Waar laten jullie de spullen tijdens een lange rit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphneeeej

Berichten: 3000
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: Waar laten jullie de spullen tijdens een lange rit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 13:02

Western zadel juist fijn om alles aan vast te kunnen knopen. Leadrope kan je ook aan halster onder het hoofdstel vast laten zitten en dan paar keer om de knop van je zadel slaan en laatste stukje laten afhangen. Andere spulletjes evt in een zadeltas en je cap tijdens lopen gewoon aan de knop of aan een D ring van je zadel hangen. Paard heeft er echt geen last van als je wat bepakking aan het zadel knoopt. Wel even aan laten wennen natuurlijk.

Wesseltje

Berichten: 2186
Geregistreerd: 17-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-22 13:34

Dank voor alle adviezen! Misschien moet ik zelf even aan het idee wennen dat ik van alles aan mijn paard hang haha.. maar goed, ze gaat er vast niet dood aan :p

Onali

Berichten: 18486
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 13:43

Wesseltje schreef:
Dank voor alle adviezen! Misschien moet ik zelf even aan het idee wennen dat ik van alles aan mijn paard hang haha.. maar goed, ze gaat er vast niet dood aan :p


Mijn fjord was altijd mijn kapstok :')
Ik had geen zin om zelf te sjouwen.


Als ik ga wandelen met mn shets dragen zij mijn zooi.

Afbeelding

Afbeelding

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 13:46

Wat ik wel prettig vind, is je regencape achter het zadel vastmaken. Wanneer het regent heb je iets om je zadel en daarachter om tegen nattigheid te beschermen. Heuptasje met drinken. Pas bij flessen op dat die niet bonken op je paard, wanneer je ze in een zadeltas doet.

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Re: Waar laten jullie de spullen tijdens een lange rit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 22:18

Ik heb zadeltassen voor vóór het zadel. Ik rij ook met een Freemax westernzadel en heb Comancheros zadeltassen (https://www.boomlooszadelbecidor.nl/com ... -fork.html).

Zadeltassen die ik heb zijn groot genoeg om brood, flesje drinken, portemonnee etc. in te doen. Klein heuptasje evt. nog mee voor portemonnee of andere kleine spulletjes. Ik gebruik vaak touwteugels zowel als teugel als leadrope, maar anders neem ik in mijn zadeltas nog een touwhalster mee en klik ik een halstertouw aan het zadel (mijn Freemax heeft diverse ringen, die van jou denk ik ook?).

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 22:24

Onali schreef:
Als ik ga wandelen met mn shets dragen zij mijn zooi.

[ [url=m/UHsKs5.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/UxOOAR.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik zoek zoiets als op de eerste foto maar dan voor een grotere pony. Hoe noem je zoiets :+ ?

Onali

Berichten: 18486
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Waar laten jullie de spullen tijdens een lange rit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 22:38

Deze gaan niet groter, maar Barefoot schijnt er één te hebben voor grotere maten.
Paardenrugzak wordt het genoemd.

Wesseltje

Berichten: 2186
Geregistreerd: 17-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-22 22:48

SSDesign schreef:
Ik heb zadeltassen voor vóór het zadel. Ik rij ook met een Freemax westernzadel en heb Comancheros zadeltassen (https://www.boomlooszadelbecidor.nl/com ... -fork.html).

Zadeltassen die ik heb zijn groot genoeg om brood, flesje drinken, portemonnee etc. in te doen. Klein heuptasje evt. nog mee voor portemonnee of andere kleine spulletjes. Ik gebruik vaak touwteugels zowel als teugel als leadrope, maar anders neem ik in mijn zadeltas nog een touwhalster mee en klik ik een halstertouw aan het zadel (mijn Freemax heeft diverse ringen, die van jou denk ik ook?).

[ [url=m/sh30yG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/JCFdRZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3vQS4D.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ip6E6f.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb deze zojuist besteld! Heel benieuwd