Welke camera voor filmen rit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miss_m

Berichten: 1837
Geregistreerd: 24-06-06

Welke camera voor filmen rit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-22 22:51

Hoi!
Allereerst, het is jaren geleden dat ik op bokt ben geweest. Heb geen idee hoe het nu werkt. Als dit topic niet hier hoort, dan graag verplaatsen.

Ik ga komend jaar rijden in IJsland (zin in!) en zou graag stukken willen filmen. Nu is mijn vraag welke camera is hiervoor het handigste? Welke manier van bevestigen zou je aanraden en is er een die je kunt bedienen met je Apple Watch?

Alvast bedankt!!

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Welke camera voor filmen rit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 23:00

Een actioncam. Die heb je van goedkoop tot duurder. Zelf heb ik een gopro. Je hebt verschillende systemen om die te bevestigen (denk aan op je cap, een borsttuig, om je pols etc)

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 23:38

Met een Gopro zit je altijd goed :j Fijne beeldhoek, hoge kwaliteit, goede beeldstabilisatie, goede accu, waterdicht, en heel veel accessoires.
Op de cap of op de borst is heel persoonlijk. Op de cap voelt wat zwaarder aan, maar het beeld beweegt wel mooier mee met je hoofd als je iets bijzonders ziet en je hoofd is veel stabieler dan je borst, dus vloeiender beeld. Op de borst heb je meer paard en handen in beeld en minder omgeving.

De nieuwe Gopro kun je met de Apple watch bedienen. Ik weet niet of oudere modellen dat ook kunnen.