Ruiterpaden bij de Posbank (Veluwezoom) verdwenen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rizette
Berichten: 4379
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 22:57

fransje23 schreef:
Rizette schreef:
Als je niet met de situatie ter plekke op de hoogte bent werkt het gewoon niet. Op allerlei plekken op internet vind je wel ruiterroutes over de Posbank waar nog de oude paden gebruikt worden. Blijkbaar vindt geen enkele organisatie die de ruiters vertegenwoordigt het nog belangrijk om daar contacten met NM over te onderhouden of voor de belangen van de ruiters op te komen om ten eerste de paden open te houden maar ten tweede, om bij sluiting duidelijkheid te scheppen zodat geen dure vergunningen voor een dag aangeschaft worden voor 1 dag om er vervolgens achter te komen dat je niet kunt rijden waar je wilde rijden.



Er was voor specifiek dat gebied een overleg-groep alleen was NM "vergeten" die te informeren...

Geloof dat ik dat niet geloof.

SjonnieZ

Berichten: 2327
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Ruiterpaden bij de Posbank (Veluwezoom) verdwenen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 23:09

Ik geloof met je mee Rizette

Marije_jiplover

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Ruiterpaden bij de Posbank (Veluwezoom) verdwenen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 06:40

Er was echt een groep ruiters/gebruikers over het gebied Veluwezoom. 1 van mijn stalgenoten zat daarin. Bij de vorige aanpassingen aan paden, is er intensief contact geweest tussen NM en de gebruikersgroep ruiters.
Alleen die groep is dus afgelopen jaar niet van te voren geraadpleegd of zelfs maar geïnformeerd.

Geloof wat je zelf wil, maar dat is hoe het gegaan is.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Ruiterpaden bij de Posbank (Veluwezoom) verdwenen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 06:51

Ik denk dat rizette doelt op het “ vergeten “. Dus dat zij idd denkt dat die groep er bewust buiten gelaten is

Rizette
Berichten: 4379
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Ruiterpaden bij de Posbank (Veluwezoom) verdwenen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 07:40

Heb je helemaal goed Muze! Zo bedoel ik het. Dat zijn vaker strategieen Marije_jiplover als men geen pottenkijkers kan gebruiken. Totaal vergeten.... Maar snap dat dat niet leuk is om te horen als je zo behandeld wordt als je in een groep zit voor overleg. Ben je wel in de groep gebleven of zijn jullie uit protest opgestapt? Maw hebben jullie het ze makkelijk gemaakt of nog wel even het vuur aan de schenen gelegd?. Zou ook wel een journalist op willen duiken denk ik. Komt toch niet zo leuk over als NM van alles vergeet toch?

Rizette
Berichten: 4379
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Ruiterpaden bij de Posbank (Veluwezoom) verdwenen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 07:42

Misschien zijn ze er op te wijzen dat de paaltjes er nog staan dus dat het zo weer open kan en ze daarmee een boel inkomsten genereren want niet iedereen blijft naar de Posbank rijden en een vergunning aanschaffen om dan vervolgens een bosritje te kunnen maken.

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Ruiterpaden bij de Posbank (Veluwezoom) verdwenen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 10:01

Als Faunabeheer haar zin krijgt wordt het recreëren op de Veluwe ingeperkt en/of krijgen de bezoekers te maken met nieuwe regels.
FB wil delen afsluiten en/of verbod in stellen dat mensen geen etenswaren bij zich mogen hebben op de Veluwe.

Bron: nos
https://nos.nl/l/2488793

manzano

Berichten: 23943
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Ruiterpaden bij de Posbank (Veluwezoom) verdwenen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 10:10

Dat gaat over park De Hoge Veluwe volgens mij.

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 10:16

Vooralsnog………

Faunabeheer is geen eigenaar van Park de Hoge Veluwe.

Rizette
Berichten: 4379
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 10:56

tienus63 schreef:
Als Faunabeheer haar zin krijgt wordt het recreëren op de Veluwe ingeperkt en/of krijgen de bezoekers te maken met nieuwe regels.
FB wil delen afsluiten en/of verbod in stellen dat mensen geen etenswaren bij zich mogen hebben op de Veluwe.

Bron: nos
https://nos.nl/l/2488793

Die etenwaren moeten dan allemaal gekocht worden bij het Paviljoen en andere verkoopplekken? Onder het mom van als ze zelf etenswaren meenemen gaan ze de dieren voeren? Het wordt 1 grote dierentuin,met winstoogmerk voor de horeca.

Rizette
Berichten: 4379
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 10:58

tienus63 schreef:
Vooralsnog………

Faunabeheer is geen eigenaar van Park de Hoge Veluwe.

Wie zaten er ook al weer in Faunabeheer. Was dat niet ongeveer de Partij voor de dierenkliek die ook in Dier en Recht en Wakker Dier zitten? Of ben ik nu helemaal abuis. Kan het niet terug vinden in hun publicaties.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34646
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 09:11

Nou haal je 2 dingen door elkaar Tienus, de stichting Faunabeheer, en de Faunabescherming. Die laatste is van de PvdD, die eerste staat voor verantwoord faunabeheer en oa opleidingen voor de jacht.

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Ruiterpaden bij de Posbank (Veluwezoom) verdwenen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 09:33

Oh, dat had ik niet in de gaten.

Maar of je nu door de hond of kat gebeten wordt, als dergelijke verenigingen of stichtingen hun wensen er door krijgen, zal er nog veel meer afgesloten worden.

fransje23

Berichten: 15356
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 09:37

De Hoge Veluwe is al een park, met hek en een toegangsprijs, en niet te verwarren met het gebied de Veluwe.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34646
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 09:39

Zo'n vaart zal het niet lopen. Faunabescherming is geen terreinbeheerder. En de PvdD is absoluut geen grote partij. Genereren wel veel media aandacht en krijgen via een rechter wel voor elkaar dat bepaalde evenementen geen doorgang mogen vinden maar ze sluiten zelf niks af. Hoeft ook niet want op de Veluwe wordt al genoeg afgesloten. Zoek maar eens op recreatieve zonering op de Veluwe. De plannen worden op dit moment uitgevoerd.

_Jelske

Berichten: 1326
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 16:50


Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Ruiterpaden bij de Posbank (Veluwezoom) verdwenen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-24 16:55

Ik werd gisteren gebeld door de Gelderlander (die heeft het stuk geschreven). Blijkbaar waren er 2 dames die de krant benaderd hadden. Super fijn wat meer aandacht, ik vrees alleen dat het niets uit gaat maken..

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Ruiterpaden bij de Posbank (Veluwezoom) verdwenen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 17:01

Ik sprak laatst iemand van Natuurmonumenten van de communicatie afdeling. N.a.v. het opzeggen van mijn lidmaatschap. Die wist van niets. Ook wel apart.
Hij vroeg zich af of alleen de lokale afdeling van Natuurmonumenten was benaderd of ook de landelijke/centrale organisatie. Zijn advies was om dat laatste ook zeker te doen.

_Jelske

Berichten: 1326
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Ruiterpaden bij de Posbank (Veluwezoom) verdwenen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 17:04

Klinkt als een prima tip. Al zou ik het gek vinden na al die reuring (de petitie is ook de (sociale) media rond gegaan) als niemand bij de centrale organisatie dit heeft opgepikt. Want dan staan ze er toch gekleurd op…

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-24 17:16

Die weten er zeker van en hebben mij en anderen ook in contact gebracht met de gebiedsmanager.
In ieder geval, waarschijnlijk iemand van de klantenservice. Hoe dat dan intern gecommuniceerd wordt weet ik ook niet. Maar ik kan me niet voorstellen dat ze het niet weten na al die aandacht en mailtjes vorig jaar.

Wel fijn dat je het gemeld hebt!

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Ruiterpaden bij de Posbank (Veluwezoom) verdwenen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 17:36

Ik had al zo’n vermoeden :D

Marije_jiplover

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Ruiterpaden bij de Posbank (Veluwezoom) verdwenen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 18:03

Ze hadden bij mij op stal ook gepolst van de Gelderlander voor dat artikel, ik had het alleen echt veel te druk op werk om op stel en sprong een verslaggever te woord te staan, dus ik ben niet op het verzoek in gegaan dat via mijn staleigenaar binnenkwam.

Rizette
Berichten: 4379
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Ruiterpaden bij de Posbank (Veluwezoom) verdwenen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 19:03

Ik sprak twee mensen die vrijwilliger zijn bij Natuurmonumenten en die wisten het heel goed, vonden het zelf ook heel raar en wisten ook welke vrouw er voor benaderd moest worden maar die reageert niet op mail. Mijn mail was doorgestuurd naar haar. Denk dat ze zelf ook wel weet dat op deze manier paden sluiten en dan ook nog eens op deze plek echt niet de schoonheidsprijs verdient. Ze willen gemakkelijk van de ruiters af dat is duiidelijk. Hoe meer reuring hoe beter.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Ruiterpaden bij de Posbank (Veluwezoom) verdwenen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 19:05

Natuurmonumenten wil van heel veel zaken af…

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 19:24

Niet alleen natuurmonumenten. Staatsbosbeheer is ook goed bezig :n die gooien ook maar van alles dicht of stoppen met het onderhouden van de paden. De hoge veluwe eigenaar gooit ook steeds meer dicht

Mountainbikepaden breek je inmiddels je nek over (en over de mtb ers op plekken waar ze niet mogen komen (want ja er zijn al zo weinig paden voor ze -O- ) maar parkeerplaatsen wegen en wandelpaden gaan dicht, steeds meer gebieden sluiten. En de druk op de overgebleven plekjes wordt groter en groter,

Ik baal al enorm dat dadelijk de weg over de posbank en het gebied dichtgaat voor autos jaarrond als het doorgezet wordt. Dan blijft een beperkt stukje toegankelijk als je niet kunt fietsen of ver wandelen. En nul reactie over het opzeggen van mijn lidmaatschap met reden erbij vermeld