Mensen die bewust rijden met slecht weer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34710
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 13:57

Ojee ganzen zelfs :')

Ik ben heel blij met een bak met een dak erop. Op onze vorige stal is de bak nu ook een zwemvijver.

Petrichor

Berichten: 10541
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-22 13:57

Rijden in de sneeuw durf ik trouwens ook niet, paard word er veel te blij van en dan ben ik bang voor glijpartijen!

Rijden in de mist vind ik ronduit gevaarlijk omdat je gewoon echt veel minder goed zichtbaar bent. Of je moet direct in het buitengebied zitten en 0.0 te maken hebben met het verkeer.

fransje23

Berichten: 15410
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 14:00

Een te natte buitenbak vind ik een goede reden voor een rondje buiten :)

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 14:02

Mijn paard moet een half uur stappen en bak stond onder water, dus rondje over straat gedaan vanmorgen tussen de buien en de stormen door…

fransje23

Berichten: 15410
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 14:04

Afbeelding

Sneeuwritten en vollemaansritten zijn bij mij wel favoriet :)

Bij mist, zware regen- en hagelbui en zware storm sla ik over.

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 14:07

het ligt er mss ook aan waar en hoe je staat. Hier aan de kust is er altijd wind en daar maakt mijn paard en ik niks van. windkracht 10-11 is andere koek maar 5-6-7 no Problem. Regen als ik bakken uit de hemel en zeiknat worden? dan heeft mijn pony een dag vrij. Een beetje miezer? dan gaan we gewoon.
Ik sta vrij primitief, geen binnenbak geen buitenbak met verlichting dus ik moet overdag bij daglicht rijden. soms zijn er dus dagen dat t niet uitkomt. Nu heb ik een recreatiepaard met een instelling van joh niet rijden is ook prima zolang er maar hooi is dus heb geen heethoofd als die een paar dagen vrij is. In de winter heeft hij dus iets meer vrij als in de zomer. Voor mij moet t een hobby blijven en dat is t met dit weer echt niet

Ayasha
Blogger

Berichten: 58008
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 14:25

fransje23 schreef:
Een te natte buitenbak vind ik een goede reden voor een rondje buiten :)

Helaas, hoofdzakelijk straat in de directe omgeving (en drukke wegen) en het waait hard genoeg dat ik nu niet met de vrachtwagen op pad wil. Dus ze staan gewoon hun pens vol te vreten op weide. :+

SusanH schreef:
Ojee ganzen zelfs :')

Ik ben heel blij met een bak met een dak erop. Op onze vorige stal is de bak nu ook een zwemvijver.

Ja, en ze zitten dus ook echt op het water he, die plas is niet diep genoeg om te zwemmen maar blijkbaar wel om op te "drijven" op sommige punten (of ze zitten gewoon graag met hun kont in het water, kan ook.)

en een stel eksters is zich momenteel aan het wassen in het minder diepe deel. :roll: :roll:
Mijn bak is de badplaats voor de lokale vogelpopulatie nu. :roll:

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34710
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 14:32

O nee langs de weg moet je hier niet gaan. Tenzij je levensmoe bent. Groot landbouwverkeer, en auto's rijden veel te hard.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 15:00

Ik ben straks wel van plan nog een rondje te doen in de bak. Buiten in het bos ga ik nu niet doen net na een storm wel jammer want gistermiddag was het prima te doen geweest. Er zijn in omgeving veel bomen plat gegaan dus ik denk dat ik nog een weekje wacht met het bos.

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 15:12

SusanH schreef:
Dorine92 jij rijdt echt met elk weertype buiten.

Ja als je je echt heel goed kleedt en je paarden zijn braaf dan heb je helemaal nergens last van. Kan het iedereen aanraden

kosseh

Berichten: 2609
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 18:04

Ik kom net terug van een duinrit.

Toen ik op stal terug kwam zag ik dat er voor de provincie code oranje is vanwege windstoten, oeps.
Paard vond het prima. Die was lekker vrolijk om zich heen aan het kijken.

Na een stukje beschut gereden te hebben kregen we op een open stuk schuin wind tegen. Had moeite met op het paard te blijven zitten. Paard zelf had er geen last van, die galopeerde vrolijk door.

Met een 100% waterdichte en warme jas met capuchon die over m'n cap past was het prima te doen.
Afbeelding

Voordeel van met dit weer rijden is dat het echt heerlijk rustig is in het natuurgebied :D.

Met mist rij ik ook. Vanuit stal hebben we een eigen ingang het duingebied in, dus geen verkeer of iets. Last van slecht zichtbaar heb ik dan ook niet. Mogelijk alleen een hert die ons wat later door heeft.
Laatst bijgewerkt door kosseh op 20-02-22 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Mensen die bewust rijden met slecht weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 18:05

Die hard ruiters hier haha.
Top hoe jullie dat durven met die wind.

Marije_jiplover

Berichten: 25346
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 08:45

Rijden in de sneeuw vind ik echt fantastisch.
Wanneer er sneeuw ligt, maak ik daar gewoon tijd voor, zo magisch!
Wel met sneeuwbeslag en op scherp, paard heeft rondom ijzers nl.

Met storm of heel veel regen sla ik graag even over.
Paard doe ik er ook geen plezier mee.
En met windkracht 6 of meer met de trailer op pad doe ik ook niet, dus dan kan ik ook niet naar de rijvereniging om droog binnen te rijden .
En met storm het bos in is wel het laatste wat ik bedenk.
Veel te gevaarlijk, als ik zie wat er allemaal omgewaaid of uit de bomen gewaaid is aan takken en hele kruinen, je zal er maar rijden als er wat omgaat of afbreekt, nee, dank je.

Rubs

Berichten: 521
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: Zaanstad

Re: Mensen die bewust rijden met slecht weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 11:40

Blij dat geen ik-moet-trainen-want-ik-heb-wedstrijd heb.. beetje miezer oke, maar regen haat ik. Paard houdt er ook niet van. En als de bak onder water staat, staan veel bospaden dat ook.
Paard staat overdag buiten met zn vrienden, en ruinen spelen en rennen veel en hij krijgt zo zn beweging wel.
Wind rijd ik in t/m windkracht 5. Een keer reed ik in het bos en werd het 6 met zware windstoten, en ik moest nog 45 min. terug, dat was heel erg eng, alsof er 20 brullende vrachtwagens overvlogen. Nog gevaarlijk ook met kans op afbrekende takken.
Sindsdien kijk ik goed op buienradar.

Petrichor

Berichten: 10541
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Mensen die bewust rijden met slecht weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-22 12:53

Vandaag bewust extra vroeg naar stal gegaan zodat ik vanmiddag niet in de regen hoef. :+

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 16:44

Ik ben ook vroeg gegaan. Zat er om half 7 op en om half 10 begon de eerste regen. Toen stapte ik net weer in mijn auto :D

Afbeelding

Morgenochtend weer

Petrichor

Berichten: 10541
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-22 17:10

Wauw mooie foto! Ik ga morgen ook weer, maar dan wil ik echt een takke end rijden! :D

onpaard

Berichten: 2969
Geregistreerd: 28-03-13

Re: Mensen die bewust rijden met slecht weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 18:28

Ik heb mn dochter les gegeven van onder de paraplu :') De regen maakt haar niet uit. Ik rijd morgenochtend wel, ik had geen zin in de regen. Vroeger stond ik naast de bosrand met het paard en dan ging ik altijd wel het bos in, het weer maakt me dan niet uit. Als het regent is een bosrit nog steeds leuk, het is dan lekker rustig en het ruikt zo lekker. Waar ik nu sta is het open en rijd ik in de buitenbak, dat vind ik toch minder met dit weer.

sassycas

Berichten: 192
Geregistreerd: 16-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 16:01

Ik wordt van slecht weer heel lui en denk dan ach ik ga morgen wel, maar als ik eenmaal al in het zadel zit en het wordt ineens slecht weer dan maakt het me niks uit of vind ik het ergens dan zelfs weer leuk.
Nu rij ik al jaren niet meer regelmatig paard maar voor wielrennen ben ik wel te vinden met rot weer zolang het niet vriest.
Wordt je sterker van 8-) :')

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 17:32

Petrichor schreef:
Wauw mooie foto! Ik ga morgen ook weer, maar dan wil ik echt een takke end rijden! :D

Die foto is onbewerkt, het was gewoon echt zo mooi <3 Hij staat ook in uitgelicht zie ik

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 19:54

De foto is prachtig

ElCid

Berichten: 9232
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 20:21

Wij rijden ook met slecht weer..........in de binnenbak ;-). Je krijgt mij echt niet naar buiten te paard in weer en wind. We rijden dan ook eigenlijk alleen echt buiten ( bos vlakbij) als het een beetje mooi weer is maar met kou, vriesweer en regen rijden we lekker binnen. Maar "vroeger" reed ik wel bij weer en wind, in de buitenbak en ook buitenritten. Nu dus verwend met onze eigen binnenbak ;-). Daarbij zijn onze paarden ook van die mietjes die als het regent alles doen om die regen niet in het gezicht te krijgen dus dan wordt het buiten grotendeels achterwaarts en zijwaarts ;-).

DuoPenotti

Berichten: 29856
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Mensen die bewust rijden met slecht weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 20:27

wauw...die foto!!!