Buitenrijden en parkeren (Amsterdamse Bos)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dabiscui
Berichten: 391
Geregistreerd: 24-06-12

Buitenrijden en parkeren (Amsterdamse Bos)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-22 14:52

Hallo,

Ik ben op zoek naar een aantal ervaringen m.b.t. veilige/rustige parkeerplaatsen voor een buitenrit.

Het zit namelijk zo: Ik heb een paard die erg heftig is als ze op ander terrein is. Ik ben 1,5 jaar geleden voor het eerst met haar op buitenrit geweest. Helaas was dit een nare ervaring. Ze raakte zo in de stress van het open parkeerterrein waar we geparkeerd stonden om op te zadelen, dat ze meerdere pogingen heeft gedaan om weg van de groep te rennen.

Nu wil ik graag weer een keer met haar een buitenrit gaan doen met een stalgenoot. Planning is om een vrachtwagen te huren, haar al van te voren helemaal gezadeld te hebben, dat ik er gelijk op kan zodra ze uit de wagen komt. Als ik er eenmaal op zit en we zijn in het bos, dan is ze gewoon braaf.

Ik ben dus op zoek naar een (rustige) plek waar we haar kunnen uitladen en waar ik zo goed als direct in het bos zit. Het liefst ook een plek die omheind is, zodat mocht ze wel flippen, ze niet zomaar los loopt. Wellicht een manege/pensionstal waar we kunnen parkeren en kunnen opstappen? We zitten in regio Hoofddorp, dus het dichtbijzijnde bos is het Amsterdamse Bos. Maar ik ben ook bereid om wat verder te rijden.

Amber_anneJarig

Berichten: 6912
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 15:06

Bij de Amsterdamse manege kun je parkeren. Je zou het paard bij het bospad uit kunnen laden maar dan moet de ander het vrachtwagentje even iets verder parkeren.
Afbeelding

Bij het rode punt kun je uitladen en het bos in. Het vrachtwagentje kan bij de paarse p geparkeerd worden. Het is ongeveer 2 minuten lopen. Misschien dat dat ook nog lukt?

Dabiscui
Berichten: 391
Geregistreerd: 24-06-12

Re: Buitenrijden en parkeren (Amsterdamse Bos)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-22 15:22

Oh super! Kan je bij de paarse P al op je paard stappen? Of pas bij de rode punt?

Amber_anneJarig

Berichten: 6912
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Buitenrijden en parkeren (Amsterdamse Bos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 15:26

Bij de p kun je ook al opstappen. Als je op Google street view kijkt kun je het wel zien

Dabiscui
Berichten: 391
Geregistreerd: 24-06-12

Re: Buitenrijden en parkeren (Amsterdamse Bos)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-22 15:32

Ik zie het inderdaad. Dat moet wel goed komen en anders inderdaad uitladen bij de rode punt die je aangaf. Bedankt! :D

Amber_anneJarig

Berichten: 6912
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Buitenrijden en parkeren (Amsterdamse Bos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 15:35

Graag gedaan, veel plezier!

Autumnn

Berichten: 8033
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Buitenrijden en parkeren (Amsterdamse Bos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 16:06

Vergeet de doorwaadbare niet :D Afbeelding

Dabiscui
Berichten: 391
Geregistreerd: 24-06-12

Re: Buitenrijden en parkeren (Amsterdamse Bos)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-22 16:13

Jaa super leuk! Maar die van mij is panisch voor water dus gaat hem niet worden denk ik :') Maar proberen kan altijd :P

Freyr
Berichten: 692
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Buitenrijden en parkeren (Amsterdamse Bos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 16:36

Houdt je er rekening mee dat het Amsterdamse bos in de vakanties heel erg druk kan zijn?

Ook met loslopende honden die plotseling uit de bosjes kunnen duiken. Ik maak uit je tekst even niet helemaal op of ze ook gestresst is in het bos namelijk.

Autumnn

Berichten: 8033
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 16:40

Dabiscui schreef:
Jaa super leuk! Maar die van mij is panisch voor water dus gaat hem niet worden denk ik :') Maar proberen kan altijd :P


Oh jammer :D die van m’n stalgenoot ook, maar die is er zelf in gegaan. Toen mijne voorop en toen is zij er weer op gegaan. Toen ging hij er wel in :D
Veel plezier alvast!! Wij zijn twee weken geleden geweest. Leuk bos om te rijden!

Dabiscui
Berichten: 391
Geregistreerd: 24-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-22 16:43

Freyr schreef:
Houdt je er rekening mee dat het Amsterdamse bos in de vakanties heel erg druk kan zijn?

Ook met loslopende honden die plotseling uit de bosjes kunnen duiken. Ik maak uit je tekst even niet helemaal op of ze ook gestresst is in het bos namelijk.


Ik weet inderdaad dat het druk kan zijn. Ik ben met die van mij alleen 2 keer op de veluwe geweest waar ze braaf was maar daar is het natuurlijk wel een stuk rustiger. Dus als we gaan, dan zal het of 's ochtends vroeg zijn of 's avonds laat. Ik weet namelijk inderdaad niet hoe ze is in een drukker bos.

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Buitenrijden en parkeren (Amsterdamse Bos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 17:14

Ik zou lekker Spaarnwoude in gaan. Het Amsterdamse bos is drama met al die loslopende honden. Zeker met een paard dat nogal heftig kan reageren lijkt met het Amsterdamse bos echt niet fijn.

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 17:17

En hou rekening met overvliegende vliegtuigen! Zeker op het stuk bij de manege vliegen er meer dan aan de andere kant van het bos.
Ikzelf parkeer altijd hier:
https://www.google.com/maps/place/Parke ... d4.8178442

Je kan vanaf daar gelijk het bos in, maar de parkeerplek zelf grenst wel aan een drukkere autostraat dus misschien minder voordelig.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70520
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 17:21

Ik verplaats dit topic naar Buitenrijden, ruiter vakanties en trektochten.

Dabiscui
Berichten: 391
Geregistreerd: 24-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-22 17:27

Tazzey schreef:
Ik zou lekker Spaarnwoude in gaan. Het Amsterdamse bos is drama met al die loslopende honden. Zeker met een paard dat nogal heftig kan reageren lijkt met het Amsterdamse bos echt niet fijn.


Is wellicht ook een goede optie! Ben er zelf nog nooit geweest. Is het leuk rijden daar? Neem aan dat het dan een stuk rustiger is dan het Amsterdamse bos?

Heb je tips m.b.t. tot parkeren? Als ik zo even kijk op Google maps zie ik Manege Spaarnwoude. Is dat een goede optie?

Dabiscui
Berichten: 391
Geregistreerd: 24-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-22 17:29

LuffB schreef:
En hou rekening met overvliegende vliegtuigen! Zeker op het stuk bij de manege vliegen er meer dan aan de andere kant van het bos.
Ikzelf parkeer altijd hier:
https://www.google.com/maps/place/Parke ... d4.8178442

Je kan vanaf daar gelijk het bos in, maar de parkeerplek zelf grenst wel aan een drukkere autostraat dus misschien minder voordelig.


Overvliegende vliegtuigen niet aandacht :') Mooie parkeerplaats en fijn dat je zo het bos in kan maar die drukkere weg houdt mij toch wel een beetje tegen. Maar zeker een goede om in gedachten te houden. Dankje.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 18:00

Het Amsterdamse bos is in de zomer meer een soort hele grote camping. Druk en veel honden, bruggen en feestjes. En voornamelijk mensen die geen verstand van paarden hebben. Mijn optie zou het niet zijn of je moet echt vroeg gaan.

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Buitenrijden en parkeren (Amsterdamse Bos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 19:16


Phonix
Berichten: 1093
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 21:01

Dabiscui schreef:
Tazzey schreef:
Ik zou lekker Spaarnwoude in gaan. Het Amsterdamse bos is drama met al die loslopende honden. Zeker met een paard dat nogal heftig kan reageren lijkt met het Amsterdamse bos echt niet fijn.


Is wellicht ook een goede optie! Ben er zelf nog nooit geweest. Is het leuk rijden daar? Neem aan dat het dan een stuk rustiger is dan het Amsterdamse bos?

Heb je tips m.b.t. tot parkeren? Als ik zo even kijk op Google maps zie ik Manege Spaarnwoude. Is dat een goede optie?


Voor de manege is een parkeerplaats van je makkelijk kunt parkeren. Als je de eigenaar lief aankijkt kan je ook in de buitenbak opstappen. Is niet de grootste bos, maar als je overdag komt is het rustig en je hebt verschillende paden.

Dabiscui
Berichten: 391
Geregistreerd: 24-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-22 10:10

Jennyj01 schreef:
Het Amsterdamse bos is in de zomer meer een soort hele grote camping. Druk en veel honden, bruggen en feestjes. En voornamelijk mensen die geen verstand van paarden hebben. Mijn optie zou het niet zijn of je moet echt vroeg gaan.


Goed om te weten. We zullen dan inderdaad of echt vroeg gaan en anders als de schoolvakantie weer voor bij is.


Dammie schreef:
https://www.ruiterenenmennen.nl/C210-Pe ... 15-km.html
Er loopt wel een weg langs, maar je kan direct het bos in gaan met je paard.


Dank voor de tip!

Dabiscui
Berichten: 391
Geregistreerd: 24-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-22 10:11

Phonix schreef:
Voor de manege is een parkeerplaats van je makkelijk kunt parkeren. Als je de eigenaar lief aankijkt kan je ook in de buitenbak opstappen. Is niet de grootste bos, maar als je overdag komt is het rustig en je hebt verschillende paden.


Ohh dat zou helemaal super zijn voor de eerste keer! Denk dat dit dan wel de handigste keuze is voor mijn paard op dit moment. Dank voor de tip. :)

tjakka123

Berichten: 484
Geregistreerd: 21-11-20

Re: Buitenrijden en parkeren (Amsterdamse Bos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 10:25

Oef, ik zou niet snel naar het amsterdamse gaan met een heel zenuwachtig/onervaren paard.
Mijn merrie is meerdere dagen/weekenden mee geweest naar de veluwe, ritjes van 7/10 km in het 'locale' gebied maar ik vond het amsterdamse bos echt mega druk. Ik was in de ochtend op een doordeweekse dag, veeeeel honden uitlaat service mensen die de honden TOTAAL niet onder controle hebben.
Paard werd hier toch wel een beetje zenuwachtig van, terwijl die normaal echt heeel braaf is buiten (en ook echt wat gewend is).

Ik zou dan een ander iets kiezen voor een paard wat het nog niet zo gewend is.
Als ik er al eens heen ga, parkeer ik bij 'parkeerplatz', veel ruimer dan bij de manege en je stapt ook zo het bos in.
Afbeelding

Knoek
Berichten: 119
Geregistreerd: 11-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 10:26

Ook Spaarnwoude is in de zomer een soort van camping geworden helaas..... veel loslopende honden en geen aantrekkelijke ruiterpaden.

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 12:51

het is al heel wat jaren geleden dat ik in Spaarnwoude reed, dus misschien is het inmiddels verbeterd, maar destijds waren de ruiterpaden en bruggen grotendeels echt slecht.

Het Amsterdamse bos is wat dat betreft een verademing. Ik (of liever gezegd wij, man en ik rijden om beurten) rijd er doordeweeks bijna dagelijks, in de avond vanaf grofweg 18 uur is het over het algemeen rustig, ook qua honden. Wij rijden wel maar in het gedeelte waar ook de doorwaadbare is, omdat we max anderhalf uur onderweg willen zijn (aangezien degene van ons die dan niet rijdt op stal zit te wachten :+ ), als we onder de snelweg doorrijden is nog een veel groter stuk bos, maar dat is ook 's-avonds wel wat drukker. In het weekend mijden we het bos wel, tenzij we hondentraining hebben (ons paard is nu en dan "gastdocent" bij een locale hondenclub) en doordeweeks zou ik in de ochtend inderdaad ook niet snel gaan vanwege de uitlaatservices.

Autumnn

Berichten: 8033
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 12:54

tjakka123 schreef:
Oef, ik zou niet snel naar het amsterdamse gaan met een heel zenuwachtig/onervaren paard.
Mijn merrie is meerdere dagen/weekenden mee geweest naar de veluwe, ritjes van 7/10 km in het 'locale' gebied maar ik vond het amsterdamse bos echt mega druk. Ik was in de ochtend op een doordeweekse dag, veeeeel honden uitlaat service mensen die de honden TOTAAL niet onder controle hebben.
Paard werd hier toch wel een beetje zenuwachtig van, terwijl die normaal echt heeel braaf is buiten (en ook echt wat gewend is).

Ik zou dan een ander iets kiezen voor een paard wat het nog niet zo gewend is.
Als ik er al eens heen ga, parkeer ik bij 'parkeerplatz', veel ruimer dan bij de manege en je stapt ook zo het bos in.
[ [url=m/2LKn6Z.png]Afbeelding[/url] ]


Wij zijn 1 juli (vrijdag) gegaan en hadden daar totaal geen last van. Ja, 1 keer op de parkeerplaats een uitlaatservice gezien maar die zijn we niet tegen gekomen. vonden het verder erg rustig eigenlijk :')