Vakantie/werk op ranch Amerika/Canada

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirtiee01
Berichten: 5
Geregistreerd: 30-07-23

Vakantie/werk op ranch Amerika/Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-23 17:10

Hoi allemaal, volgend jaar wil ik graag nadat ik mijn havo diploma heb gehaald een aantal weken (4-8?) in Amerika of Canada op een ranch werken. Als alles goed gaat haal ik mijn diploma wanneer ik 17 ben.
Zelf heb ik geen idee hoe ik in contact kom met de ranches en hoe ik het allemaal moet regelen. Bij de bedrijven die ik dan wel vind moet je 18+ zijn en dat ben ik dan gewoon niet.
Weten jullie misschien hoe ik deze droom kan waarmaken? <3

Oshaa
Berichten: 1046
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Re: Vakantie/werk op ranch Amerika/Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 18:04

Misschien niet wat je wil horen, maar ik denk dat het vrijwel onmogelijk gaat zijn. In beide landen heb je voor zulk werk een type werkvergunning nodig en die zijn én überhaupt lastig te krijgen en vaak voor 18+ (zoals een working holiday). Zelfs als je het als vrijwilligerswerk zou doen moet je een werk vergunning hebben, omdat het normaal gesproken een betaalde baan is.

Workaway is een website met hosts over de hele wereld waar je in ruil voor een slaapplaats en eten kan "werken". Er staan ook hosts met paarden tussen. Alleen geldt ook daar dat je in principe een werkvergunning nodig hebt in Canada en de VS.

Zou een highschool year in de VS niet een optie zijn?

mirtiee01
Berichten: 5
Geregistreerd: 30-07-23

Re: Vakantie/werk op ranch Amerika/Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-23 18:22

Bedankt voor je reactie! Daar was ik inderdaad al bang voor, en een jaar high school lijkt me ook echt niks. Dan moet ik maar een andere tijd vinden om dat te doen!

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 18:34

Er zijn Bokkers die het wel gedaan hebben, kwestie van liegen bij de douane (vertellen dat je daar kennissen hebt en dat je een rondreis gaat maken en alvast wat hotels opgezocht hebt). En er zijn er dus die betrapt zijn en vervolgens op het eerste vliegtuig weer terug naar Nederland gestuurd zijn met een inreisverbod voor de VS. (was echt heel sneu)

Het is net of je dat risico wil lopen. Als je je heel goed voorbereid en het bedrijf waar je gaat werken ook bereid is voor je te liegen als ze opgebeld worden door de douane om jouw verhaal bij hun te controleren, dan komt het goed! Maar het is wel heel spannend...

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Vakantie/werk op ranch Amerika/Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 19:02

Ik denk dat je als 17-jarige maar beter niet kunt liegen. Als minderjarige kun je ook geen hotels boeken dus dan zou je al met een niet bestaand familielid op de proppen moeten komen.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 19:09

Vervolg opleiding doen, hard sparen en dan een working holiday visum aanvragen voor Australie.

Vele malen makkelijker en ook daar veel boerderijen. Voordeel van een WHV is dat je daar dan ook mag werken en dus geld mag verdienen voor je reis/verblijf. Zo kun je wel tot 2 jaar in Australie verblijven.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Vakantie/werk op ranch Amerika/Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 19:43

Een jaar iets anders doen en dan gaan idd. Voor een werkvisum voor Canada en de VS moet je idd 18 zijn. Dan is workaway een super goeie site.
Onder de 18 heb je geen creditcard, kan je geen hotel boeken etc en dat is daar echt lastig. Heel veel gaat met creditcard.

Ik zou dan eerder een jaar werken in NL (of een jaarcursus/opleiding doen) en dan daarna die kant op.

mirtiee01
Berichten: 5
Geregistreerd: 30-07-23

Re: Vakantie/werk op ranch Amerika/Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-23 13:05

En wat als landen zoals Noorwegen of Zweden, is dat dan anders omdat ze in de EU zitten?

rien10
Berichten: 14680
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 14:20

Iris82 schreef:
Er zijn Bokkers die het wel gedaan hebben, kwestie van liegen bij de douane (vertellen dat je daar kennissen hebt en dat je een rondreis gaat maken en alvast wat hotels opgezocht hebt). En er zijn er dus die betrapt zijn en vervolgens op het eerste vliegtuig weer terug naar Nederland gestuurd zijn met een inreisverbod voor de VS. (was echt heel sneu)

Het is net of je dat risico wil lopen. Als je je heel goed voorbereid en het bedrijf waar je gaat werken ook bereid is voor je te liegen als ze opgebeld worden door de douane om jouw verhaal bij hun te controleren, dan komt het goed! Maar het is wel heel spannend...

Nee hoor, helemaal niet sneu. Geprobeerd met een leugen weg te komen en betrapt. Niks sneu aan.