welk ponykamp/instructieweek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fayvanes
Berichten: 6
Geregistreerd: 11-11-18
Woonplaats: Amersfoort

welk ponykamp/instructieweek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-22 17:57

hoi, ik wil dit jaar met mijn new forest op ponykamp/instructieweek. Toch vind ik het wel moeilijk om iets te vinden en alle topics zijn al van behoorlijk lang geleden daarom maak ik er nu nog even één aan :) . Waar ik dus eigenlijk naar opzoek ben is een kamp waar je wel echt wat leert maar ook veel plezier maakt. Ik ben zelf in de zomer 15 dus het liefst een beetje rond die leeftijd. Er moet dus ook een mogelijkheid zijn om je eigen pony mee te nemen. (ben wel gevorderde ruiter)

Nu keek ik een beetje rond en zag ik al wel manege van pulenburgh, t'reelaer en paard en ruiter instructieweken. Heeft iemand misschien ervaring met één van deze stallen? Andere suggesties zijn ook welkom! :D

Lisa_22
Berichten: 342
Geregistreerd: 26-04-16

Re: welk ponykamp/instructieweek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 18:05

Ik ben op mijn 15e naar 't Reelaer geweest op Jongerentrektocht en vond het echt geweldig, ik had geen eigen paard mee. Omdat je met je eigen paard gaat is het wel verstandig om even af te vragen of je paard springen en buitenrijden leuk vind om te doen en dit ook veilig kan (lees: niet snel schrikt op buitenrit/andere omgeving). Ben je al eens op een andere locatie geweest met je pony? De week bij 't Reelaer is wel intensief, zeker de Jongerentrektocht omdat je dan ook op andere locaties slaapt en je pony de afstanden en het tempo goed moet kunnen bijhouden.

Mocht dit de eerste keer zijn dat je met je pony op vreemd terrein gaat overnachten is het misschien handiger om eerst een crossweek te doen bij 't Reelaer of een van de andere kampen waarbij je gewoon op het terrein zelf blijft.

fayvanes
Berichten: 6
Geregistreerd: 11-11-18
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-22 18:11

Lisa_22 schreef:
Ik ben op mijn 15e naar 't Reelaer geweest op Jongerentrektocht en vond het echt geweldig, ik had geen eigen paard mee. Omdat je met je eigen paard gaat is het wel verstandig om even af te vragen of je paard springen en buitenrijden leuk vind om te doen en dit ook veilig kan (lees: niet snel schrikt op buitenrit/andere omgeving). Ben je al eens op een andere locatie geweest met je pony? De week bij 't Reelaer is wel intensief, zeker de Jongerentrektocht omdat je dan ook op andere locaties slaapt en je pony de afstanden en het tempo goed moet kunnen bijhouden.

Mocht dit de eerste keer zijn dat je met je pony op vreemd terrein gaat overnachten is het misschien handiger om eerst een crossweek te doen bij 't Reelaer of een van de andere kampen waarbij je gewoon op het terrein zelf blijft.


Ik ben wel met haar op ander terein geweest maar ze is buiten soms nog wel moeilijk en ze is nog jong dus ik denk dat de jongerentrektocht voor haar een iets minder goed idee is. Misschien is een van die andere kampen nog wel een idee!