Overnachten met paard + paard huren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chantalla

Berichten: 1428
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Overnachten met paard + paard huren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-23 18:25

:wave:

In de oudere topics heb ik al het een en ander kunnen vinden, maar ik ben benieuwd of er recente ervaringen zijn.

Ergens dit jaar willen we met 4 personen een weekendje weg met de paarden. Weekend is nog nader te bepalen. 3 van ons hebben een eigen paard, een 4e paard zal gehuurd moeten worden.

Wat we zoeken:
- Noordelijke helft van Nederland. Niet zuidelijker dan de Veluwe. (Drents Friese Wold is thuisgebied van 1, dus liever iets anders dan dat)
- Goede uitrijmogelijkheden. Bij voorkeur direct aan de ruiterpaden.
- Geen camping. Bungalow, hut of iets dergelijks is prima
- Ruime weides/paddocks. Met mogelijkheid om ook 's nachts buiten te blijven.
- Liefst het huurpaard zonder begeleiding. Aangezien dit een lastig punt is is eventueel begeleiding ook prima, maar die moet dan wel een paar uur mee willen te paard (zonder hoofdprijs te vragen)

Stal Jacobs zijn we mee bekend, maar wellicht zijn er nog meer opties.

Wie heeft tips voor ons? :)

Els1984

Berichten: 457
Geregistreerd: 23-09-12

Re: Overnachten met paard + paard huren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 21:45

PMO in Steenwijk.

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 22:11

Misschien Samoza in Vierhouten (bij Nunspeet)? Heet wel "camping" maar je kan er ook een huisje/chalet huren ;)
Stallen met uitloop/eigen paddock, en ik dacht dat je kon kiezen de uitloop open te laten s' nachts. Ze hebben een manege met eigen paarden, hoe het zit met paard huren en op eigen houtje weg zou ik zo niet weten.. (ik ben er alleen een middagje geweest, vrienden waren een midweek)
Via het terrein (tussen de chalets door) rijd je letterlijk het bos, vanuit daar kan je alle kanten op :)
Afbeelding

En als je toch in het Drents Friese Woud dreigt te eindigen, je kunt heel lekker overnachten bij Villa Nova te Zorgvlied en bij Hoeve Ludanchelo (zit vijf minuutjes stappen verderop) kan je een paard huren wat mee mag zonder begeleiding.. :) Zitten beide aan "mijn" kant van het DFW en dus vlakbij de Spartelvijver! *\o/*

Chantalla

Berichten: 1428
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-23 22:22

Bedankt!

PMO lijkt mij qua uitrijmogelijkheden wat minimaal, helemaal als je enigszins verwend bent :o

Samoza heb ik inderdaad op het lijstje staan. Vindt de uitlopen wel minimaal zo vanaf de foto's.
Zorgvlied is voor mij te paard 10km vanaf stal. De anderen zijn minder bekend in de omgeving, maar ik zou iets anders wel leuk vinden :Y)

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Re: Overnachten met paard + paard huren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 22:24

Oh, dan woon je vlakbij mij haha :+
Ja snap ik, is de kust ook niet iets? Ik ben daar verder niet erg bekend, maar als ik op paardenvakantie zou gaan zou zee/strand mij wel trekken... :)

Chantalla

Berichten: 1428
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Re: Overnachten met paard + paard huren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-23 22:27

Klopt haha.

De anderen moeten uit Groningen komen en rijden dus bijna al een uur langer dan ik, vandaar ook de wens om in de noordelijke helft te blijven.