Paard mee naar Terschelling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nien_hoi
Berichten: 6
Geregistreerd: 13-03-23

Paard mee naar Terschelling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-23 15:29

Hoi,

Ik zou dit jaar heel graag mijn paard een paar maanden meenemen naar Terschelling. Zelf zou ik dan een zomerbaantje willen nemen. Nu weet ik dat het niet makkelijk is om een plekje te vinden voor mijn paard op Terschelling. Ik heb wel wat lijntjes uitstaan, maar tips zijn altijd welkom natuurlijk.

Verder vind ik de overtocht nogal spannend. Mijn paard is hartstikke braaf op de trailer, heeft wel altijd een beetje gezonde spanning om zo maar te noemen, maar heeft niet ieder paard dat?
Optie is om een trailer te huren en dan zelf met mijn paard de overtocht te maken. Nu heb ik hier en daar ook gehoord dat er wel eens iemand is die paarden meeneemt met zijn vrachtwagen voor de overtocht. Weet iemand hier toevallig meer van? Of zijn er misschien paardentaxi's die op Terschelling komen?

Van kleins af aan kom ik al op Terschelling en rijd ik daar ook paard. Het is dan ook een echte kinderdroom om met mijn eigen paard naar Terschelling te kunnen gaan en daar heerlijk te kunnen rijden. Echter maken we nu niet echt buitenritjes, vanwege de weinige uitrijmogelijkheden. Dus het is maar hopen dat hij er net zo van kan gaan genieten als ik!
Ervaringen van jullie zou ik ook heel leuk vinden om te lezen :)

anoukensyb
Berichten: 22
Geregistreerd: 09-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 15:37

Heyy
Ik woon zelf op Terschelling ☺️

Dat klopt bij voldoende aanmeldingen gaat er iemand met een vrachtwagen naar de wal en dan kan je paard evt mee naar Terschelling ☺️

Weet niet vanaf wanneer tot wanneer je wilt komen.
En als je alleen een weiland zoekt of ook een stal waar je paard kan gaan staan ?

Mocht je nog meer vragen hebben kun je mij altijd een berichtje sturen ☺️

nien_hoi
Berichten: 6
Geregistreerd: 13-03-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-23 15:50

anoukensyb schreef:
Heyy
Ik woon zelf op Terschelling ☺️

Dat klopt bij voldoende aanmeldingen gaat er iemand met een vrachtwagen naar de wal en dan kan je paard evt mee naar Terschelling ☺️

Weet niet vanaf wanneer tot wanneer je wilt komen.
En als je alleen een weiland zoekt of ook een stal waar je paard kan gaan staan ?

Mocht je nog meer vragen hebben kun je mij altijd een berichtje sturen ☺️


Ah dankjewel voor je berichtje! Dat zou super zijn als mijn paard dan mee zou kunnen. :)
Zelf had ik in mijn hoofd om de maanden mei/juni/juli/augustus/september naar Terschelling te gaan. Misschien iets korter, hangt net van de functie af. Maar er zijn genoeg zomerbaantjes te vinden op Terschelling op het moment ;). Een weiland is helemaal prima. Het liefst wel een wat beschutting voor op de warme dagen. En ik zou hem heel graag bij een of meerdere andere paardjes hebben, zodat hij niet alleen staat.

anoukensyb
Berichten: 22
Geregistreerd: 09-04-15

Re: Paard mee naar Terschelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 19:57

jaa, zijn genoeg bedrijven die personeel zoeken voor deze zomer.
heb je ook een idee wat voor werk je evt zou gaan willen doen?
je kan ook altijd op www.fodzoeker.nl een berichtje zetten wie een weiland te huur heeft.