Trektocht van Brabant naar Santiago de Compestella

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Trektocht van Brabant naar Santiago de Compestella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 18:06

Wat gaaf en heel stoer! Veel succes.

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 14:18

Heel veel succes en vooral ook veel
Plezier allemaal met dit grandioze avontuur. Ook nog eens voor een goed doel.

Natuurlijk is het ambitieus, maar er wordt goed naar de paarden gekeken en aan hun welzijn gedacht!

Zet hem op en geniet!

Storm

Berichten: 20841
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Trektocht van Brabant naar Santiago de Compestella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 06:19


Yavanna

Berichten: 2642
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Trektocht van Brabant naar Santiago de Compestella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 08:01

Helaas, je moet een profiel aanmaken om het artikel te lezen.. Maar ben benieuwd hoe het gaat.

topsylover

Berichten: 5639
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 10:18

Moderatoropmerking:
Bericht moeten verwijderen in verband met copyright.

Storm

Berichten: 20841
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Trektocht van Brabant naar Santiago de Compestella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 19:32

Dank je wel Topsy!

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: Trektocht van Brabant naar Santiago de Compestella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 20:07

Wat leuk, ik ken Emily volgens mij, die heb ik ooit lesgegeven met haar verzorgpony. :) Leuke meid met veel hart voor paarden.

Ik wens jullie veel succes met de tocht!

Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Trektocht van Brabant naar Santiago de Compestella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 07:19

Ik snap dat mensen bezorgd zijn, maar ik ken Henk persoonlijk en ik kan jullie geruststellen, zijn training bestaat niet uit 1.5 jaar voorbereiding. Ik ken Henk vanaf 2004, 2005, en toen maakte hij al trektochten en lange afstandsritten. Hij weet precies hoe dit te managen en is eerlijk genoeg om te stoppen als het niet gaat.

Henk, Tessa en de kinderen, succes. Mochten jullie onverhoopt alle 3 moeten stoppen en het vervoer wordt toch een probleem, dan hoor ik het graag. Ik weet zeker dat Jordi hier iets in wil beteken als het mogelijk is qua tijd.

tessaenhenk
Berichten: 55
Geregistreerd: 26-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-22 09:08

Utixo schreef:
Ik snap dat mensen bezorgd zijn, maar ik ken Henk persoonlijk en ik kan jullie geruststellen, zijn training bestaat niet uit 1.5 jaar voorbereiding. Ik ken Henk vanaf 2004, 2005, en toen maakte hij al trektochten en lange afstandsritten. Hij weet precies hoe dit te managen en is eerlijk genoeg om te stoppen als het niet gaat.

Henk, Tessa en de kinderen, succes. Mochten jullie onverhoopt alle 3 moeten stoppen en het vervoer wordt toch een probleem, dan hoor ik het graag. Ik weet zeker dat Jordi hier iets in wil beteken als het mogelijk is qua tijd.

Hoi wat lief van je

Sellyxx

Berichten: 1203
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 23:08

Wat onwijs jammer om op instagram de laatste update te lezen.. uiteraard gaat de gezondheid van de paarden voor dus logische keuze, maar dat zal toch even een klap zijn om te moeten verwerken zo halverwege de tweede week! Ben ook benieuwd naar meer details over de afwegingen van Marieke en Ginger en hoe Emily en Freya het aan gaan pakken in het alleen verder gaan maar ik zal eerst geduldig de blog van morgen afwachten :)

Suliko

Berichten: 4316
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Trektocht van Brabant naar Santiago de Compestella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 00:50

Heb de update ook gevonden en poeh, respect voor Emily dat ze besloten heeft alleen verder te gaan. Ik vraag me alleen wel af of dit te doen is voor het paard. Het blijft een kuddedier en vooral met dagen onderweg zijn heb ik gemerkt hoe belangrijk het is voor paarden om het alert zijn af te wisselen. Zowel onderweg als bij het rust nemen.

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Trektocht van Brabant naar Santiago de Compestella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 08:23

Wat is er gebeurd?

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Trektocht van Brabant naar Santiago de Compestella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 08:29

Het is wel jammer dat de updates alleen op social media staan! Ik vond het al zo stil haha

Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Trektocht van Brabant naar Santiago de Compestella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 08:54

Henk zijn paard is blijven hangen met een ijzer, hierdoor is zijn hoef beschadigt. Vandaag zullen de 2 paarden opgehaald worden, Emily rijd alleen verder. Henk zal terugkeren met de Caddy en haar met de auto volgen.

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Trektocht van Brabant naar Santiago de Compestella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 09:46

Wacht even.. 1 paard heeft een medisch probleem, waardoor deze uitvalt.. Maar twee paarden worden opgehaald?

Suliko

Berichten: 4316
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Trektocht van Brabant naar Santiago de Compestella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 09:49

Dit is de update, ik weet niet of ik hier zomaar een screenshot ervan mag delen. Aan de andere kant staat het bericht openbaar en is het instagramaccount gewoon via hun website te vinden.
Afbeelding

Sellyxx

Berichten: 1203
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 12:46

op instagram zeiden ze 3 dagen geleden dat ze een update zouden geven maar ik ben nog niks tegengekomen. jammer, maar ik snap ook wel dat ze momenteel misschien wel even betere dingen te doen hebben dan ons op de hoogte houden. :)) Afijn, ik hoop van achter mijn beeldscherm wel dat het goed gaat en wens ze het beste toe!

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Trektocht van Brabant naar Santiago de Compestella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 17:01

Ik lees net dat jullie de tocht hebben gestaakt. Jammer.

Gaan jullie het weer proberen met een betere voorbereiding kwam route? Want begrijp dat de route die jullie nu hadden niet goed is geweest

Sellyxx

Berichten: 1203
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 17:17

Ah ik zie het nu inderdaad! Ik was vooral benieuwd naar Emily en Freya die in hun eentje nog door wilden gaan, een dappere poging maar waarbij ik me ook al af vroeg of dit helemaal veilig zou zijn en of dit vol te houden is. Maar ze heeft het iig nog geprobeerd en zo zal ze er waarschijnlijk ook met meer voldoening op terug kunnen kijken!

Ik ben heel benieuwd hoe jullie terugkijken op het avontuur. :)

Aan de ene kant kun je nog zoveel plannen en paarden aan dingen laten wennen maar moet je zoiets ook simpelweg doen en doormaken om te ervaren hoe het echt is voor een langere tijd met zulke zulke ondergronden en onduidelijke routes.

Aan de andere kant lees ik bij jullie voorbereiding vooral veel over redelijk overzichtelijke trainingen in Nederland en las ik inderdaad op de 1e pagina hier ook al waarschuwingen over de veel ruigere wegen in het buitenland, waarbij mensen aangaven dat jullie doelen qua km per dag wel erg hoog gegrepen waren, en leken gebaseerd te zijn op voornamelijk Nederlandse trektochten waarbij alles veel overzichtelijker en berekenbaarder is.

Dan vraag ik me dus af of jullie terugkijkend denken ja daar hebben we ons echt in vergist. Of hadden jullie juist van tevoren een optimistische houding zo van dit gaan we proberen hier gaan we van uit, alles wat minder gaat of uiteindelijk niet lukt is helemaal niet erg? :)

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Trektocht van Brabant naar Santiago de Compestella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 17:43

Oei, dat was kort, maar hevig.. Jammer hoor, had graag verder gevolgd.. Binnenkort nieuwe poging, of was dit gek zat zo?

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 18:12

Ach, wat is dat jammer.
Hopelijk vinden jullie nog een mooie andere invulling van de zomer samen en komen er nog vele mooie trektochten in de toekomst.

Ik heb geen instagram account, tot waar zijn ze gekomen?

Sellyxx

Berichten: 1203
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 18:31

de laatste update is gedeeld op fb, de link kun je vinden op hun website die hier eerder is gedeeld. Of heb je ook geen fb, Sizzle? :)

Firegirl
Berichten: 950
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 18:56

Sellyxx schreef:
Ah ik zie het nu inderdaad! Ik was vooral benieuwd naar Emily en Freya die in hun eentje nog door wilden gaan, een dappere poging maar waarbij ik me ook al af vroeg of dit helemaal veilig zou zijn en of dit vol te houden is. Maar ze heeft het iig nog geprobeerd en zo zal ze er waarschijnlijk ook met meer voldoening op terug kunnen kijken!

Ik ben heel benieuwd hoe jullie terugkijken op het avontuur. :)

Aan de ene kant kun je nog zoveel plannen en paarden aan dingen laten wennen maar moet je zoiets ook simpelweg doen en doormaken om te ervaren hoe het echt is voor een langere tijd met zulke zulke ondergronden en onduidelijke routes.

Aan de andere kant lees ik bij jullie voorbereiding vooral veel over redelijk overzichtelijke trainingen in Nederland en las ik inderdaad op de 1e pagina hier ook al waarschuwingen over de veel ruigere wegen in het buitenland, waarbij mensen aangaven dat jullie doelen qua km per dag wel erg hoog gegrepen waren, en leken gebaseerd te zijn op voornamelijk Nederlandse trektochten waarbij alles veel overzichtelijker en berekenbaarder is.

Dan vraag ik me dus af of jullie terugkijkend denken ja daar hebben we ons echt in vergist. Of hadden jullie juist van tevoren een optimistische houding zo van dit gaan we proberen hier gaan we van uit, alles wat minder gaat of uiteindelijk niet lukt is helemaal niet erg? :)


Ik denk dat hoefschoenen wel eens een betere optie kan zijn dan de paarden op ijzers. Zeker op slechtere ondergrond en uiteraard na voldoende training. En de etappes inderdaad korter afhankelijk van het terrein, 25 km is beter haalbaar. Baseer dit op eigen ervaringen in de bergen.

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 19:08

Sellyxx schreef:
de laatste update is gedeeld op fb, de link kun je vinden op hun website die hier eerder is gedeeld. Of heb je ook geen fb, Sizzle? :)


Nee :o
Maar als het openbaar is kan ik het misschien wel lezen

Firegirl, ik vind hoefschoenen niet per definitie handiger (ja ervaring). Het heeft allemaal zo zijn voor en nadelen. Als het net verse ijzer afgetrokken is, dan was dat een flinke ruk geweest, dat was mogenlijk met geen enkel schoeisel goed gekomen.

Suliko

Berichten: 4316
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Trektocht van Brabant naar Santiago de Compestella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 19:26

Jammer dat de tocht zo vroeg is stopgezet! Ik had ze echt een voorspoediger verloop gegund.
Toch was ik ook een van degene die kritiek uitte, tot er werd gesproken over doorzeuren en dat TS duidelijk genoeg had aangegeven hoeveel ervaring ze hadden. Ik vind dat wel jammer, want iedereen die hier reageerde met 'kritiek' deed dat ook vanuit ervaring en goede bedoelingen. Hoeveel ervaring je ook hebt, onderweg kan er zoveel gebeuren, dat ervaar je niet allemaal en je bent nooit uitgeleerd. Als ik zelf een dergelijk topic had geopend, was ik heel blij geweest als mensen hun ervaringen hadden gedeeld en mij hadden behoed voor fouten. Langer op pad met je paard in onbekend gebied is niet niets, sterker nog, het is een van de meest onpraktische en zware vormen van reizen, maar wel fantastisch!
Ik had de tip gegeven om de route te checken via wanderreitkarte, daar werd op gereageerd dat de route is nagelopen via google maps. Hier wilde ik nog op ingaan, maar door de reactie over al het doorzeuren, dacht ik, laat maar, dan niet. Terwijl google maps is gewoon totaal niet ingericht om routes te paard te maken en controleren, een beetje met google view, maar juist de wandelwegen van de camino kan je niet zien met google view. Wanderreitkarte geeft direct aan of een route te doen is te paard of niet. Ik ben in het verleden zo eigenwijs geweest dat te negeren en dan toch een pad te willen nemen die me mooi lijkt, maar dat resulteerde elke keer in blokkades (was in Luxemburg en de Belgische Ardennen) en om moeten. Natuurlijk had dit ook nog met het gebruik van wanderreitkarte kunnen gebeuren. Maar ook iemand anders gaf eerder de tip om een andere camino route te pakken vanwege de ondergrond. Al doende leert men, maar het is toch alleen maar fijn als mensen hun ervaringen delen?
Ik bedoel dit niet als trap na, ik zou het gewoon jammer vinden als er in dit soort topics geen ruimte is voor advies en ervaringen en er alleen maar oeh en aah wat geweldig geroepen mag worden.

@Firegirl, ben ik met je eens! Het voordeel is ook dat je dan niet zit met het moeten vervangen van ijzers en als je leert hoe je zelf de hoeven kan bijvijlen onderweg, blijven de schoenen gewoon goed passend. Met schoenen heb je ook een stuk meer grip op gladde rotsondergrond, ijzers zijn dan echt doodeng.