Veilige paardrijvakantie in het buitenland - alleenstaanden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Veilige paardrijvakantie in het buitenland - alleenstaanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 02:13

Domaine de facaud in zuid Frankrijk! Nederlandse eigenaresse met een Franse gids die redelijk Nederlands spreekt. Mooie ritten, verschillende arrangementen en goede verzorging van de paarden en leuke paarden!

Flynnieman

Berichten: 360
Geregistreerd: 27-02-13

Re: Veilige paardrijvakantie in het buitenland - alleenstaanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 04:04

Ik kan je de Eagle trail ranch in tsjechie aanraden! Zelf 4x geweest, wordt uitgebaad door nederlanders en ze doen zowel trektochten als dagtochten vanaf de ranch zelf

Soura

Berichten: 19
Geregistreerd: 14-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 06:17

Afbeelding
Ik ben net een paar dagen terug van Equus Silvania in Roemenië. Een erg leuke plek met fijne paarden en geweldig uitzicht. Kan je deze plek zeker aanraden.

Afbeelding

Afbeelding

Soura

Berichten: 19
Geregistreerd: 14-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 06:25

gaucho schreef:
Even helemaal anders dan wat je waarschijnlijk zelf bedacht had: Kirgizië. Lukt met jouw budget en echt uniek.

Verder zijn ruiterreizen binnen Europa voor alleenstaanden echt heel leuk en prima te doen.


Helemaal met je eens. Ik ben een paar jaar terug daar op trektocht geweest. Een van de mooiste paardrijreizen die ik ooit maakte. Maar wel een beetje buiten het budget van topic starter.

https://mywanderlustdiary.com/2017/08/27/weekoverzicht-33-34-vakantie-kirgizie-paarden-paarden-paarden/

M1994
Berichten: 860
Geregistreerd: 27-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 07:15

little_birdy schreef:
Pradis zit in Frankrijk geweldige mensen toffe paarden mooie ritten,
Passen net binnen je budget.


Deze raad ik ook aan! Ben een aantal jaar geleden ook alleen geweest en is prima bevallen.

janouk
Blogger

Berichten: 17873
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 07:55


welmoedz

Berichten: 1569
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 09:43

Flynnieman schreef:
Ik kan je de Eagle trail ranch in tsjechie aanraden! Zelf 4x geweest, wordt uitgebaad door nederlanders en ze doen zowel trektochten als dagtochten vanaf de ranch zelf


Vriendin van mij is hier ook 2x geweest. Ze vond het heerlijk en valt goed binnen je budget.

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: Veilige paardrijvakantie in het buitenland - alleenstaanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 10:11

Hele andere kant op misschien...maar in de zomet is zweden ook super...lekker warm en fantastische natuur.

Kijk eens naar our little farm in eksharad en/of sundanceranch in eksharad. Beide van nederlandse eigenaren. Hele fijne paarden en betrouwbare paarden en geweldige en mooie ritten, waaronder zwemmen met de paarden en heuvels stijl omhoog/omlaag. Verder helpen ze je met alle liefde om andere dingen als elandsafari etc te boeken.

Zeker een aanrader

Elin_

Berichten: 9637
Geregistreerd: 11-11-09

Re: Veilige paardrijvakantie in het buitenland - alleenstaanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-22 17:48

Ik heb zoveel leuke reacties gehad. Ook via pb die ik vandaag probeer te beantwoorden. Nu alleen keuzestress :+

Ik hoopte in het voorjaar te gaan. En ik ga even alle gegeven voorbeelden uit dit topic uitpluizen.

blauwdruivje
Berichten: 222
Geregistreerd: 08-08-08

Re: Veilige paardrijvakantie in het buitenland - alleenstaanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 18:14

Hoi hoi, ik heb best veel trektochten gedaan en bijna altijd alleen. Kirgizië, Mongolië, Marokko, Frankrijk, Polen.
Ging altijd goed en voelde me veilig.

Ik boekte vaak via www.pferdreiter.de. maar ik spreek goed Duits, dus had vrij snel aansluiting.

Ik koos wel altijd bewust voor een trektocht (en ook meestal met tent), omdat je dan echt als groep onderweg bent. Boek je een locatie met losse ritten, dan kwamen toch vaak mensen samen wel met een groep en dan heb je minder aansluiting. Dat zou ik even goed navragen. Je budget is niet echt hoog..

Elin_

Berichten: 9637
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-22 20:13

welmoedz schreef:
Flynnieman schreef:
Ik kan je de Eagle trail ranch in tsjechie aanraden! Zelf 4x geweest, wordt uitgebaad door nederlanders en ze doen zowel trektochten als dagtochten vanaf de ranch zelf


Vriendin van mij is hier ook 2x geweest. Ze vond het heerlijk en valt goed binnen je budget.


Ff snelle scan gedaan, maar deze staat zeker in het lijstje.


janouk schreef:
[BRT] WAUW genoten Kastelentrektocht te paard in Andalusia Spanje


Kastelentocht in Andalusië, past gemakkelijk in jouw budget. Nederlandse gids. Geweldige ervaring en helemaal op je eigen wens aan te passen. Met goed verzorgde paarden. Ik zou het zo weer doen


Deze vind ik ook vet. Ook deels omdat ik echt een barokke fan ben.


Soura schreef:
[ [url=m/AwktNf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik ben net een paar dagen terug van Equus Silvania in Roemenië. Een erg leuke plek met fijne paarden en geweldig uitzicht. Kan je deze plek zeker aanraden.

[ [url=m/BdIOX0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/x6VOtd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mag ik hier ook meer info van?


xxxmh schreef:
Domaine de facaud in zuid Frankrijk! Nederlandse eigenaresse met een Franse gids die redelijk Nederlands spreekt. Mooie ritten, verschillende arrangementen en goede verzorging van de paarden en leuke paarden!

Deze gaat ook op het lijstje.


Rhys schreef:
Wat een leuke adressen komen er langs. Wauw zo'n trektocht in Roemenië....ik raak geïnspireerd, dus dank voor dit topic TS!

Leuk hè! Ik vind het alleen gaan spannend, maar dit maakt me wel enthousiast

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Veilige paardrijvakantie in het buitenland - alleenstaanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 20:28

Mbt Roemenie: realiseer je dat dit serieus niet het meest diervriendelijke land is waar je heen kunt gaan ( om het zacht te zeggen) Daar moet je wel tegen kunnen als je in Roemenie je vakantie wil hebben.
Dit aangeraden adres zal best ok zijn, maar reizend door Roemenie gá je dierenleed tegenkomen.

Prairy
Berichten: 9076
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Veilige paardrijvakantie in het buitenland - alleenstaanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 21:37

Ik ben in Hongarije naar een western ranch geweest, prima paarden daar.

Maar qua omgeving was het net de Belgische Kempen en dat vond ik eerlijk gezegd een beetje een afknapper van de vakantie. Ardennen waren spannender geweest. Daar heb ik overigens ook gereden en dat was bijna een hele dag lang stappen omdat het zo veel op en neer ging :P Lag misschien ook aan de gids. Het is wel erg mooi daar, en het scheelt je weer een vliegreis.

Eifel in Duitsland is ook erg mooi, net als Noord Frankrijk.

Portugal is in de zomer ontzettend droog maar wel een fijn land om te reizen vind ik. In het voorjaar en winter is het erg mooi, zeker wat meer naar het noorden.

Match

Berichten: 434
Geregistreerd: 10-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 22:13

xxxmh schreef:
Domaine de facaud in zuid Frankrijk! Nederlandse eigenaresse met een Franse gids die redelijk Nederlands spreekt. Mooie ritten, verschillende arrangementen en goede verzorging van de paarden en leuke paarden!


Echt een aanrader. Ik heb daar ooit de trektocht gedaan, maar ze hebben ook andere leuke arrangementen.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Veilige paardrijvakantie in het buitenland - alleenstaanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 00:09

Ik zou nu uberhaupt niet naar Oost Europa eerlijk gezegd.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re: Veilige paardrijvakantie in het buitenland - alleenstaanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 00:45

Ik heb Marokko met Trailfinders ook alleen gedaan, ondertussen 7 jaar geleden maar voor eht idee: Eline @ [RIJ-ITP] Trektocht door Marokko Wat mij betreft een aanrader! Voordeel van zo'n georganiseerde reis is dat je eigenlijk helemaal geen ervaren reiziger hoeft te zijn omdat alles voor je geregeld wordt. Denk dat je budget aan de lage kant is incl vlucht.

Spenk
Berichten: 21776
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 01:47

elnienjo schreef:
Ik zou nu uberhaupt niet naar Oost Europa eerlijk gezegd.

Ik wou net zeggen... landen als Roemenië moet je nu niet heen willen denk ik zo...

Ik heb heerlijk gereden in Zweden overigens.

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Veilige paardrijvakantie in het buitenland - alleenstaanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 08:54

Ik ben ooit bij Jaskolka geweest in Polen. Net over de grens bij Duitsland. Ik "begeleidde" daar een kamp toen ik bij een bedrijf werkte wat jongerenreizen en jeugdreizen organiseerde. Nederlandse eigenaar en ook het b&b werd toen door een Nederlander gerunt.

Het is eigenlijk een tinkerstoeterij, maar ze organiseren ook veel buitenritten en trektochten. Misschien ook interessant om naar te kijken!

foxytoffee

Berichten: 127
Geregistreerd: 14-12-07

Re: Veilige paardrijvakantie in het buitenland - alleenstaanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 09:02


Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 09:35

Ook in Tsjechië: Ludvikov Horses & Holiday. Zij zitten net over de grens met Polen. Het zijn Nederlandse eigenaren.
Zij rijden ritten met IJslanders, variërend van 2 tot 5 uur, afhankelijk van je wensen (en die van de andere gasten).

Ze hebben een grote woonkamer en daar zitten de gasten 's avonds eigenlijk altijd samen, en is het dus heel makkelijk aansluiting te vinden, ook als je alleen bent.

Je kunt er naast de buitenritten ook lessen volgen trouwens.

De omgeving is prachtig, de ritten gevarieerd en de eigenaren zijn geweldig lieve mensen.
Verder past dat makkelijk in je budget.

Maaike_Indy

Berichten: 719
Geregistreerd: 25-03-11
Woonplaats: Roemenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 11:53

Spenk schreef:
elnienjo schreef:
Ik zou nu uberhaupt niet naar Oost Europa eerlijk gezegd.

Ik wou net zeggen... landen als Roemenië moet je nu niet heen willen denk ik zo...

Ik heb heerlijk gereden in Zweden overigens.


Waarom? Ik woon 80 km van de Oekrainse grens en er is hier echt geen gevaar.

Spenk
Berichten: 21776
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Veilige paardrijvakantie in het buitenland - alleenstaanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 11:57

Je weet toch niet of het hierbij blijft of nog veel erger wordt? Ik denk dat je in een oorlogsdreiging als nu beter een beetje voorzichtig kan zijn in je boeken. Als het niet doorgaat en je krijgt je geld niet terug sta je er ook mee.

Maaike_Indy

Berichten: 719
Geregistreerd: 25-03-11
Woonplaats: Roemenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 12:17

Spenk schreef:
Je weet toch niet of het hierbij blijft of nog veel erger wordt? Ik denk dat je in een oorlogsdreiging als nu beter een beetje voorzichtig kan zijn in je boeken. Als het niet doorgaat en je krijgt je geld niet terug sta je er ook mee.


Dan zou ik helemaal niet boeken want straks is er een wereldoorlog. Tuurlijk is het goed om voorzichtig te zijn maar om zo maar Roemenie als onveilig te bestempelen is op dit moment echt onzin. Dat is gewoon niet waar.

evelienn28

Berichten: 601
Geregistreerd: 19-07-11
Woonplaats: emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 12:24

Ik volg ook even mij lijkt het ook heel gaaf om op paardrij vakantie te gaan.
Alleen het alleen gaan is nog een dingetje maar wellicht motiveert dit topic mij om het toch te doen.

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Re: Veilige paardrijvakantie in het buitenland - alleenstaanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 12:59

Ik lees ook even mee! Ik wil ook graag op ruitervakantie en had al de website van horse holiday gevonden maar het is toch fijner om persoonlijke ervaringen te lezen!