Mensen die bewust rijden met slecht weer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Texas02

Berichten: 4704
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Mensen die bewust rijden met slecht weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 05:26

Met zulk weer ben ik echt blij dat we over een binnenbak beschikken op stal.. Vroeger had ik deze niet en reed ik in weer en wind. Toen sprong ik ook nog en ging ik regelmatig op concours, dus er moest gewoon getraind worden. Nu hoeft dat voor mij niet meer, ik ga op buitenrit / in de buitenbak met mooi weer, maar met slecht weer vind je mij in de binnenbak :+ Ik ben een klein beetje verwend geraakt door onze mooie binnenbak :D Maar als we de binnenbak niet hadden, zou ik zeker nog steeds met slecht weer gewoon rijden.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 06:40

Bij mij is het heel verschillend. Ik heb een paard gehad wat helemaal gek was van regen en wind. Hoe meer modder, regen en wind hoe beter. En dan is het ook heel leuk buiten. Maar ik heb er ook een gehad die bij een druppel water al niet meer de stal uit kwam.

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 08:53

Als de wind niet gevaarlijk hard is en de regen niet met enorme bakken naar beneden komt probeer ik wel gewoon te gaan, ik heb gelukkig een paard dat er niet heel veel om geeft en geen binnenbak, dus dan moet je wel iets als het dragen achter elkaar slecht weer is…

Celebi
Berichten: 3755
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 09:36

Ik hoor hier nu een paar keer het woord binnenbak vallen. Ben toevallig recent verhuisd naar een stal met binnenbak en paard vindt het daar te eng om te rijden. Zeker als het regent en waait vanwege alle geluiden. Top dit. :+

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Mensen die bewust rijden met slecht weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 09:43

Ik heb thuis (kleinschalige trainingsstal) enkel een buitenbak. Dus ja, ook met wind en regen ben ik vaak een hele dag daar terug te vinden haha.

Spenk
Berichten: 21803
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 09:44

Celebi schreef:
Ik hoor hier nu een paar keer het woord binnenbak vallen. Ben toevallig recent verhuisd naar een stal met binnenbak en paard vindt het daar te eng om te rijden. Zeker als het regent en waait vanwege alle geluiden. Top dit. :+

Soundless oornetje doet wonderen

Celebi
Berichten: 3755
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Mensen die bewust rijden met slecht weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 09:46

Het probleem ligt meer aan de afgesloten bak en 'alleen' zijn daar. De geluiden komen daar nog bovenop. Over het algemeen is ie niet zo snel onder de indruk. Kan ook prima in storm rijden. :j

Spenk
Berichten: 21803
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Mensen die bewust rijden met slecht weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 09:48

Herkenbaar maar hier maakt dat echt het verschil ze horen ook zonder dit weer meer dan je denkt. Ik had ook altijd buitenbak en reed met dit weer. Binnen alleen is het spannend. Train nu altijd met zo'n oornet en dat maakt een wereld van verschil

DuoPenotti

Berichten: 29856
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 09:48

Vroegah reed ik met weer en wind.
Droge broek mee als ik daarna ook nog lang op stal bleef.
Binnenbak had ik toen niet.
De buitenbak was niet snel nat dus kon altijd wel fijn trainen.

De eerste buitenwedstrijden zag je het verschil vaak wel.
Dan was het vaak niet zo'n mooi weer en zag je wel welke paarden dat gewend waren en welke niet :D

Nu rij ik nog maar weinig dus met regen ga ik nu niet rijden.

Lui_

Berichten: 1176
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: Haringhuizen

Re: Mensen die bewust rijden met slecht weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 10:58

Heb gister gereden, omdat het vandaag zo slecht was voorspeld. Ben blij dat ik gister gereden heb haha! Met dit weer rijd ik dus niet.

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2434
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 11:05

Ja hier wel, weer of geen weer :7 onweer, harde wind of gevaarlijk veel sneeuw pas ik wel voor. Ik blijf liever even leven

Ik rij endurance, paard staat sinds een 9 maanden thuis, dus geen binnenbaan meer. Ik kiem het wel een beetje uit, maar soms is het zo. Waterdichte jassen bestaan niet heb ik ontdekt. Hier word het bos alleen super glad, dus met regen kies is vaak voor een galop training op m’n favoriete pad van +- 1 km, die rij ik dan 20 keer op en neer _O- ben ik wel met een uur klaar!

Welke jassen hebben jullie?

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 11:22

Mijn paard heeft op dit moment een blessure en ik moet 2x per dag stappen en ook met dit en weer en ook zonder droge binnenbak gaat dat gewoon door…
Laarzen aan en plonzen dus… :+

Cholwell

Berichten: 70
Geregistreerd: 22-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 11:23

billy3105 schreef:
Waterdichte jassen bestaan niet heb ik ontdekt.


Dan heb je Gore-Tex nog niet ontdekt. Er is nog altijd (het spul bestaat al heel lang) geen alternatief wat zo goed vocht buiten houdt en wel ademend is (anders word je van binnenuit nat) en goed isoleert. Bij een buitenrit die om een jas vraagt pak ik altijd mijn motor rally jack. Dat is dus geen klassieke motorjas (zwaar, protectie, weinig bewegingsvrijheid) maar een zgn 'outer shell'.

Ter inspiratie, kijk 's op de site van KLIM (en kijk door het label Snowmobile heen, het gebruiksdoel is aan elkaar gelijk)

fransje23

Berichten: 15410
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 11:25

Slecht weer bestaat niet alleen slechte kleding! :Y)

Regen is niet het probleem, storm wel. Dan kan het gevaarlijk zijn in het bos met vallende takken en bomen.

Laatst waaide er op weg naar de binnenbak een hoge struik ,gok 3 a 4 meter hoog, om op 25 meter van mij en mijn paard. Dat was wel even raar en schrikken.
Paard durfde er natuurlijk vervolgens ook niet meer langs.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58008
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 16:12

DuoPenotti schreef:
Vroegah reed ik met weer en wind.
Droge broek mee als ik daarna ook nog lang op stal bleef.
Binnenbak had ik toen niet.
De buitenbak was niet snel nat dus kon altijd wel fijn trainen.

De eerste buitenwedstrijden zag je het verschil vaak wel.
Dan was het vaak niet zo'n mooi weer en zag je wel welke paarden dat gewend waren en welke niet :D

Nu rij ik nog maar weinig dus met regen ga ik nu niet rijden.

Ik was/ben zoals jij vroeger, maar vandaag heb ik voor het eerst in jaren de paarden een paar uur binnen gehaald overdag om te drogen. Jézus wat een weer.

DuoPenotti

Berichten: 29856
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Mensen die bewust rijden met slecht weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 16:17

Ja dat heb ik ook gedaan.
Ze stonden tussen 2 stallen in, nee niet er in de oelewappers. Heel zielig te kijken. Ook niet te eten.
En toen ze me zagen rende ze hard naar me toe van red me :D
En dat heb ik maar gedaan. De rest van de week voorspellen ze weer prima weer dus gaan ze dan maar weer lang naar buiten.

Met dit weer als vandaag zou ik ook niet gereden hebben hoor.
Mooi weer voor toiletteren of kast eens uitmesten of dat soort dingen.
Maar normale regen en wind heeft me nooit weerhouden om te gaan.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58008
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Mensen die bewust rijden met slecht weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 16:21

Hier lijkt het nu droog te blijven. Ze krijgen nog een uurtje om op te drogen en als het dan nog droog is vliegen ze weer buiten tot vanavond.

onpaard

Berichten: 2969
Geregistreerd: 28-03-13

Re: Mensen die bewust rijden met slecht weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 16:44

Het was hier na 14h prima buiten rij weer.

DJZ

Berichten: 3128
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Mensen die bewust rijden met slecht weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 17:03

Als ik aan het rijden ben en het begint te regenen, heb ik er niet zo'n moeite mee. Maar als het al regent en ik zou nog willen rijden, dan sla ik toch een keer over :P
1 keer gehad dat ik op buitenrit was en het ineens begon te hozen... Gelukkig waren we dichtbij een bekende stal, waar we even mochten schuilen. Paardlief mocht in een stal, ik kreeg een handdoek en een droog shirt aangeboden :D Na de bui was het zonnetje weer gaan schijnen en zijn we terug naar stal gereden :D

Oskarrino
Berichten: 801
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 17:04

SusanH schreef:
Wij zijn verhuisd naar een stal met binnenbak. Ik denk dat dit de vraag wel beantwoord :')


Hier nog 1 :')

Ik reed best weleens in de regen hoor, puur omdat ik wel wou trainen en niet een ander moment had om te gaan. Ook rij ik vaak na m'n werk en vond de verlichting van de bak echt waardeloos op de vorige stal.

kiki1976

Berichten: 16867
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Mensen die bewust rijden met slecht weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 17:11

Hangt er een beetje vanaf of we wel of niet rijden.
Maar met harde wind en regen loopt paard lief als een wokkel als ze de wind/regen op dr hoofd krijgt.
En we hebben enkel een buitenbak.

Maar met harde wind etc of gewone regen rijden we gewoon. Op stal zijn wel één van de weinige.
Sommige roepen al, dan is mijn paard druk en angstig. Als ik vraag of ze ook druk en angstig op de weide of paddock staan kijken ze me altijd raar aan en stamelen dan 99 van de 100 keer uhhh nee.

pien_2010

Berichten: 43561
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 17:20

Vroeger reden we eigenlijk altijd wel, weer of geen weer. Zowel met mennen als onder de vrouw. Ik heb daarvoor zo'n fantastische wax jas. Aleen als het gevaarlijk werd reden we binnen, en dat is dus met storm en onweer ben ik ook niet gek op. Maar omdat onze paarden altijd buiten stonden, deden we zelf of het heel normaal was als het bv onweerde of opeens hard begon te waaien. Maar dan pakten we wel de kortste route naar huis.
Pas veel later ben ik wel een enorm watje geworden en ging alleen nog met fijn weer buiten rijden. Wat regen heb ik nooit vervelend gevonden.

Fangio

Berichten: 2567
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 19:04

Ik ben dus maandag met storm Corrie wel gaan rijden, was droog, dus dan houd een beetje wind ons niet tegen (ik rijd in de polder, dus geen kans op omwaaiende bomen enzo), maar net als vandaag met regen? Hell no, dan zie je me niet :')

pjer
Berichten: 1597
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 19:05

Hoewel het vanochtend ronduit hondeweer was, was het vanmiddag gewoon droog met een klein zonnetje. Wel flinke wind langs de bosrand maar ook dat was goed te doen. Toen we terug waren op stal moesten we even vlug vlug alles opruimen want toen brak het weer los.
Afbeelding
Afbeelding

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 21:33

Hier helaas toch niet gaan rijden. De wei is verzopen en op straat was geen doen met dit weer.

Omdat ik de paarden ook echt niet met de voeten in water wil laten staan ben ik nog snel een aanhangernet gaan kopen en zo kunnen ze hooi eten op de paddock waar ze toch droger kunnen staan. (plateau met grastegels en daarop rubber matten waarvan enkele wel verschoven zijn :+ )
Afbeelding

Van het slechte weer gebruik gemaakt om de zadelkamer nog eens grondig op te ruimen.