Ervaringen met dressuurstage in Alçainca (Portugal)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
diablolover
Berichten: 88
Geregistreerd: 27-01-08

Ervaringen met dressuurstage in Alçainca (Portugal)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-22 15:02

Hoi allemaal,

Ik ben aan het kijken om een dressuurstage te volgen in Alçainca (Portugal). Het betreft deze plek: https://vakantietepaard.be/vakantie/alcainca/
Zijn er mensen die hiermee reeds ervaringen hebben?
Ik zou alleen reizen en ben daarom een beetje bezorgd dat het enkel rijden is en dat je na de les een beetje aan je lot wordt overgelaten/weinig sociaal contact hebt en maar wat alleen op je kamer zit. Verder hoop ik ook dat het geen "fabriek" is waar aan de lopende band gewoon lessen worden gegeven en de instructeurs bijgevolg misschien niet zo gemotiveerd zijn? Ik ga ook niet met het idee om piaffe en passage te leren gewoon "omdat het moet en in het pakket zit". Als ik er toevallig in die week aan toe kom is dat fijn maar indien ik beter aan andere dingen werk vind ik dat ook goed. Ik wil dus niet het gevoel hebben dat je het zoveelste "toeristje" in de rij bent.

Indien er mensen wat meer informatie hebben hoor ik het graag :)

Groetjes,

Lauren

Kiwiaa

Berichten: 969
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 15:09

Hoi! Ik ben hier geweest in november, en kan het zeker aanraden! Zeer gemotiveerde lesgevers met echt passie voor hun vak. Heel kleinschalig ook. Ik heb me geen moment verveeld, als ik gedaan had met rijden keek ik naar de lessen van de andere mensen of babbelde ik met andere gasten/lokale mensen. Ik heb nog steeds contact met enkele mensen van daar. :j ik had elke keer privéles, maar is niet altijd zo. Soms groepjes van 3. Ik ben ook alleen gegaan en vind het wel fijn. Soms was ik ook wel graag even 'alleen' op mijn kamer om wat te bekomen, maar mocht ook tussendoor paarden mee buitenzetten of eens op een jonkie stappen, als ik toch eens niets om handen had.

Kiwiaa

Berichten: 969
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Antwerpen

Re: Ervaringen met dressuurstage in Alçainca (Portugal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 15:15

Qua niveau van de lessen, ze hebben verschillende paarden. Naargelang jouw niveau zetten ze je op een hele lieve die het wel doet (zodat je die piaffe en passage eens kan voelen ook al ben je er rijtechnisch nog niet helemaal) of op een schoolmaster die pietje precies is en waarbij je het dus echt wel moet ríjden. Ik heb veel met hun dekhengst gereden, die zat er wat tussenin, was helemaal verliefd op dat paard maar die is helaas net verkocht. Je mag zeker pb sturen voor meer info/filmpjes! Het is niet goedkoop natuurlijk.

Ps: ik droom nog steeds van de desserts bij het avondeten _O-