Locatie gezocht voor weekend weg met paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Locatie gezocht voor weekend weg met paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-22 08:54

Hi allemaal,

Hopelijk hebben jullie de gouden tip voor mijn best specifieke vraag.

Ik zoek een leuke plek om een paar daagjes heen te gaan met m’n pony waar hij en ik kunnen overnachten en buitenrijden en waar ook een rijbak ter beschikking is. Eventueel kan ik ook in een hotel dichtbij, maar bij m’n paard slapen is natuurlijk wel het leukste. Strand hoeft voor mij niet.

Tot zover keus genoeg misschien… maar.. met dit paard zoek ik meer iets specifieks qua begeleiding.

Want ik wil graag met een begeleide buitenrit op pad in een mooi bos / natuurgebied waar je niet de weg overhoeft / de weg langs hoeft te gaan en waar je zeker geen slierten motorrijders / landbouwverkeer of vrachtwagens tegenkomt. Het moet dus qua verkeer echt een rustig gebied zijn. Ik zoek ook betrouwbare begeleiding en niet van die vakantiekrachten van 16 met huurpaarden als je begrijpt wat ik bedoel. Mag privé begeleiding zijn of in een groep.

Wat ik ook graag zou willen is faciliteiten om lekker te tutten met m’n paard, bijv. Wasgelegenheid met warm water / solarium eventueel. Mogelijkheid om daar ook te wandelen in de buurt (zonder groot verkeer) Ik wil echt quality time met hem waar een buitenrit onderdeel van is.

Zou zoiets bestaan?

ikke

Berichten: 37560
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 09:17


Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Re: Locatie gezocht voor weekend weg met paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-22 09:27

Wat een goede tip is dat zeg! Leuke site ook. Klinkt geweldig. Heb jij persoonlijke ervaring met haar?

Sure_lee

Berichten: 10393
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 09:27

Overnachting bij de Oscarhoeve in Ede en dan begeleiding van Nanda van Gids te paard over de Veluwe. Ze hebben geen solarium maar de rest wel.

Elisa2

Berichten: 37213
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 09:33

Volgens mij zit zij (Nanda)in de buurt van stoeterij Willemien die aan vakantiestalling doen en waarbij je geen weg over hoeft te steken om in het bos te komen. https://onzeveluwe.nl/stoeterij-willemien

Andere opties in de buurt zijn de Millranch en de Woelige stal, maar bij beide moet je helaas wel een weg oversteken. Maar goed, dat is een weg..wat je eventueel aan de hand kan doen en dan is de rest ook alleen maar bos. Bij beide kun je wel begeleiding krijgen.

Hier kun je zowel zelf op vakantie als met je paard en ze hebben alle mogelijkheden die je zoekt, hoef je ook geen weg over om in het bos te komen. Alleen weet ik niet of er begeleiding mogelijk is: https://vandenhoornkootwijk.nl/vakantie-2/

En ook bij de Cantharel in Apeldoorn kun je op vakantie met je paard en zit je gelijk in het bos. Alleen weet ik hier ook niet hoe en wat qua begeleiding.
https://www.vandervalkapeldoorn.nl/paar ... -apeldoorn

Elisa2

Berichten: 37213
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 09:34

Sure_lee schreef:
Overnachting bij de Oscarhoeve in Ede en dan begeleiding van Nanda van Gids te paard over de Veluwe. Ze hebben geen solarium maar de rest wel.


Ook hier moet je wel een weg over, dezelfde als bij de Woelige Stal en de Millranch om op de hei te komen.

Elisa2

Berichten: 37213
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 09:35

Jessie2020 schreef:
Wat een goede tip is dat zeg! Leuke site ook. Klinkt geweldig. Heb jij persoonlijke ervaring met haar?


Ik ken haar persoonlijk, ze heeft ook jarenlang de bosritten begeleid bij de Woelige stal. Als er een de bossen op haar duimpje kent..

Sure_lee

Berichten: 10393
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Locatie gezocht voor weekend weg met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 09:38

Als je richting het wekeromse zand gaat hoef je geen weg over vanaf de Oscarhoeve.

Dorien66

Berichten: 1653
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 09:42

Jessie2020 schreef:
Wat een goede tip is dat zeg! Leuke site ook. Klinkt geweldig. Heb jij persoonlijke ervaring met haar?

Ik heb een jaar of drie geleden met een vriendin een rit bij Nanda gemaakt. Mijn vriendin had haar eigen paard mee, ik zat op een Araghon, een paard van Nanda. Ze is een fijne gids, vertelt het een en ander over de omgeving waar je rijdt en de avonturen die ze daar heeft meegemaakt. Ze houdt ook goed rekening met de paarden (het kan soms mul zijn) en de ruiters. Aanrader dus.
Toen ik er reed, was dat vanaf Stoeterij Willemien in Otterlo. Volgens mij staat ze daar nog steeds. Je kon er toen zelf ook een plek voor je paard reserveren.
https://www.facebook.com/nandagidstepaard

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-22 10:06

Elisa2 schreef:
Jessie2020 schreef:
Wat een goede tip is dat zeg! Leuke site ook. Klinkt geweldig. Heb jij persoonlijke ervaring met haar?


Ik ken haar persoonlijk, ze heeft ook jarenlang de bosritten begeleid bij de Woelige stal. Als er een de bossen op haar duimpje kent..

Beetje suffe vraag misschien.. maar is het een “lieve” vrouw (ben niet zo’n held buiten namelijk en m’n paard ook niet echt). Als ik zenuwachtig ben helpt het altijd als er een rustig iemand bij is, dan is het zo weg. Maar als er een geen aanstellerij sfeertje heerst dan werkt dat niet bij ons.
Laatst bijgewerkt door Jessie2020 op 10-07-22 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-22 10:07

Dorien66 schreef:
Jessie2020 schreef:
Wat een goede tip is dat zeg! Leuke site ook. Klinkt geweldig. Heb jij persoonlijke ervaring met haar?

Ik heb een jaar of drie geleden met een vriendin een rit bij Nanda gemaakt. Mijn vriendin had haar eigen paard mee, ik zat op een Araghon, een paard van Nanda. Ze is een fijne gids, vertelt het een en ander over de omgeving waar je rijdt en de avonturen die ze daar heeft meegemaakt. Ze houdt ook goed rekening met de paarden (het kan soms mul zijn) en de ruiters. Aanrader dus.
Toen ik er reed, was dat vanaf Stoeterij Willemien in Otterlo. Volgens mij staat ze daar nog steeds. Je kon er toen zelf ook een plek voor je paard reserveren.
https://www.facebook.com/nandagidstepaard

Kan je daar ook overnachten of moet ik dan een hotelletje vinden in de buurt? Als je dat toevallig weet.

Elisa2

Berichten: 37213
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 12:29

Jessie2020 schreef:
Elisa2 schreef:

Wat een goede tip is dat zeg! Leuke site ook. Klinkt geweldig. Heb jij persoonlijke ervaring met haar?


Ik ken haar persoonlijk, ze heeft ook jarenlang de bosritten begeleid bij de Woelige stal. Als er een de bossen op haar duimpje kent..

Beetje suffe vraag misschien.. maar is het een “lieve” vrouw (ben niet zo’n held buiten namelijk en m’n paard ook niet echt). Als ik zenuwachtig ben helpt het altijd als er een rustig iemand bij is, dan is het zo weg. Maar als er een geen aanstellerij sfeertje heerst dan werkt dat niet bij ons.


Daar hoef je niet bang voor te zijn, ze is lief genoeg, rustig en geduldig.

Willemien heeft ook een vakantie appartement als het goed is.

https://gidstepaardopdeveluwe.com/gidst ... veluwe-nl/

Zo te zien is er nu ook een mini camping waar je kan overnachten.

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Re: Locatie gezocht voor weekend weg met paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-22 13:16

Nou mensen het is duidelijk, bedankt voor de goede tips. Ik ga contact met deze mevrouw opnemen. Heel erg bedankt voor het meedenken! Groetjes van Jessie

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Locatie gezocht voor weekend weg met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 13:36


Dorien66

Berichten: 1653
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 13:38

Jessie2020 schreef:
Dorien66 schreef:
Ik heb een jaar of drie geleden met een vriendin een rit bij Nanda gemaakt. Mijn vriendin had haar eigen paard mee, ik zat op Araghon, een paard van Nanda. Ze is een fijne gids, vertelt het een en ander over de omgeving waar je rijdt en de avonturen die ze daar heeft meegemaakt. Ze houdt ook goed rekening met de paarden (het kan soms mul zijn) en de ruiters. Aanrader dus.
Toen ik er reed, was dat vanaf Stoeterij Willemien in Otterlo. Volgens mij staat ze daar nog steeds. Je kon er toen zelf ook een plek voor je paard reserveren.
https://www.facebook.com/nandagidstepaard

Kan je daar ook overnachten of moet ik dan een hotelletje vinden in de buurt? Als je dat toevallig weet.

Ik denk niet dat je zelf bij Willemien kunt overnachten, maar bel Nanda, zij kan je vast helpen daarmee.
Veel plezier!!!