Parkeerplaats geschikt voor trailers met lunchgelegenheid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElCid

Berichten: 9229
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 10:41

Bij de Boslounge ( Oude Postweg 12, Spier) afslag Van der Valk Hotel Spier/ Diwngeloo. Daar bijna tegenover zit een trailerparkeerplaats met soort rotonde om makkelijk te draaien.
Ik ken ook wel mensen die hun combinatie op de parkeerplaats naast de Boslounge neerzetten maar bij grote drukte is dat niet aan te raden.

prompter

Berichten: 11104
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Parkeerplaats geschikt voor trailers met lunchgelegenheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 10:43

Dat is ook wel een goede ElCid, want die parkeerplaats bij de boslounge is af en toe megadruk inderdaad!

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 10:44

pillow schreef:
Storm schreef:
In de openingspost staat dit duidelijk beschreven, ik raad je aan deze even goed door te lezen.

De openingspost is van al december en er wordt gevraagd waar rond de Veluwe.

TS heeft later die dag haar tekst aangepast en een lijstje voor andere provincies erbij gezet, vandaar dat mensen ook voor heel Nederland reageren.

Spaansepony
Berichten: 990
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 23:50

Ik schop deze even omhoog.
Nog leuke suggesties rondom kootwijkerbroek/Kootwijk waar je kan eten en je paard even neer kan zetten?

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-23 21:19

mellamoshan schreef:
Veluwe
Bospaviljoen t leest - Ugchelen
Boshuis Drie - Ermelo (beperkte plek voor trailers)
Malle Jan - Vierhouten
De ossenstal - Epe
De mossel - Otterlo (lunchen met paard, parkeren lastig)

Noord Holland
Johannas Hof - Castricum

Utrechtse Heuvelrug
Leersumse Veld - Leersum

Wie kan aanvullen?!


Kleine wijziging gedaan. Aanvullingen altijd welkom natuurlijk.

Ibbel

Berichten: 49135
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 21:50

Spaansepony schreef:
Ik schop deze even omhoog.
Nog leuke suggesties rondom kootwijkerbroek/Kootwijk waar je kan eten en je paard even neer kan zetten?


Kootwijk heeft uberhaupt nauwelijks parkeergelegenheid. Misschien dat je bij pannenkoekenhuis Kootwijkerduin (buiten het eigenlijke dorp) je trailer kwijt kunt, maar verder kan je bij de eetgelegenheden in het dorp zelf maar met moeite een auto kwijt.
En Kootwijkerbroek heeft niet eens fatsoenlijke eettenten, alleen een cafetaria en een café, voor zover ik weet.

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Parkeerplaats geschikt voor trailers met lunchgelegenheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 06:01

Dan kom je denk ik eerder uit bij omliggende dorpen, weet niet of er wat in Garderen of harskamp zit? Anders boshuis drie?

Ibbel

Berichten: 49135
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 08:07

De Rotterdammer in Stroe, daar kan je je trailer min of meer dichtbij zetten, bij de Twilmij (is een fabriek, god mag weten wat ze maken en het heet nu anders volgens mij, maar Google maps noemt het nog steeds Twilmij)
Garderen heeft ook al geen parkeerplaatsen in het dorp voor gewone auto's, de 'grote toeristenparkeerplaats' is bij de Wardborg, het dorpshuis dat gebouwd is op de plek waar vroeger Heja zat. Zitten wel leuke eettentjes, dat wel.
Uddelermeer (iets voorbij Garderen, aan de weg naar Uddel) is misschien nog een mogelijkheid, heeft een groot terras en een grote parkeerplaats, daar zou je een trailer wel in de lengte ergens kwijt kunnen denk ik.
Edit: ik zie op Google dat Uddelermeer tegenwoordig ' buitenplaats het Loo' heet. Huh?

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Parkeerplaats geschikt voor trailers met lunchgelegenheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 08:25

Twilmij is een voerfabriek denk nu van agruniek rijnvallei :)

Je zou in Garderen ook nog kunnen parkeren bij de kuilen maar goed heb je niks te eten :') dus denk of uitwijken naar boshuis drie of zwarte boer in Vierhouten

Ibbel

Berichten: 49135
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Parkeerplaats geschikt voor trailers met lunchgelegenheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 08:40

Ik probeer te visualiseren hoe je een auto plus trailer bij de Zwarte Boer moet parkeren... Zo ruim is het daar toch niet?
Dan is Brasserie Staverden een betere plek denk ik.
Maar goed, dan zit je ondertussen een aardig eindje van Kootwijk af :))

Richting Harskamp weet ik trouwens ook zo 1-2-3 geen plekken waar je je trailer naast je lunchbordje zou kunnen parkeren.

Ibbel

Berichten: 49135
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 08:44

MarjanB schreef:
Twilmij is een voerfabriek denk nu van agruniek rijnvallei :)


Overgenomen door DSM. Geen voerfabriek, maar 'premix' fabriek. Of in gewoon Nederlands, ze maken vitaminemengsels.

Ibbel

Berichten: 49135
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 08:47

mellamoshan schreef:
Veluwe
Bospaviljoen t leest - Ugchelen
Boshuis Drie - Ermelo (beperkte plek voor trailers)
Malle Jan - Vierhouten
De ossenstal - Epe
De mossel - Otterlo (lunchen met paard, parkeren lastig)

Noord Holland
Johannas Hof - Castricum

Utrechtse Heuvelrug
Leersumse Veld - Leersum

Wie kan aanvullen?!


Mallejan in Vierhouten is dicht. Langdurig verhuurd, staat er op de site. Ik vermoed voor opvang voor Oekrainers.

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 08:49

Veluwe
Bospaviljoen t leest - Ugchelen
Boshuis Drie - Ermelo (beperkte plek voor trailers)
Malle Jan - Vierhouten
De ossenstal - Epe
De mossel - Otterlo (lunchen met paard, parkeren lastig)

Noord Holland
Johannas Hof - Castricum

Utrechtse Heuvelrug
Leersumse Veld - Leersum

Overijssel
Herberg de Pas in Haarle
Woodies in Holten (ook paddocks)
Bezoekerscentrum Sallandse Heuvelrug Nijverdal (grote parkeerplaats en zowel bij Staatsbosbeheer als bij de Wieger fijn lunchen)

Wie kan aanvullen?!

Ibbel

Berichten: 49135
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 09:08

Veluwe
Bospaviljoen t leest - Ugchelen
Boshuis Drie - Ermelo (beperkte plek voor trailers)
Malle Jan - Vierhouten (op dit moment langdurig verhuurd en dus gesloten)
De ossenstal - Epe
De mossel - Otterlo (lunchen met paard, parkeren lastig)

Noord Holland
Johannas Hof - Castricum

Utrechtse Heuvelrug
Leersumse Veld - Leersum

Overijssel
Herberg de Pas in Haarle
Woodies in Holten (ook paddocks)
Bezoekerscentrum Sallandse Heuvelrug Nijverdal (grote parkeerplaats en zowel bij Staatsbosbeheer als bij de Wieger fijn lunchen)

Wie kan aanvullen?!

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Parkeerplaats geschikt voor trailers met lunchgelegenheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 09:21

Je zou ook bij zondag in Garderen kunnen kijken? Kan je alleen je paard niet stallen

Bij zwarte boer kan je iets verderop wel parkeren dacht ik :D

Ibbel

Berichten: 49135
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Parkeerplaats geschikt voor trailers met lunchgelegenheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 09:30

De Zwarte Boer zit wel in de buurt van de gewone parkeerplaats als je het bos in wilt. Maar ik zou daar mijn trailer en paard niet laten staan en dan zelf bij de Boer op het terras gaan zitten :D
Bij Gasterij Zondag zou je idd je trailer ook wel kwijt kunnen.

LoveBodin

Berichten: 4355
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 09:44

Ibbel schreef:
Veluwe
Bospaviljoen t leest - Ugchelen
Boshuis Drie - Ermelo (beperkte plek voor trailers)
Malle Jan - Vierhouten (op dit moment langdurig verhuurd en dus gesloten)
De ossenstal - Epe
De mossel - Otterlo (lunchen met paard, parkeren lastig)
Carolinahoeve - de Steeg

Noord Holland
Johannas Hof - Castricum

Utrechtse Heuvelrug
Leersumse Veld - Leersum

Overijssel
Herberg de Pas in Haarle
Woodies in Holten (ook paddocks)
Bezoekerscentrum Sallandse Heuvelrug Nijverdal (grote parkeerplaats en zowel bij Staatsbosbeheer als bij de Wieger fijn lunchen)


Noord-Brabant
Herberg in het wilde zwijn - Bergeijk
Nonsense pub - Bergeijk (let op beperkte openingstijden)
Herberg de Brand - Udenhout
negende Zaeligheid - Bergeijk
Manege Molenberg - Leende (parkeren zou mogelijk moeten zijn, hebben dit vroeger wel gedaan. Je kan er in elk geval je paard aanbinden en lunchen).
BosCafé Krek wak Wou - Hooge Mierde, parkeren kan bij de naastgelegen natuurpoort, hebben speciale trailerparkeerplekken.
Bockenrijder - Esbeek (met weides voor de paarden)
Boscafé De Soete Inval - Someren (kan erg druk zijn in de zomer, parkeren met trailer kan op 'busplekken', kun je in de lengte parkeren)
Enkel parkeren: - Parking Cartierheide - Maar dan kun je wel rijden naar 't Wilde Zwijn, Nonsense, Negende Zaeligheid en Koperen teut, allen hebben aanbind plaatsen/weides voor paarden
Enkel parkeren: - Parking lot - Natuurcentrum De Maashorst (kan druk zijn in de zomer), 200m verderop zit wel een café. Hebben niet gekeken naar aanbindplaatsen
Enkel lunch met paard: Koperen teut (Bergeijk), Fiets-wandel Cafe De Schaapskooi De Molenvelden (Eersel)


Wie kan aanvullen?!

Ellen_ov

Berichten: 1317
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 10:14

Even inhaken op woodies in Holten. Waar wil je de trailer neer zetten dan? En de paddocks (die er ooit waren?) zijn twee veredelde ‘parkeerplekken’ om je paard aan vast te knuppen aan de achterzijde van het restaurant. Je hebt dus geen zicht op de paarden als je hier wilt eten.
De trailer zou je stukje verderop kunnen parkeren bij de Canadese begraafplaats, stukje lopen en dan ben je bij woodies. Wat nu trouwens geen woodies meer heet maar Hollywood.

Herberg de pas in Haarle heeft sinds kort ook twee ‘parkeerplekken’ om paarden aan vast te knopen wil je er te paard aankomen en wat eten. Vanaf het terras heb je ze dan re-de-lijk in beeld.

(Ik zou mijn paard namelijk wel in beeld willen hebben, zowel Hollywood en Herberg de pas zijn drukke toeristische punten).

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27977
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 10:22

Ibbel schreef:
Veluwe
Bospaviljoen t leest - Ugchelen
Boshuis Drie - Ermelo (beperkte plek voor trailers)
Malle Jan - Vierhouten (op dit moment langdurig verhuurd en dus gesloten)
De ossenstal - Epe
De mossel - Otterlo (lunchen met paard, parkeren lastig)
Carolinahoeve - de Steeg
Uitspanning de Schaapskooi - Heerde, De Renderklippen (wel van tevoren checken of de uitspanning open is, parkeerplaats is ruim en heeft twee ingangen)

Noord Holland
Johannas Hof - Castricum

Utrechtse Heuvelrug
Leersumse Veld - Leersum

Overijssel
Herberg de Pas in Haarle
Woodies in Holten (ook paddocks)
Bezoekerscentrum Sallandse Heuvelrug Nijverdal (grote parkeerplaats en zowel bij Staatsbosbeheer als bij de Wieger fijn lunchen)


Noord-Brabant
Herberg in het wilde zwijn - Bergeijk
Nonsense pub - Bergeijk (let op beperkte openingstijden)
Herberg de Brand - Udenhout
negende Zaeligheid - Bergeijk
Manege Molenberg - Leende (parkeren zou mogelijk moeten zijn, hebben dit vroeger wel gedaan. Je kan er in elk geval je paard aanbinden en lunchen).
BosCafé Krek wak Wou - Hooge Mierde, parkeren kan bij de naastgelegen natuurpoort, hebben speciale trailerparkeerplekken.
Bockenrijder - Esbeek (met weides voor de paarden)
Boscafé De Soete Inval - Someren (kan erg druk zijn in de zomer, parkeren met trailer kan op 'busplekken', kun je in de lengte parkeren)
Enkel parkeren: - Parking Cartierheide - Maar dan kun je wel rijden naar 't Wilde Zwijn, Nonsense, Negende Zaeligheid en Koperen teut, allen hebben aanbind plaatsen/weides voor paarden
Enkel parkeren: - Parking lot - Natuurcentrum De Maashorst (kan druk zijn in de zomer), 200m verderop zit wel een café. Hebben niet gekeken naar aanbindplaatsen
Enkel lunch met paard: Koperen teut (Bergeijk), Fiets-wandel Cafe De Schaapskooi De Molenvelden (Eersel)

LoveBodin

Berichten: 4355
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 10:37

Rije schreef:
Ibbel schreef:
Veluwe
Bospaviljoen t leest - Ugchelen
Boshuis Drie - Ermelo (beperkte plek voor trailers)
Malle Jan - Vierhouten (op dit moment langdurig verhuurd en dus gesloten)
De ossenstal - Epe
De mossel - Otterlo (lunchen met paard, parkeren lastig)
Carolinahoeve - de Steeg (parkeren moet wel ergens anders, bvb Sterrenbos of Lappendeken?)
Uitspanning de Schaapskooi - Heerde, De Renderklippen (wel van tevoren checken of de uitspanning open is, parkeerplaats is ruim en heeft twee ingangen)
Halte Assel - Hoog Soeren (erg druk bij goed weer)

Noord Holland
Johannas Hof - Castricum

Utrechtse Heuvelrug
Leersumse Veld - Leersum

Overijssel
Herberg de Pas in Haarle
Woodies in Holten (ook paddocks)
Bezoekerscentrum Sallandse Heuvelrug Nijverdal (grote parkeerplaats en zowel bij Staatsbosbeheer als bij de Wieger fijn lunchen)


Noord-Brabant
Herberg in het wilde zwijn - Bergeijk
Nonsense pub - Bergeijk (let op beperkte openingstijden)
Herberg de Brand - Udenhout
negende Zaeligheid - Bergeijk
Manege Molenberg - Leende (parkeren zou mogelijk moeten zijn, hebben dit vroeger wel gedaan. Je kan er in elk geval je paard aanbinden en lunchen).
BosCafé Krek wak Wou - Hooge Mierde, parkeren kan bij de naastgelegen natuurpoort, hebben speciale trailerparkeerplekken.
Bockenrijder - Esbeek (met weides voor de paarden)
Boscafé De Soete Inval - Someren (kan erg druk zijn in de zomer, parkeren met trailer kan op 'busplekken', kun je in de lengte parkeren)
Enkel parkeren: - Parking Cartierheide - Maar dan kun je wel rijden naar 't Wilde Zwijn, Nonsense, Negende Zaeligheid en Koperen teut, allen hebben aanbind plaatsen/weides voor paarden
Enkel parkeren: - Parking lot - Natuurcentrum De Maashorst (kan druk zijn in de zomer), 200m verderop zit wel een café. Hebben niet gekeken naar aanbindplaatsen
Enkel lunch met paard: Koperen teut (Bergeijk), Fiets-wandel Cafe De Schaapskooi De Molenvelden (Eersel)

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 11:12

Ellen_ov schreef:
Even inhaken op woodies in Holten. Waar wil je de trailer neer zetten dan? En de paddocks (die er ooit waren?) zijn twee veredelde ‘parkeerplekken’ om je paard aan vast te knuppen aan de achterzijde van het restaurant. Je hebt dus geen zicht op de paarden als je hier wilt eten.
De trailer zou je stukje verderop kunnen parkeren bij de Canadese begraafplaats, stukje lopen en dan ben je bij woodies. Wat nu trouwens geen woodies meer heet maar Hollywood.

Herberg de pas in Haarle heeft sinds kort ook twee ‘parkeerplekken’ om paarden aan vast te knopen wil je er te paard aankomen en wat eten. Vanaf het terras heb je ze dan re-de-lijk in beeld.

(Ik zou mijn paard namelijk wel in beeld willen hebben, zowel Hollywood en Herberg de pas zijn drukke toeristische punten).


De laatste keer dat ik er was waren het echt afsluitbare plekken, maar het kan zijn dat mijn informatie verouderd is. Parkeren kan inderdaad bij de Canadese begraafplaats.

Paard vast knuppen zou ik nergens doen, ook niet als ze in zicht staan, op de trailer en dan lunchen en anders niet in mijn geval.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34645
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 14:19

Bij restaurant Planken Wambuis ( Ede, Veluwe) kun je lunchen en is een grote parkeerplaats bij. Om te kunnen rijden wel even de drukke N weg oversteken.

bribro
Berichten: 148
Geregistreerd: 12-12-14
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Parkeerplaats geschikt voor trailers met lunchgelegenheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 19:54

Bij Halte Assel kun je ook je trailer wel kwijt. Je kunt er ook te paard naar toe vanaf bijv. Kootwijk of Stroe, ze hebben aanbindpalen voor paarden met picknickbanken ernaast.