Fijne buitenrit gebieden Achterhoek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laurahh

Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Fijne buitenrit gebieden Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-22 13:24

Ik ben op zoek naar leuke plekken om te gaan buitenrijden in de Achterhoek!
Na 10 jaar in het buitengebied rondom stal te hebben gereden, hebben mijn pony en ik dat ondertussen wel gezien. Ik kan met de trailer overal naartoe dus ben benieuwd welke fijne gebieden jullie aanraden!
Wat wel belangrijk is, is de bodem. Vanwege een blessure kan mijn pony alleen op het zachte lopen, dus een bodem van gras of fijne zandpaden zonder stenen erin is waar ik naar op zoek ben.

De plekken die ik ken en mijn ervaringen ermee;

Montferland
Genoeg ruiterpaden om lekker lang te kunnen rijden, wel een wisselende kwaliteit van de bodem. Sommige paden vind ik echt teveel stenen in zitten waardoor je er niet fijn kan rijden. Als mensen bepaalde stukken van de route weten met een goede bodem, hoor ik het graag!

Slangenburg
Super fijne paden! Afgelopen weekend gereden en super fijne zandpaden. Alleen parkeren vind ik wat lastig; officieel mag het niet meer bij het kasteel maar moet het op een pensionstal in de buurt. Maar het voelt een beetje raar om daar 2x per week te komen parkeren op een prive terrein :')

Winterswijk
Onlangs een rit gemaakt in de regio Winterswijk Woold maar helaas waren dit bijna alleen maar verharde zandpaden of asfalt. Hierdoor was het niet fijn rijden en hebben we alleen maar in de berm moeten stappen. Wellicht heb ik de goede paden nog niet ontdekt, dan hoor ik het graag!

Ik hoor graag of jullie andere aanbevelingen hebben _/-\o_

Flubberboot

Berichten: 2876
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Fijne buitenrit gebieden Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 14:02

Ik woon vlakbij het Begherbos (denk dat je daarmee Montferland bedoelt?) en er zijn wel degelijk goede paden waar je op kunt rijden! Alleen moet je dan iets verder van een parkeerplaats af gaan. Ik snap zelf namelijk niet echt waarom mensen telkens zeggen dat er teveel paden met stenen zijn want zelf heb ik daar bijna nooit last van. En de paden waar wel veel stenen zijn die ik dan eens tegen kom, zijn sowieso geen paden waar ik harder zou gaan dan galop.

CinSpiFinn
Berichten: 9
Geregistreerd: 08-02-14

Re: Fijne buitenrit gebieden Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 15:00

Waar niet zou ik zeggen. Winterswijk Hildego, Hengelo, Ruurlo, Varsseveld waar altijd de jaarlijks cross werd gehouden, Lochemse berg.

Pigino
Berichten: 604
Geregistreerd: 06-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 15:35

Het grote veld in Vorden is een aanrader *\o/*

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Fijne buitenrit gebieden Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 16:10


Laurahh

Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-22 21:46

Pigino schreef:
Het grote veld in Vorden is een aanrader *\o/*


Thanks! Dat ga ik binnenkort eens proberen :j

@Arabesk, die site ken ik maar helaas is onverhard daar nog niet altijd echt een fijn zacht pad, vandaar dat ik op zoek was naar persoonlijke ervaringen.

@Cinspifin, dit weekend ga ik bij Vennebulten proberen, hoop dat ik een goede parkeerplek voor de trailer vindt. De rest ga ik eens kijken of ik er informatie over kan vinden.

@Flubberboot, ik bedoelde inderdaad Bergherbos. Ik heb denk ik veel paden al wel gezien, alleen de kant van Stokkum/Duitsland nog niet. Welke stukken heb jij goede ervaring mee?

Freekfuchs
Berichten: 120
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Ergens op Aarde

Re: Fijne buitenrit gebieden Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 21:48

Rondom het hilgelo en het rommelgebergte zijn ook mooie paden in Winterswijk. En anders richting Bredevoort?

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 22:31

Je hebt in het woold de verkeerde paden gehad :Y) Ik herken het wel, mijne loopt ook niet lekker op puin/stenige paden.
Ik parkeer vaak bij strandbad winterswijk. vandaar uit moet je dus een beetje weten welke paden je neemt.
Ook een leuke plek is parkeren bij de rijvereniging in winterswijk en dan richting het noorden rijden. Zachte zandweg gegarandeerd.
Ik sta in Meddo, is ook superfijn rijden, maar dat wat ruiterenenmennen aangeeft vindt ik dus niet de mooie wegen om te rijden. Van stal af rij ik ook vaak richting het Hilgelo, Rommelgebergte/mentink.
Borculo, in de buurt van de lebbenbrugge en het stelkampsveld. zou ik even op moeten zoeken waar ik dan parkeer.
Lochem, t Groote Veld is ook erg leuk, Parkeren bij voetbalveld aan de Ploegdijk, wel buiten het weekend anders staat het bomvol met auto's van de voetbal.
Inderdaad Slangenburg, goed dat je zegt dat je bij het kasteel dus niet meer mag parkeren, zou er zo weer heen rijden :+
Niet helemaal achterhoek meer, maar wel een grote aanrader is het haaksbergerveen, parkeren aan de Niekerkerweg (parkeerplaats). Vandaar uit kan je ook heel mooi het Lankheet/Assinkbos in.
Rondom Rekken kan je ook heel erg mooi rijden. Parkeren kan denk ik ook wel bij de rijvereniging rekken (zuidrekkenseweg bij de stuw in de Berkel).

Ik heb de laatste 10 jaar al mijn ritten vastgelegd, als je wil kan ik van de week wel eens even de mooiste opzoeken. Dan heb je een paar kant en klare mooie routes met fijne ondergrond!

Edit: Vennenbulten ook leuk, niet supergroot maar goede paden. Parkeren kan bij de radstake. Wel redelijk langs de grote weg (die moet je ook oversteken). Mocht je dat niet fijn vinden kan je altijd ff vragen of je bij hun binnenbak mag parkeren, dat zit niet meteen langs de N18.

yumi01
Berichten: 194
Geregistreerd: 01-09-11
Woonplaats: haaksbergen

Re: Fijne buitenrit gebieden Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 23:25

Ik kan de dames op stal eens vragen of je een keer met hun mee mag . Onze stal ligt direct aan het assinkbos ( net geen achterhoek mee r maar wel een mooi bos) en je kan de trailer wel op ons terrein parkeren

annibel

Berichten: 1193
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Fijne buitenrit gebieden Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 00:06

Ik woon tegenover het Montferlandse bos in Braamt. En ik snap je helemaal wat betreft de stenen, vreselijk is het op sommige plekken. Aan de kant van Elten en Beek heb je wel fijnere paden met wat minder stenen en heuvels