Bosrit: Elzenhof of Kikkert?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NG054
Berichten: 2
Geregistreerd: 30-07-22

Bosrit: Elzenhof of Kikkert?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-22 17:28

Hey, wij gaan dit jaar op vakantie naar Texel, we komen er al een paar jaartjes en hebben dit jaar besloten om een bosrit te maken (voor ongeoefende ruiters).

Alleen zitten we heel erg te twijfelen over welke manege we moeten kiezen, hebben jullie ervaring met beide maneges?

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Bosrit: Elzenhof of Kikkert?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 20:46

Ik heb een jaar of 10 geleden een strandrit gemaakt bij Kikkert, dat was prima voor elkaar. Ze hadden zelfs de tegenwoordigheid van geest om mijn prima rijdende, maar nog wel jonge dochter (zal een jaar of 10, 11 geweest zijn) de oude rot in het vak toe te bedelen.

goldyc

Berichten: 751
Geregistreerd: 31-10-20

Re: Bosrit: Elzenhof of Kikkert?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 21:07

Ik ben al bij beiden geweest, beiden hebben het goed voor elkaar. Kikkert gaat (of ging vroeger, is al zeker 5 jaar terug dat ik er geweest ben) meestal sneller op het strand dan Elzenhof. Elzenhof heeft vooral Harlingers en Tinkers, Kikkert heeft vooral warmbloeden. Mijn grootste ergernis bij beide maneges waren toeristen die deden alsof ze heel gevorderd waren en als pintje bij paaltje kwam, hun teugels amper konden vasthouden. Gelukkig zijn de paarden over het algemeen erg braaf.

Siers83

Berichten: 7350
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Bosrit: Elzenhof of Kikkert?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 21:57

Ik reed vroeger bij Elzenhof dus die hebben bij dan ook een streepje voor ;) Maar zeker voor een ongeoefenden rit kun je bij beide prima terecht

NG054
Berichten: 2
Geregistreerd: 30-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-22 16:55

goldyc schreef:
Ik ben al bij beiden geweest, beiden hebben het goed voor elkaar. Kikkert gaat (of ging vroeger, is al zeker 5 jaar terug dat ik er geweest ben) meestal sneller op het strand dan Elzenhof. Elzenhof heeft vooral Harlingers en Tinkers, Kikkert heeft vooral warmbloeden. Mijn grootste ergernis bij beide maneges waren toeristen die deden alsof ze heel gevorderd waren en als pintje bij paaltje kwam, hun teugels amper konden vasthouden. Gelukkig zijn de paarden over het algemeen erg braaf.


Oké, nee wij zijn ongeoefend…ikzelf heb wel een beetje ervaring maar de mensen die meegaan niet, daarom kiezen we ook voor een bosrit en geen strandrit.

kanjerroos
Berichten: 219
Geregistreerd: 13-07-07

Re: Bosrit: Elzenhof of Kikkert?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 18:06

Ik heb samen met mijn vriend die weinig tot geen ervaring heeft een heerlijke rit gemaakt bij kikkert, zou deze dan ook aanraden. Veel plezier alvast!

untraceable
Berichten: 37
Geregistreerd: 14-03-09

Re: Bosrit: Elzenhof of Kikkert?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 16:48

Ik heb afgelopen donderdag een strandrit gemaakt bij manege Elzenhof.
Pony's waren allemaal echt ontzettend braaf. Dus ik kan manege Elzenhof echt aanraden

Ufurio4e

Berichten: 1394
Geregistreerd: 14-10-12
Woonplaats: Giesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 21:27

Ik vind toch dat de elzenhof achterloopt wat dier welzijn betreft. De dieren staan de hele dag aan het halster en worden alleen gepakt om te werken. Ze werken volgens mij wel met een systeem dat de dieren dit niet dagelijks hoeven te doen. Maar vind het toch niet meer van deze tijd

Tilmar

Berichten: 3316
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 07:07

Ufurio4e schreef:
Ik vind toch dat de elzenhof achterloopt wat dier welzijn betreft. De dieren staan de hele dag aan het halster en worden alleen gepakt om te werken. Ze werken volgens mij wel met een systeem dat de dieren dit niet dagelijks hoeven te doen. Maar vind het toch niet meer van deze tijd


Ik ben ook jaren op Texel op vakantie geweest en reed altijd bij de Kikkert, heerlijke strandritten! Na een paar jaar mocht ik zelfs op 'nieuwe' paarden (best spannend ondanks al mijn ervaring).

Volgens mij staan de paarden van zowel de Kikkert als de Elzenhof overdag in stands, 's avonds gaan ze in een enorme paddock met overal bergen hooi.
Ook overdag hebben ze bijna continu hooi om te knabbelen.
Het is hard werken voor ze in het hoogseizoen, maar buiten het hoogseizoen staan ze ergens anders op een manege.