Aanraders buitenrit Utrechtse heuvelrug

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 14:12

BeFunny schreef:
Hier in zuid Holland ben ik jaloers op mensen die kunnen rijden in ofwel het Goois natuurreservaat ofwel de Utrechtse heuvelrug ofwel de Veluwe.

En dan nog te lezen dat er bij de Utrechtse heuvelrug niet zulke mooie paden zijn. In mijn ogen is het er prachtig. Maar dat geld ook voor de Veluwe en het Gooi maar ook voor de duinen en het strand of juist brabant. Hier mag ik het doen met de Polder. Verhard door asfalt en dan nog klaag ik niet want ik ben blij dat ik eropuit kan. Maar jaloers ben ik zeker wel.

Niet dat het iets toevoegt aan dit toppic.


Ik ben dus bewust verhuisd vanuit de Randstad naar de Veluwe.
Juist omdat ik in het bos wilde rijden en niet meer door de woonwijken of de polder.

Kwa steekbeesten, ligt heel erg aan het weer en vaak de soort bomen waar ze het meest zitten.
Maar ja de dazen zijn al weer in grote getalen aanwezig.

BeFunny

Berichten: 10533
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Aanraders buitenrit Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 14:34

Als ik de wederhelft zo gek kon krijgen had ik daar ook al lang gezeten hoor ;)

xMaritt

Berichten: 471
Geregistreerd: 10-09-10
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 15:49

fransje23 schreef:
Hoe zit het met dazen, en ander vliegend gespuis, in dit gebied?


Bij het stukje bos bij Rhenen is het vreselijk.. Dazen vallen wel mee maar mijn paard wordt helemaal gestoord van alle muggen, zelfs met vliegendeken incl buikflap. Nu is dat maar een klein stukje bos dus de kans dat je daar gaat rijden is niet zo groot :)

Ik ben 1x met de trailer naar Elst gegaan (=vlakbij Rhenen!!) en daar hadden we geen last van vliegend gespuis. Is wel al een maand geleden dat we daar waren.

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 18:07

xMaritt schreef:
fransje23 schreef:
Hoe zit het met dazen, en ander vliegend gespuis, in dit gebied?


Bij het stukje bos bij Rhenen is het vreselijk.. Dazen vallen wel mee maar mijn paard wordt helemaal gestoord van alle muggen, zelfs met vliegendeken incl buikflap. Nu is dat maar een klein stukje bos dus de kans dat je daar gaat rijden is niet zo groot :)

Ik ben 1x met de trailer naar Elst gegaan (=vlakbij Rhenen!!) en daar hadden we geen last van vliegend gespuis. Is wel al een maand geleden dat we daar waren.


Klopt
Ik sta dus direct aan het ruiterpad ( nouja zo ongeveer ) voor een rondje bij Rhenen. Daar inderdaad veel steek beesten.
Als ik ( onder het zadel ) naar Elst/Amerongen of Overberg ga is het veel minder.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Aanraders buitenrit Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 06:49

Ik ben ik de laatste maand 2x bij Leersum het bos in geweest en had met name op de parkeerplaats (Utrechtse Baan) van die dikke dazen (runderdazen, geen regendazen). Beetje veerust was toen voldoende.
Die dazen gaan graag bij koker / uier zitten, maar mijn ruin vindt het dan gelukkig helemaal prima als ik daar de daas probeer dood te meppen (hij zegt nog dank je wel ook :') )

loekie
Berichten: 44
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 12:00

Hilary schreef:
die dikke dazen (runderdazen, geen regendazen).


Wat is het verschil?

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Aanraders buitenrit Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 12:25

Hun uiterlijk en gedrag

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Aanraders buitenrit Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 20:22

Mocht je er eens heen willen gaan, ik kan met je samen rijden als je wilt rond kwintelooijen te Rhenen of een groter rondje ( elst, Amerongen, Overberg ) als je de trailer bij groende entree van prattenburg zet ;) Ik weet de weg :D