Puzzeltocht ideeen gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Puzzeltocht ideeen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-23 18:25

Ik ben erg benieuwd naar voorbeelden van Puzzeltochten met paard of op de fiets.
We willen een tocht organiseren waarbij de antwoorden niet makkelijk via de telefoon op te zoeken zijn. Wat zijn leuke puzzels of opdrachten die jullie meegemaakt hebben.

ikke

Berichten: 37554
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 18:39

Letsdunit schreef:
Ik ben erg benieuwd naar voorbeelden van Puzzeltochten met paard of op de fiets.
We willen een tocht organiseren waarbij de antwoorden niet makkelijk via de telefoon op te zoeken zijn. Wat zijn leuke puzzels of opdrachten die jullie meegemaakt hebben.

Ooit een puzzeltocht: Bij de haring links.
Als eerste kwam je een (lege) pot rolmops tegen (ook haring) maar je moest even verderop bij de tentharing afslaan :D

Dat soort woordgrappen kun je op allerlei manieren uithalen.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8311
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Puzzeltocht ideeen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 18:48

Zoek je echt puzzels of zoek je route ideeën?

jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Puzzeltocht ideeen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 19:04

Je kunt voor een heleboel ideeën kijken op scoutpedia. Een scouting spellen database. Dat staan vast ook puzzeltochten voor op de fiets oid op

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-23 19:05

De route is er al, we zoeken echt ideeen en ik ben benieuwd naar leuke dingen die jullie meegemaakt hebben bij puzzeltochten.

ikke

Berichten: 37554
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 20:11

Letsdunit schreef:
De route is er al, we zoeken echt ideeen en ik ben benieuwd naar leuke dingen die jullie meegemaakt hebben bij puzzeltochten.

Kruis je een spoor?
Dan kun je vragen hoeveel lampen er knipperen. Merk daarbij op dat het lampje op het uiteinde van de slagboom NIET knippert :D
Kun je ook de grap uithalen dat lampen aan twee kanten staan (en ze het dubbele op moeten geven van wat ze zien).

Oh, enne, nog een grap: let op in de beschrijving dat dingen ook echt blijven staan :D
Ooit is de buurman van m'n oom gevraagd op de melkmachine terug op de wei te zetten want in de beschrijving stond: aan het einde van de wei met de melkmachine rechtsaf slaan.
Had die boer de dag ervoor de melkmachine naar huis gehaald _O-