dan via de Zeeweg richting het strand stappen. Je vermijdt dan ook die smalle weg met de slagbomen.
Je kan vanaf Johanna's Hof ook binnendoor naar het strand, via het bos, maar dan moet je wel even een duinkaart kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 16:54 



 
Profiel   

Niqui schreef
In Castricum kan je gratis de trailer bij restaurant Johanna's Hof/De Hoep zetten) en dan via de Zeeweg richting het strand stappen. Je vermijdt dan ook die smalle weg met de slagbomen.
Je kan vanaf Johanna's Hof ook binnendoor naar het strand, via het bos, maar dan moet je wel even een duinkaart kopen.


Maar dat is nog wel een eind stappen toch? 20 minuten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 17:00 



 
Profiel   

Hoek van Holland is inderdaad ook een goede optie! Je kan gratis parkeren op de parkeerplaats bij Ina's snackbar (aan de Koningin Emmaboulevard). Dit is een behoorlijke ruime en rustige parkeerplaats. Vanaf daar rij je gelijk het ruiterpad op, klein stukje door 'de duinen' en dan ben je met 5 minuutjes stappen op het strand. Dus ook heel goed te lopen voor mensen die niet te paard zijn. Het spreek heel erg voor zich hoe je moet rijden. Tegenover de snackbar ga je het ruiterpad op en hou je zoveel mogelijk links aan, waardoor je als ware langs de in-/uitvaart van de zee blijft rijden (als je even de kaart voor je haalt). Je komt dus echt op het puntje van Hoek van holland op het strand uit.

Je kan ook parkeren bij Manege Noordland, in 's-Gravenzande volgens mij.

Ik zal ook even voor je kijken, want er is laatst een heel ruiternetwerk uitgezet, met knooppunten. Ik heb een foto van het kaartje en deze is vast ook op internet te vinden. Ik ga even zoeken!

Het strand van HvH is echt heerlijk rijden. Ontzettend breed en eigenlijk altijd fijn, hard zand over een brede strook. Als het dan druk is langs de kustlijn met wandelaars, kan je vaak 30m richting de duinen nog steeds heel fijn rijden. Ook zijn de ruiterpaden door de duinen erg leuk rijden! Ik ging meestal heen over het strand en dan terug via de duinen.

Gevonden;
https://www.ruiterenenmennen.nl/stap4.p ... =119#stap4

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 17:03 



 
Profiel   

Earth schreef
Niqui schreef
In Castricum kan je gratis de trailer bij restaurant Johanna's Hof/De Hoep zetten) en dan via de Zeeweg richting het strand stappen. Je vermijdt dan ook die smalle weg met de slagbomen.
Je kan vanaf Johanna's Hof ook binnendoor naar het strand, via het bos, maar dan moet je wel even een duinkaart kopen.


Maar dat is nog wel een eind stappen toch? 20 minuten?

Klopt, is toch wat verder stappen dan ik dacht.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 09:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen