Trektocht in IJsland; informatie + reismaatje gezocht :)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janneke798
Berichten: 184
Geregistreerd: 26-01-13
Woonplaats: Friesland

Trektocht in IJsland; informatie + reismaatje gezocht :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-22 12:56

Hoi allemaal!

Al tijden droom ik ervan om een trektocht te maken in IJsland. De robuuste natuur trekt mij heel erg aan en ik ben gek op ijslanders, een betere locatie kun je je dus niet voorstellen :D De komende tijd heb ik veel tijd om te werken, aanstaande zomer is dus de ultieme kans om deze droom waar te maken! IJsland is natuurlijk erg prijzig, daarom is het lastig om mensen te overtuigen om mee te gaan. Wie weet kan ik via dit forum iemand vinden die het leuk lijkt om dit avontuur samen met mij te ondernemen. Heel kort over mijzelf, ik ben een student van 22 jaar, houd van gezelligheid en ben ook in voor een goed gesprek. Stuur bij interesse of meer informatie over mij dan vooral even een prive berichtje, dan kunnen we kijken of de reisplannen matchen en het klikt :)

Verder ben ik op zoek naar tips; hoe kun je het goedkoopste naar IJsland reizen? Welke locatie/omgeving is het meest divers om een trektocht te doen? Welke stallen zijn er en heb je hier ervaringen mee? Zijn er verder nog dingen waar je op moet letten? Wat is een normale prijs voor een trektoch van +- 5 dagen? Ik hoor het graag!

Alvast heel erg bedankt *\o/*

ikke

Berichten: 37549
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:50

Het goedkoopst is om bij Den Helder in zee te springen en te zwemmen :D

IJsland is duur, maakt niet uit hoe je reist en wat je wil; je bent enkele duizenden euro's verder.

Waar vrijwel niemand mee komt maar wat wel de ultieme optie voor twee vakanties in een is:
https://www.smyrilline.nl/
Dan kun je IJsland en de faeroeer-eilanden combineren: https://www.smyrilline.nl/ijsland-de-fa ... omerpakket

Ik vraag me af of je voor dat geld kunt vliegen en een huurauto op lokatie.
Bovendien heb je geen enkele zorg om bagage; alleen de capaciteit van je auto is je begrenzing.

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 14:25

IJsland is inderdaad duur, ook als je het goedkoop probeert. Wij zijn buiten het hoogseizoen geweest, dat scheelt al in de kosten. Ook geen excursies gedaan etc. Gewoon mooie plekjes opgezocht en gewandeld. We hebben een goedkope huurauto gehuurd (waar je dan niet over F wegen mag, had denk toch wel een mooie toevoeging geweest als we een 4x4 hadden maar met een hyundai i10 kwamen we ook op onze bestemming) en appartementen gekozen waar een keuken in zat want ook uit eten kost gemiddeld meer dan dat we hier gewend zijn (maar de keren dat we uit eten zijn geweest was het wel lekker). Benzine is hetzelfde prijsniveau als hier. Met boodschappen kun je het duur maken als je geïmporteerde dingen koopt, alcohol of veel snoep, frisdrank etc. maar koop je gewoon niks bijzonder is dat prima te doen.

Hou er ook rekening mee dat het tegenwoordig een enorm toeristisch land is. Wij waren in November maar de hotspots waren nog steeds drukbezocht. En als je bij een waterval staat terwijl er 50 mensen om je heen staat en 10 drones boven je hoofd vliegen .. dat neemt de magie toch een beetje weg.
Desalniettemin ook heel veel mooie plekjes gevonden waar de touringbussen niet kwamen :)

Verder was het prachtig, wij zijn er maar 10 dagen geweest waarvan we 3 dagen extreem slecht weer hadden maar absoluut de moeite voor die dagen dat we prachtig weer hadden en ook het noorderlicht konden zien. Wij zijn alleen langs de Westkust, Zuidkust en Oostkust geweest en rond de Oostkust vond ik toch echt het mooiste van die drie qua natuur.

Als je IJslanders wilt rijden houdt er dan rekening mee dat veel organisaties die echt mooie ritten aanbiedt voor een prijs die het waard is gesloten zijn tijdens het laagseizoen.

Oja nog een tip: wil je een IJslandse trui meenemen zoek dan naar de lokale winkeltjes met handgebreide truien en ga niet naar de grote winkelketen of de toeristenwinkels in Reykjavik. Scheelt in prijs en in kwaliteit :D

Nog een edit: ik las er even overheen dat je echt alleen een trektocht wil doen. Daarvoor heb ik helaas geen tips :+ Ik denk dat om er te komen vliegen de enigste optie is.
Laatst bijgewerkt door divided op 07-02-22 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 14:33

Hou iig rekening met je kleding, schoenen en evt rijhandschoenen.

ikke

Berichten: 37549
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 14:47

LunarEclipse schreef:
[knip]
Nog een edit: ik las er even overheen dat je echt alleen een trektocht wil doen. Daarvoor heb ik helaas geen tips :+ Ik denk dat om er te komen vliegen de enigste optie is.

En dat klopt dus niet; zie mijn post.

Je hebt een keuze, die elk hun voor- en nadelen hebben.
Maar precies omdat maar heel weinig mensen weten dat de boot ook kan, moet je dat wel benoemen.

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 15:16

ikke schreef:
LunarEclipse schreef:
[knip]
Nog een edit: ik las er even overheen dat je echt alleen een trektocht wil doen. Daarvoor heb ik helaas geen tips :+ Ik denk dat om er te komen vliegen de enigste optie is.

En dat klopt dus niet; zie mijn post.

Je hebt een keuze, die elk hun voor- en nadelen hebben.
Maar precies omdat maar heel weinig mensen weten dat de boot ook kan, moet je dat wel benoemen.


Logisch eigenlijk dat de boot gewoon een optie is maar daar hebben wij destijds niet eens aan gedacht zo vanzelfsprekend is het eigenlijk om te vliegen. Ik heb die info dus verder ook niet bewust uit mijn post gehouden ofzo.

ikke

Berichten: 37549
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 17:54

LunarEclipse schreef:
ikke schreef:
En dat klopt dus niet; zie mijn post.

Je hebt een keuze, die elk hun voor- en nadelen hebben.
Maar precies omdat maar heel weinig mensen weten dat de boot ook kan, moet je dat wel benoemen.


Logisch eigenlijk dat de boot gewoon een optie is maar daar hebben wij destijds niet eens aan gedacht zo vanzelfsprekend is het eigenlijk om te vliegen. Ik heb die info dus verder ook niet bewust uit mijn post gehouden ofzo.

Sorry, het was bedoelt als aanvulling. Komt niet helemaal zo over nu ik het terug lees. Excuses daarvoor.

Ik wil je niet betichten van het achterhouden van info; ik wilde alleen aangeven dat beide opties bestaan.

s_lisaa
Berichten: 8
Geregistreerd: 10-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 21:24

hi! Ben je al geweest?

Ik zit te kijken naar een trektocht in IJsland voor volgend jaar bij het bedrijf hekluhestar ( je kan ze vinden op instagram en facebook ).

de reis is mega duur... Dat houdt mij op dit moment nog even tegen.