Bosmeertje Driebergen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rainer
Berichten: 638
Geregistreerd: 13-02-13

Bosmeertje Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-22 14:57

Wij zijn nu met de paarden een weekendje weg op de Utrechtse Heuvelrug. Nu zagen we op de website van Ruiteren & Mennen dat er bij driebergen een bosmeertje zou zijn waar paarden ook in mogen. Is er iemand hier mee bekend of dat de moeite waard is? En of daar nu met de droogte überhaupt nog water in staat?

Alvast bedankt!

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 21:43

Hoi, ik ben er wel een beetje bekend mee en vaak geweest. Helaas staat er vaak geen of weinig water in Ik ben er zelf op 9 juli voor het laatst geweest, dus of er nu nog water in staat durf ik niet te zeggen. Het is sowieso niet diep en klein.
En met deze droogte een hele grote kans dat hij gewoon helemaal droog staat....het is overigens wel een mooie plek om te rijden.

Deze foto is van juli en daar zie je al dat het op begint te drogen
Afbeelding

Jaren terug was het vaak nog zo
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Blackberry28 op 14-08-22 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Bosmeertje Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 21:50

Waar ergens bij Driebergen zou dat bosmeertje zijn?

nine1987

Berichten: 8325
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 21:52

Blackberry28 schreef:
Hoi, ik ben er wel bekend mee. Helaas staat er vaak geen of weinig water in Ik ben er zelf op 9 juli voor het laatst geweest, dus of er nu water in staat durf ik niet te zeggen. Het is sowieso niet diep en klein.



Om deze reactie aan te vullen.. Een kleine/ondiepe plas moet je nu ook zeker niet in willen.. 99% zeker kans op blauwalg en daar kunnen jij en je paard hartstikke ziek van worden..

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 22:00

nine1987 schreef:
Blackberry28 schreef:
Hoi, ik ben er wel bekend mee. Helaas staat er vaak geen of weinig water in Ik ben er zelf op 9 juli voor het laatst geweest, dus of er nu water in staat durf ik niet te zeggen. Het is sowieso niet diep en klein.



Om deze reactie aan te vullen.. Een kleine/ondiepe plas moet je nu ook zeker niet in willen.. 99% zeker kans op blauwalg en daar kunnen jij en je paard hartstikke ziek van worden..


En veel stilstaand water hier in omgeving Driebergen is met blauwalg.. dus als er water in staat is het zeer grote kans!

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 22:02

BianCatjee schreef:
Waar ergens bij Driebergen zou dat bosmeertje zijn?


Landgoed den Treek Henschoten vlakbij camping het Grote Bos. (Hydeparklaan)

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 22:05

Blackberry28 schreef:
BianCatjee schreef:
Waar ergens bij Driebergen zou dat bosmeertje zijn?


Landgoed den Treek Henschoten vlakbij camping het Grote Bos. (Hydeparklaan)


Ohh daar kom ik niet in de buurt. Maar ken wel iemand die daar veel rijd, zal haar morgen eens vragen hoe het erbij ligt :)

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 22:11

Afbeelding

Ik gok dat het "meertje" nu meer hier op lijkt :o ... misschien iets minder begroeid

Jessix

Berichten: 16439
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Bosmeertje Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 23:17

Dat staat al jaren zo goed als droog. Met veel regen heb je wel een plas, maar van een meertje kun je eigenlijk al jaren niet meer spreken, vind ik. Het is inderdaad begroeid, zoals op de foto hier boven. En nu met die droogte weet ik eigenlijk wel bijna zeker dat er geen water in staat.

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Bosmeertje Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 08:52

Even navraag gedaan, het staat inderdaad al een tijd droog