Locatie voor buitenrit met rengalop gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Locatie voor buitenrit met rengalop gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-22 22:17

We gaan al jaren met een groepje van de manege 1 of 2 keer per jaar een buitenrit maken ergens in Nederland. Onze manege zit in stedelijk gebied, dus ergens in de bossen of op het strand is dan heerlijk. We hebben de afgelopen jaren heerlijk gereden bij de Mill Ranch en willen daar het liefst dit najaar ook weer naartoe, maar er zijn al geen opties meer vrij voor de rit die wij graag willen, de rit met een stuk rengalop. Zijn er andere locaties in Nederland waar ze ritten hebben met rengalop? Liefst met zulke betrouwbare en fijne paarden als bij de Mill Ranch? Zodat je er nog wel een beetje zelf aan kan rijden ipv een kuddedier waar geen rem of stuur meer op zit. Op max 1,5 uur rijden van Den Bosch? Manege Van Loon kennen we, maar we zoeken het liever iets verder weg. Strand heeft nu een lichte voorkeur. Hopelijk heeft Bokt tips!

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Locatie voor buitenrit met rengalop gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 09:14

Manege de IJslander in Zeeland. Of stal Edda op Vlieland.

Arianne_94

Berichten: 307
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: Naast de stal van mijn paardjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 09:31

Herberg de brand In Udenhout

Lieser
Berichten: 1503
Geregistreerd: 15-03-21

Re: Locatie voor buitenrit met rengalop gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 09:49

Tja, sommige stallen doen met opzet geen rengalop, omdat het een te zware belasting voor het paard is.

Iris82

Berichten: 39851
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Locatie voor buitenrit met rengalop gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 09:51

Het Fjordenpaard in Breda.

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Locatie voor buitenrit met rengalop gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 10:07

Ik weet even niet hoe ze heten. Maar volgens bij bestaat zoiets qua rit met van die giga gave shires.

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-22 10:24

Saaams schreef:
Ik weet even niet hoe ze heten. Maar volgens bij bestaat zoiets qua rit met van die giga gave shires.


Bedoel je in Zutphen of daar in de buurt?


Lieser schreef:
Tja, sommige stallen doen met opzet geen rengalop, omdat het een te zware belasting voor het paard is.


En ook logisch, maar ik weet dat ze er wel zijn, maar dus niet welke, vandaar mijn vraag :)

Ineke & Arianne, ik kon bij die stallen op de site niet vinden of ze specifiek rengalop doen, maar ik zal eens bellen! Udenhout is wel lekker in de buurt.

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 10:27


Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Locatie voor buitenrit met rengalop gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 11:13


Arianne_94

Berichten: 307
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: Naast de stal van mijn paardjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 23:09

Tamara schreef:
Saaams schreef:
Ik weet even niet hoe ze heten. Maar volgens bij bestaat zoiets qua rit met van die giga gave shires.


Bedoel je in Zutphen of daar in de buurt?


Lieser schreef:
Tja, sommige stallen doen met opzet geen rengalop, omdat het een te zware belasting voor het paard is.


En ook logisch, maar ik weet dat ze er wel zijn, maar dus niet welke, vandaar mijn vraag :)

Ineke & Arianne, ik kon bij die stallen op de site niet vinden of ze specifiek rengalop doen, maar ik zal eens bellen! Udenhout is wel lekker in de buurt.


Bij de herberg. Kijken ze erg naar wie ze meenemen op de rit. Voor wat ze doen.
Dus gevorderde mensen zullen ze het wel doen. En bij beginners uiteraard niet.

Maar bellen staat altijd vrij natuurlijk ;)

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 00:04

Amber_anne schreef:
https://www.fjordenpaard.com/verhuur/

Hier kan je zonder begeleiding ritten maken


Wow ik vind dat nog best bijzonder als ik eerlijk ben. Dat je paarden verhuurt aan onbekenden die er mogelijk onverantwoord mee gaan crossen. Maar ik zal wel pietluttig en extreem zuinig op mijn paarden zijn. :+


Bij camping Duinhoeve in Renesse kun je ook strandritten maken met begeleiding (en rengalop). Maar dat zal net te ver weg zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 00:55

Iris82 schreef:
Het Fjordenpaard in Breda.


Deze zijn gestopt met buitenritten voor zover ik weet.

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-22 20:49

Ingrid_92 schreef:
Amber_anne schreef:
https://www.fjordenpaard.com/verhuur/

Hier kan je zonder begeleiding ritten maken


Wow ik vind dat nog best bijzonder als ik eerlijk ben. Dat je paarden verhuurt aan onbekenden die er mogelijk onverantwoord mee gaan crossen. Maar ik zal wel pietluttig en extreem zuinig op mijn paarden zijn. :+


Bij camping Duinhoeve in Renesse kun je ook strandritten maken met begeleiding (en rengalop). Maar dat zal net te ver weg zijn.


Ik vind dat ook spannend eerlijk gezegd. Ooit 1x gedaan, rit zonder begeleiding, ook in de Drunense duinen. Zodra die paarden de duinen zagen, wilden ze wegvliegen, maar hadden ook onervaren ruiters bij ons. Als je dan het gebied niet goed kent, is het toch lastig om een fijne route te rijden heb ik gemerkt .

Lees ook veel negatieve ervaringen over het Fjordenpaard, met name dat er niet gereageerd wordt bij contact.

Ik neem Renesse iig mee in ons overleg, thanks!

Bedankt ook voor de andere reacties!

shires2018

Berichten: 22
Geregistreerd: 15-11-18
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 22:13